حوادث

توضیحات مرزبانی ناجا در پی انتشار فیلمی از ضرب و شتم یک سرباز

معاون اجتماعی تیم مرزبانی ناجا پس از انتشار فیلمی در مورد ضرب و شتم یک سرباز مرزبان ، توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش تیتر اولسرهنگ ابوالقاسم خاتمی در این باره گفت: یک سرباز مرزبان که به دلیل تاریکی شب و ناآگاهی از نقطه صفر در حین انجام وظیفه به منطقه مرزی زابل منتقل شده از کشور ما عبور می کند و در آن طرف مرز یک کشور افغانستان در مقابل است. مرزبانان بلافاصله به همتای افغان خود اطلاع می دهند و سرباز وظیفه به ایران بازگردانده می شود.

معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی ادامه داد: در مرزهای مشترک ایران با کشورهای همسایه ، بعضی اوقات به دلیل زمین منطقه و بدون اطلاع از مناطق مرزی ، برخی از مرزبانان همسایه به طور تصادفی وارد کشور ما شده اند ، همانطور که در بالا ذکر شد ، طبق قوانین و پروتکل های مرزی. آنها به کشورشان بازگردانده می شوند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران انتظار نداشت که مرزبانان افغان فضایی را برای سرباز وظیفه به وجود آورند تا از کلمات غیرواقعی برای جلب رضایت خود استفاده کند یا ترس از اینکه مرزبانان افغانستان از او سو mis تفاهم کنند ، استفاده کنند.

معاون امور اجتماعی فرماندهی مرزبانی گفت: مرز و تعامل دیپلماتیک بین ایران و افغانستان از سالها پیش وجود داشته است و انفجارهای اخیر در مرزهای مشترک افغانستان در استانهای هراسان رضوی و خراسان جنوبی با دیدن جمهوری اسلامی ایران کمک به پایانه مرزی ما اهل افغانستان بودیم.

خاتمی اظهار داشت: در همین راستا به مرزبانان ایرانی آموزش های لازم جهت توجه بیشتر به تردد در مرزها داده شد تا از وقوع مجدد حوادث مشابه جلوگیری کند و به سرباز وظیفه اطلاع داده شد که وی در حال حاضر در مرزبان ناجا است و در آستانه عبور است. مرز.

براساس وب سایت پلیس ، گزارش های ضرب و شتم یک سرباز مرزبان دروغ است و تصویری منفی از دشمنان دشمن علیه نیروهای مسلح دولت است که در دستور کار دشمن قرار دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا