جامعه

توصیه‌های پلیس راهور به شرکت‌کنندگان در مراسم ارتحال امام خمینی(ره)

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور کشور در مراسم تشییع پیکر مطهر امام خمینی(ره) توصیه ها و هشدارهای ایمنی در حوزه ترافیکی را ارائه کرد.

سرهنگ عین الله جهانی در گفت وگو با تیتر اول: وی با اشاره به حضور زائران در سی و سومین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) گفت: در سالروز رحلت آن حضرت شاهد حضور گسترده مردم و عاشقان امام و رهبران هستیم. دوران انقلاب اسلامی به همین دلیل است که امام حمینی (ره) مجموعه ای از توصیه ها و هشدارهای ترافیکی را برای تردد ایمن و بدون تصادف ارائه می کند.

وی ادامه داد: رانندگان اتوبوسی که وظیفه جابجایی زائران در قالب تریلر را بر عهده دارند، مسئولیت خطیری بر عهده دارند و نیاز به استفاده از خودروی سالم و ایمن دارند و همچنین استراحت و آرامش کافی برای مقابله با این موضوع در هنگام مسافرت و همچنین باید رعایت شود. در هنگام بازگشت زائران در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: رانندگان باید به علائم راهنمایی و رانندگی و توصیه های پلیس راه در جاده ها توجه جدی داشته باشند. همچنین از رانندگان درخواست می شود به مسافران و زائران یاد کنند که کمربند ایمنی را ببندند. رانندگان باید به فکر برنامه ریزی رفت و برگشت باشند تا کمبود وقت ناشی از سفرهای ناخواسته را جبران نکنند.

جهانی افزود: رانندگان اتوبوس و زائران هنگام توقف در کنار جاده و هنگام ورود و خروج، ایمنی را به طور مداوم رعایت کنند. زائران می توانند بخشی از مسیر را تا مبدا یا مقصد خود طی کنند. در این شرایط این افراد ناگزیر به تردد در جاده خاکی هستند و با توجه به اینکه اکثراً سیاه پوش می شوند و خطر برخورد با زائران افزایش می یابد، به رانندگان و عابران پیاده توصیه می کنیم احتیاط و از بروز تصادف جلوگیری کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: زائران عزیزی که با پیمودن بخشی از مسافت تا بقعه متبرکه حتماً تجهیزات رعد و برق را در ابتدا، وسط و انتهای زنجیره امتحان کنند تا در معرض دید رانندگان عبوری قرار گیرند. و برخورد به زائران وارد نشوید. زائران باید تا حد امکان در سمت مقابل وسیله نقلیه پیاده روی کنند تا جریان ترافیک را مشاهده کنند و بتوانند در مواقع خاص و بحرانی برای جلوگیری از خطر واکنش مناسب نشان دهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا