اقتصادی

تعیین تکلیف ۳۲۰ تن گوشت بعد از ۷ سال!

هفت سال پیش ، 320 تن گوشت گوسفندی به کشور و در استان رضوی ، هوراسان وارد شده و طی آن سال ها آزاد نشده است. اکنون این مقدار گوشت وارداتی برای استفاده غیرانسانی به صورت پودر در نظر گرفته شده است!

به گزارش تیتر اول ، روزنامه خراسان در ادامه نوشت: بازرس گمرک استان درباره آنچه اتفاق افتاده توضیح می دهد: یک محموله 320 تن گوسفند اسفند 92 توسط یک شرکت از مغولستان با دریافت رسید گمرک و انبار در سارفا وارد شده است. پس از انقضا مدت قانونی دریافت انبار در آگوست 1993 ، اظهارنامه متروکه این محموله تهیه و به سازمان املاک املاک ارسال می شود. صاحب کالا پس از ارسال اظهارنامه ، استرداد اظهارنامه را تقاضا می کند و ادعا می کند که مجوزهای لازم را از وزارت صمت دریافت کرده و ارز با بانک توافق شده است تا کالا تمیز شود. بنا به درخواست دارنده ، گمرک طبق نظریه دامپزشکی ، کالاها را از تاریخ 1 سپتامبر بر اساس روش بازگشت بازگرداند.

امید جهانخواه می افزاید: “پس از بازگشت کالا به گمرک ، مالک اقدامی برای ترخیص یا بازگرداندن آن انجام نمی دهد. بله ، اما بنا به دلایلی که برای ما ناشناخته است ، سازمان املاک کالا را تحویل یا فروش نداده است. پس از جنگهای فراوان ، سرانجام در دسامبر سال جاری ، سارا دادستان دستور تحویل کالا را با مالکیت صادر کرد ، و در اوایل فوریه این گوشت از فریزر منطقه ویژه سارا تحویل داده می شود.

وارد کننده مجوزهای لازم را نداشت

وی گفت: “دلیل نگهداری نکردن محموله گوشت در زمان واردات احتمالاً این است که وارد کننده مجوزهای لازم را نداشته ، در ثبت کالا یا بانک با مشکل روبرو بوده و ظاهراً در تهیه ارز مشکل داشته است ، اما به دلیل هفت سال” گفت اطلاعات زیادی در پرونده پیش روی من وجود ندارد. در هر صورت گمرک در ترخیص کالا از بین نرفت ، اما مالک درخواست ترخیص از گمرک را نکرد تا اینکه من اطلاعات زیادی در مورد مشکلات حقوقی کسب کردم.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی سراهش نیز در این رابطه می گوید: در سال 1993 به درخواست مالک محموله گوشت در یخچال فریزر در منطقه ویژه سرآش ذخیره شد. گفته می شود این شرکت در ارائه کالاها به دامپزشکان مشکل دارد و قانونی در کشور وجود دارد که گوشت وارداتی پس از یک سال مصرف انسان را از دست می دهد.

احمد صادقی گلمکانی می افزاید: وقتی مالک کالا را آزاد نکند ، گمرک کالاهای بدون مالک مالک را به سازمانی معرفی می کند که از طرف دولت محموله ها را می فروشد یا از بین می برد. در این دوره ، محموله مشتریانی زیادی داشت که عمدتاً قصد صادرات مجدد آن به خارج از کشور را داشتند ، اما دامپزشک با ادعای اینکه محموله گوشت می تواند در کشور مبدا مصرف شود و می تواند اعتبار جهانی محموله در کشور.

وی ادامه می دهد: از طرف دیگر ، حذف محموله های گوشت در این مقیاس هم هزینه بر است و هم می تواند تأثیر منفی داشته باشد. پس از بحث و جدال فراوان طی هفت سال گذشته ، سرانجام مشتری این محموله گوشت پیدا شد که قصد دارد گوشت را چرخ کرده و برای اهداف غیرانسانی استفاده کند. ما خوشحالیم که سرانجام منطقه خنک شده منطقه ویژه آزاد شده و برق مصرفی در این مدت کاهش می یابد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی سرخس می گوید: “من اطلاعات دقیقی ندارم ، اما به نظر می رسد این محموله برای چندین ماه در سردخانه مغولستان بوده و یک سال پس از ورود به کشور و در بازرسی قانونی پایان یافته است.” البته هزینه ذخیره سازی کالایی که از مالک اصلی یا صاحب ملک می گیریم.

تغییر پرونده بین گمرک و دارایی و مدت اعتبار کالا

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش املاک استانها در این باره می گوید: این محموله گوشت که بیش از 300 تن وزن دارد توسط واردکننده ای از مغولستان وارد کشور شده است که به دلیل ممنوعیت قانونی این محصول ترخیص نشده است. اگر مالک نتواند کالای خود را در مدت زمان مشخص تکمیل کند ، محموله به عنوان کالای متروکه به سازمان املاک املاک اعلام می شود. بسته به مسئولیت های ما ، باید از سازمان های مسئول دامداری ، در مورد سلامتی محموله مطلع شویم ، آیا این قابل مصرف است یا خیر. وقتی برای تأیید فروش آن با پرونده های دامداری تماس گرفتیم ، گمرک مجدداً به سازمان املاک نامه نوشت که مالک (شرکت وارد کننده) قصد دارد کالا را به کشور مبدا برگرداند ، بنابراین اسناد این محموله به گمرک بازگردانده شد.

محمد مرادقلی می افزاید: ما طبق قانون این کار را کردیم. سه ماه بعد ، گمرک محموله گوشت را به سازمان املاک بازگرداند. این زمانی بود که گوشت وارداتی منقضی شده بود و وزارت مالداری اظهار داشت که به دلیل تاریخ انقضا ، محموله قابل مصرف نیست. در مرحله اول ، هنگامی که گوشت رها شده اعلام شد ، هنوز حدود یک ماه داشت ، اما در مرحله دوم ، هنگامی که محموله رد شد ، گوشت منقضی شده بود.

وی ادامه می دهد: در مکاتبات بعدی با مسئولان دام ، سعی کردیم گوشت را غیرانسانی تحویل دهیم که نتیجه منفی بود و اعلام شد که گوشت باید از بین برود. به دلیل بزرگ بودن محموله و اینکه آنها تاریخ انقضا را ترک کرده و متعاقباً آن را اعلام کرده اند ، ما مجبور نبودیم مالک را به ما اعلام کنیم ، زیرا این اشتباه توسط گمرک ، صاحب آن و تخریب گوشت انجام شده است محموله با بیشتر.

320 تن گوشت به پودر تبدیل می شود

وی می افزاید: پس از چندین سال دعوا ، آنها تصمیم گرفتند که این گوشت را در اجاق های مخصوص به پودر تبدیل کنند. در چندین مرحله می توان از این پودرها در آبزی پروری و مرغ استفاده کرد ، بسیاری از برنامه ها ارسال شد و ما آنها را برای تأیید به دامپزشک ارائه کردیم و تا سال گذشته این نگرانی وجود داشت که شرکت برنامه ای را تأیید کرد و توسط پروسه قانونی دامپزشکی کشور تصویب شد و دو ماه پیش از این با اجازه دادستانی. این گوشت را به پودر خوراک آب تبدیل کنید.

هیچ سهل انگاری

دادستان سارا در مورد پرونده نیز می گوید: محموله بیش از 320 تن بود که وارد کشور شد و طبق توافق با منطقه ویژه ساراش ، محموله باید تا قبل از پاکسازی در سردخانه منطقه نگهداری می شد. بنا به دلایلی و به دلیل بوروکراسی اداری ، مالک نمی توانست محموله را از گوشت وارداتی خارج کند و محموله منقضی شده بود و طبق قانون پس از سه ماه گمرک می تواند کالاها را توسط سازمان مالک به مال تحویل دهد کالاهای بی صاحب

قاضی حیدر جهانی می افزاید: “با درج دادگستری در این پرونده و تحقیقات انجام شده تاکنون ، هیچ مدرکی مبنی بر سهل انگاری متولیان دریافت نکرده ایم و به ما نشان داده نشده است که این پست موجب خسارت به خزانه.”

دادستان سرخس در مورد مجازات اعمال شده برای استفاده از این محموله گوشت گفت: با توجه به اینکه سازمان املاک به عنوان صاحب این محموله شناخته می شود و این حساسیت وجود دارد که این محموله نباید توسط رویه های خاص یا برچسب های تحت نظارت سوused استفاده شود . به صورت آنلاین و موم شده به خریدار تحویل داده می شود و تحت نظر دامپزشک به صورت پودر گوشت برای مصرف انسان در مقصد مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا