جامعه

تحصل ۵۴۰ هزار دانش‌آموز افغان در ایران

تیتر اول / فارس معاون آموزش متوسطه در وزارت معارف گفت: سال گذشته 540 هزار دانش آموز افغان در مدارس ایران ثبت نام کردند که قرار است امسال این تعداد افزایش یابد.

علیرضا کمره ای در مراسم حفاری یک مدرسه ویژه اتباع بیگانه در مرودشتا استان فارس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب سابقه خوبی در جذب شهروندان داشته است و این کشور پناهگاه خوبی برای این افراد بوده است. که در کشور خود زندگی می کنند.

به گزارش تیتر اول ، به نقل از آموزش و پرورش فارس ، کمره ای گفت: ماموریت انسانی و اخلاقی همه ما این است که با تمام توان و با همکاری سازمان ملل متحد به آنها در مواقع نیاز به کمک کمک کنیم.

کمرایی گفت: “وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه ای به ساخت مدارس برای شهروندان افغان دارد و در این زمینه رویکرد سریعی را اتخاذ کرده است.”

وی افزود: بین ما و افغان ها یک هویت مشترک وجود دارد و دین و تاریخ مشترک ما پیوند عمیقی بین دو کشور ایجاد کرده است.

رئیس ستاد پروژه آنلاین در وزارت آموزش و پرورش گفت: رهبر عالی انقلاب اسلامی بر پوشش اتباع خارجی تأکید ویژه ای داشته و به این دانش آموزان اجازه می دهد از فرصت ها و خدمات آموزشی از راه دور از دانش آموزان ایرانی برخوردار شوند.

کمرایی می گوید: “افغان ها تحت تأثیر وضعیت کشورشان بزرگ شده اند و باید برنامه های خاصی را آماده کنند.”

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در زمینه ایجاد فرصت های یادگیری برای دانش آموزان افغانستانی بسیار خوب عمل کرده ایم و آنها با دیدگاه مشترک با دانش آموزان ایرانی بزرگ شده اند.

مدرسه ویژه شهروندان خارجی شهرستان مرودشت با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و اداره کل بازسازی ، توسعه و تجهیز فارو در زمینی به مساحت 1675 متر مربع با وام 150 میلیارد روپایی ساخته می شود. مدارس.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا