بهترین های کسب و کارعمومی

تجهیزات درب اتوماتیک

در متن زیر به بررسی جزئیات درب اتوماتیک می پردازیم: اپراتور درب اتوماتیک از دو قسمت اصلی زیر تشکیل شده است.

یک سیستم درب اتوماتیک الکترونیکی که شامل یک جعبه کنترل درب اتوماتیک، یک موتور الکتریکی، یک کلید کنترل یا یک کلید برای تعیین وضعیت عملکرد سیستم، یک کنترل از راه دور و گیرنده، حسگرها یا چشم‌ها و منبع تغذیه یا منبع تغذیه است. برای درب اتوماتیک

سیستم مکانیکی درب اتوماتیک برقی شامل ریل اصلی سیستم، روکش دستگاه، سطح مقطع قابل تعویض، آویز اپراتور، تسمه، بست تسمه، پیچ، استپر، براکت روکش، سیم جمع کن و گیره روکش می باشد. درب اتوماتیک شیشه ای از چند قسمت تشکیل شده است.

یکی از مهمترین قطعات مورد استفاده در درب برقی ایپاکو ریل اصلی سیستم می باشد که تمامی عناصر درب اتوماتیک، شیشه سکوریت، اپتیک، چهارچوب درب اتوماتیک، کارت خوان، جعبه کنترل، باتری، ریموت و … روی آن می باشد. نصب می شوند. قطعات برای تولید درب اتوماتیک شیشه ای استفاده می شود که در ادامه به توضیح مختصر آن می پردازیم.

اجزای اصلی درب های اتوماتیک

یک درب اتوماتیک می تواند شامل اجزای مختلفی باشد، اما اجزای اصلی درب اتوماتیک عبارتند از:

موتور: موتور برای حرکت درب استفاده می شود. این موتور معمولا در بالای در قرار می گیرد و از برق برای حرکت درب استفاده می کند.

سیستم کنترل: سیستم کنترل وظیفه کنترل حرکت درب را بر عهده دارد. این سیستم شامل عناصری مانند حسگرهای حرکتی، دکمه های کنترل یا سایر وسایل کنترلی است.

چشم: در درب های اتوماتیک از سنسورها و چشمی ها برای تشخیص و اندازه گیری حرکت درب و موانع موجود در مسیر درب استفاده می شود. این قطعات در قالب های الکترونیکی و در قالب های مختلف حسگر موجود هستند.

باتری: در درب اتوماتیک از باتری برای تامین برق موتور درب اتوماتیک و سایر اجزای الکتریکی درب استفاده می شود.

ریل: یکی از قسمت های اصلی درب برقی است که درب را به حرکت در می آورد

جعبه کنترل درب اتوماتیک

جعبه کنترل درب اتوماتیک وظیفه کنترل قلب درب اتوماتیک و حرکت درب را بر عهده دارد. این دستگاه با استفاده از موتور برق و موتور درب اتوماتیک سیگنال های الکتریکی برای باز و بسته شدن درب تولید کرده و برای مدت زمان مورد نیاز به موتور ارسال می کند.

جعبه کنترل درب اتوماتیک معمولاً شامل یک ترانسفورماتور و یک منبع تغذیه است که از یک منبع تغذیه خارجی می آید. این منبع تغذیه ولتاژ الکتریکی را به ولتاژ مناسب برای سیستم درب اتوماتیک تبدیل می کند. پس از تامین ولتاژ مناسب، سیگنال های الکتریکی از سنسورها و کنترل های دستی دریافت و پردازش می شود.

به عنوان مثال، اگر سنسور آشکارساز شی یا سنگی را در مسیر درب اتوماتیک تشخیص دهد، جعبه کنترل سیگنالی را برای توقف حرکت درب به موتور ارسال می کند. به علاوه اگر فرمان باز یا بسته شدن درب با کنترل دستی داده شود، جعبه کنترل این فرمان را دریافت کرده و سیگنال الکتریکی را برای کنترل حرکت درب به موتور منتقل می کند.

دید درب اتوماتیک شیشه ای

یک درب شیشه ای برقی یا اتوماتیک از چند قسمت مهم و قابل تفکیک تشکیل شده است. یکی از این قطعات که عامل موثری در عملکرد این نوع درب ها می باشد، لنز مورد استفاده در طراحی و تولید درب های شیشه ای اتوماتیک می باشد. سنسور درب شیشه ای برقی حاوی اشعه مادون قرمز است. این چشمی در بالای درب برقی شیشه ای Sekurit قرار دارد. بنابراین می تواند حرکات افراد را تشخیص دهد و وقتی به سمت آن می آیند مستقیماً در را باز می کند. یکی از نکاتی که در زمینه خرید و نصب این نوع درب بازکن برقی باید مورد توجه قرار گیرد این است که عملکرد چشمی مورد استفاده در تولید درب اتوماتیک باید بسیار دقیق باشد در غیر این صورت درب الکترونیکی باز می شود و متوقف نخواهد شد خب درب اتوماتیک شیشه ای برندهای مختلفی دارد و با توجه به عملکرد درب اتوماتیک باید نوع مناسب را انتخاب کنید. برای تعمیر درب برقی با ما تماس بگیرید.

معمولا در درب های اتوماتیک سنسورها و چشمی ها در نقاط مختلف مسیر درب قرار می گیرند. به عنوان مثال، یک تراشه در نزدیکی پایه در قرار می گیرد تا حرکت داخل و خارج در را تشخیص دهد و از بسته شدن در توسط شخص یا شی جلوگیری کند. همچنین سنسورهای دیگری در نقاط دیگر مسیر درب برای تشخیص موانع تعبیه شده است

کنترل جعبه درب اتوماتیک توسط حسگرها و چشم ها کنترل می شود. این سیستم کنترلی معمولاً شامل یک کنترلر مرکزی است که با اتصال به سنسورها و چشم های مختلف حرکت درب را کنترل می کند و در صورت تشخیص ستاره حرکت درب را متوقف می کند

موتور درب شیشه ای اتوماتیک

همانطور که می دانیم درب های برقی یا اتوماتیک هنگام باز و بسته شدن نیازی به دخالت انسان ندارند. وجود افراد نزدیک به این نوع درب باعث می شود که حسگرها و چشمان درب اتوماتیک به طور خودکار فرد را شناسایی کرده و درب را باز کنند. در ضمن عملکرد موتور درب اتوماتیک شیشه ای قابل کنترل است. در واقع انرژی اصلی باز یا بسته شدن درب برقی توسط موتوری تامین می شود که با برق کار می کند. در واقع می توان گفت موتور درب اتوماتیک شیشه ای یکی از مهم ترین اجزای این نوع درب است که منجر به باز و بسته شدن درب های برقی می شود. موتور می تواند انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل کند و پنجره متحرک را در جهات مختلف حرکت داده و باز و بسته کند.

بسته به نوع درب اتوماتیک و توان مورد نیاز از موتورهای مختلفی استفاده می شود. برای مثال درب های اتوماتیک صنعتی سنگین از موتورهای با قدرت بالاتر استفاده می کنند. به طور کلی موتور در درب اتوماتیک به عنوان یک قطعه مهم برای باز و بسته کردن درب استفاده می شود

باتری درب شیشه ای اتوماتیک

باتری درب اتوماتیک به طور معمول به عنوان منبع تغذیه پشتیبان برای درب استفاده می شود و وظیفه تامین برق موقت در زمانی که برق درب در دسترس نیست را دارد.

در برخی از مدل های درب اتوماتیک، باتری به عنوان منبع پشتیبان عمل می کند و تنها در صورت قطع و در دسترس نبودن منبع برق مورد استفاده قرار می گیرد. در سایر مدل های درب، باتری به طور مداوم برای تامین برق موتور و سایر اجزای الکتریکی درب استفاده می شود.

استفاده از باتری در درب اتوماتیک به کاربران این امکان را می دهد که در صورت قطع برق یا مشکل در شبکه برق، همچنان درب را باز و بسته کنند. علاوه بر این، باتری موجود در درب اتوماتیک به عنوان یک راه حل پشتیبان موقت در مواقع اضطراری مانند زلزله، طوفان و سایر بلایای طبیعی استفاده می شود.

درب اتوماتیک ریلی

مسیر درب اتوماتیک یکی از قطعات اصلی درب اتوماتیک می باشد که برای نصب درب اتوماتیک روی زمین استفاده می شود. این ریل مستقیماً به پایه های درب اتوماتیک متصل می شود و حرکت درب را به آرامی هدایت می کند. ریل درب اتوماتیک باید هنگام باز و بسته کردن درب به راحتی حرکت کند و وزن درب را تحمل کند.

مسیرهای درب اتوماتیک معمولاً از فلزی مانند فولاد یا آلومینیوم ساخته می شوند. استفاده از متریال مناسب و بادوام برای ساخت پیست بسیار مهم است، زیرا باید وزن درب را تحمل کند و در عین حال حرکت درب را تسهیل کند. همچنین مسیرهای درب اتوماتیک باید به اندازه کافی در برابر عوامل محیطی مانند باران، رطوبت، گرد و غبار و نوسانات دما مقاوم باشند تا از عمر مفید درب های اتوماتیک اطمینان حاصل شود.

قفل الکترومکانیکی اتوماتیک

همانطور که در بالا ذکر شد و با پیشرفت روز افزون تجهیزات درب اتوماتیک، قفل های الکترومکانیکی به عنوان بهترین و مطمئن ترین گزینه برای محافظت از دسترسی به درب های اتوماتیک مورد استفاده قرار گرفته اند. در این حالت با بسته شدن درب، اپراتور درب اتوماتیک را در حالت بسته قرار می دهد و سپس فرمانی را به قفل الکترومکانیکی صادر می کند تا این قسمت وارد محوطه شده و لت های متحرک درب اتوماتیک را ببندد. شکل. از نظر مکانیکی کند است.

قفل ها به روش های مختلفی کار می کنند، اما نتیجه تقریباً یکسان است. یعنی وقتی درب بعد از بسته شدن درب فعال می شود معمولا یک میله فلزی از قفل خارج می شود و لولاها (غلتک هایی که لولاهای درب اتوماتیک را روی مسیر نگه می دارند و حرکت می دهند) به آرامی اپراتور را گرفته و قفل می کنند.

این سیستم به هر کسی اجازه می داد بدون اجازه وارد یا خارج شود و تنها راه ورود به درب اتوماتیک قفل شده باز کردن قفل درب بود. اگرچه پیشرفت های قابل توجهی در سیستم قفل موتور یا صنعت قفل موتور در طول زمان ایجاد شده است، اما همچنان در کنار قفل الکترومکانیکی، پرکاربردترین و محبوب ترین مدل قفل در صنعت درب برقی اپراتور است.

پله درب اتوماتیک

استپر موتور اتوماتیک یکی دیگر از اجزای درب اتوماتیک است که برای محافظت از درب و سیستم درب اتوماتیک هنگام توقف درب استفاده می شود. این عنصر به عنوان یک نوع سیستم ترمز بر روی مسیر درب اتوماتیک قرار می گیرد و با توقف درب برای جلوگیری از انتقال نیرو به درب و به خصوص موتور درب اتوماتیک استفاده می شود.

هنگامی که درب اتوماتیک به ایستگاه می رسد، سنسورهای موجود در سیستم درب اتوماتیک تشخیص می دهند که درب به توقف رسیده است و این اطلاعات به جعبه کنترل درب ارسال می شود. در این مرحله از شیر بسته شدن خودکار استفاده می شود و با فشردن دکمه آن از انتقال انرژی از موتور درب اتوماتیک به ریل درب اتوماتیک جلوگیری می کند و از حرکت ناگهانی درب جلوگیری می کند. استفاده از کرکره اتوماتیک خطر آسیب دیدن درب ها و مکانیزم های درب اتوماتیک را کاهش داده و عمر مفید آن را افزایش می دهد.

دکمه بازگشت به بالا