استان ها

بیست و یکمین سوگواره تجسمی کوچه بنی‌هاشم در قم برگزار می‌شود

تیتر اول/ قم رئیس هیئت حضرت زینب(س) گفت: عزاداری بصری خیابان بنی هاشم از امروز برای بیست و یکمین بار آغاز می شود.

سید مهدی رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هیئت عاشقان حضرت زینب(س) 7 سال است که علاوه بر مراسم مذهبی و اعیاد، مراسم عزاداری تصویری در خیابان بنی هاشم برگزار می کند.

وی افزود: این نمایشگاه از فضای 3 متری آغاز به کار کرد و در سال های اخیر و تا به امروز در فضایی 4 هزار متری برگزار می شود.

رضوی ادامه داد: اهمیت و ضرورت چنین برنامه هایی به حدی است که با توجه به فضای کنونی جامعه، این گونه نمایشگاه ها عامل بسیار مهمی در جذب جوانان به مشکلات معرفتی و دینی است.

رئیس هیئت حضرت زینب(س) گفت: این نمایشگاه تاریخ آغازین اسلام را بر اساس سیره حضرت زهرا به نمایش می گذارد و افتخار دیدار و تایید همه اقشار جامعه از مراجع عالیقدر تا طلاب است. .

سید محمد روحانی مدیر اجرایی بیست و دومین سوگواره تجسمی کوی بنی هاشم نیز به اصحاب رسانه گفت: این نمایشگاه از امروز 28 آذرماه افتتاح می شود و از ساعت 16 تا 16 دی ماه پذیرای بازدیدکنندگان است. 16.”

وی افزود: دومین سالی است که موضوع کرونا مطرح می‌شود و به همین دلیل بازدیدکنندگان طبق پروتکل‌های بهداشتی از مجموعه بازدید می‌کنند؛ همچنین بازدیدکنندگان باید از قبل به‌صورت رایگان در سایت www.mohebinzeinab.ir ثبت نام کنند.

روحانی ادامه داد: ظرفیت هر مرحله 4 نفر است اما امسال به دلیل بیماری عروق ویروس کرونا از یک سوم ظرفیت استفاده می کنیم و در صورت استقبال خوب مراجعه کنندگان زمان بازدید را تمدید می کنیم.

مدیر اجرایی سوگواره تصویری کوی بنی هاشم اعلام کرد: هر سکانس روزانه حدود 3 بار تکرار می شود. در سال های گذشته در هر دوره حدود 50000 بازدیدکننده داشتیم. ما هم 350 بازدید کننده عجله داشتیم در شب، حتی پارسال که کرونا بود تقریبا همین تعداد بازدیدکننده داشتیم.

وی افزود: نمایشگاه تجسمی در خیابان بنی هاشم وابسته به هیچ ارگانی نیست و صرفاً توسط مردم اداره می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا