استان ها

بودجه سال جاری لرستان ۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان است

به گزارش تیتر اول لرستان ،فرهاد زیویار در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به رشد ۴۳ درصدی اعتبارات عمرانی لرستان در سال جاری نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: رتبه استان در توزیع اعتبارات عمرانی در کشور ۱۲ است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با رایزنی‌ و ارتباط‌های مختلف با وزاتخانه‌های مرتبط برای افزایش اعتبارات اقدام کنند عنوان کرد: در حال حاضر اعتبارات تخصیص یافته بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شده است.

استاندار لرستان مشارکت و استفاده از ظرفیت نمایندگان را در افزایش بودجه برای استان موثر دانست و افزود: بودجه امسال استان سه هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان است‌.

وی با اشاره به جلسه دهم تیرماه مجمع استانداران با دولت و تاکید رئیس جمهور به وزیر دفاع درباره رفع موانع اراضی نیروهای مسلح گفت: در رابطه با اراضی نیروهای مسلح که در استان وجود دارد می‌توان توافقات لازم صورت بگیرد.

وی بیان کرد: توافق لازم با وزارت دفاع در لرستان به عمل آمده هرچند که موضوع مورد اختلاف بین نیروهای مسلح در خصوص واگذاری زمین پادگان ۰۷ خرم‌آباد وجود نداشت.

وی با اشاره به تخصیص اراضی مربوط به نیروهای مسلح در لرستان افزود: تیمی متشکل از نیروی زمینی در لرستان حضور پیدا کرد و موارد مورد نظر بررسی شد و شهرداری پیشنهاد داد تا بجای ساختمان‌سازی تغییر کاربری ایجاد شود.

تصویب تغییر کاربری و طرح هادی روستاهای ونایی بروجرد، تیکتیان الیگودرز و باغ نور خرم‌آباد و سوری رومشکان و تهیه طرح‌های پژوهشی شهر هوشمند، آب و راه از دیگر دستورهای جلسه بود که کلیات آنها تصویب شد.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا