اقتصادی

برای مردمی کردن اقتصاد، بخش تعاون از بخش خصوصی ارجح تر است

تیتر اول/مرکزی استاندار مرکزی گفت: برای ارتقای اقتصاد قطعا بخش تعاونی بهتر از بخش خصوصی است.

در 21 شهریور 1401 در هفدهمین جشنواره تعاونی های عالی و چهاردهمین مراسم تجلیل از کارآفرینان پیشرو استان مرکزی، دکتر فرزاد مخلص الائمه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حل مشکلات کشور. با تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مردمی یکی از ارکان تحقق است که اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: در حوزه اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی تحولات مثبتی رخ داده است، اگرچه نسبت استان مرکزی در تعداد بنگاه های دانش بنیان نسبت خوبی نیست، اما در مجموع کشور در اقتصاد دانش بنیان پیشرفت خوبی داشته است.

مخلص الائمه تصریح کرد: برای ارتقای اقتصاد، بخش تعاونی بهتر از بخش خصوصی است و نقش موثری در ثبات اقتصاد کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش تعاون در اقتصاد ملی هنوز نتوانسته است بخش بزرگی از مردم و در کل جامعه را درگیر خود کند، گفت: هر زمان ناکارآمدی در کشور دیده شد مقصر اصلی ساختار است. ما شاهد شکل گیری بوده ایم. حذف و ادغام بخش تعاون با کار و رفاه اجتماعی و به طور کلی بخش تعاون در وزارت کار قابل مشاهده نیست.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه باید به بخش تعاون به عنوان عامل پویای اقتصاد ملی در کشور نگاه شود، ایجاد معاونت در وزارتخانه ها را راهکاری برای تحرک در بخش تعاونی دانست و گفت: در تعاونی ساختاری وجود ندارد. بخش کشوری حامی بخش تعاون است و امیدواریم با اصلاح ساختار در این حوزه، ما در بخش تعاون رشد و شکوفایی داشته باشیم و سند تحول بخش تعاون اجرایی شود.

وی تصریح کرد: دولت مرکزی آمادگی دارد بسیاری از فعالیت ها را به بخش تعاونی واگذار کند و همکاری ها باید توسط تعاونی ها و استان تضمین شود.

13 شرکت تعاونی در استان مرکزی افتتاح شد

به گزارش تیتر اول، در این آیین مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه هفته تعاون ارزش های مشارکت و وحدت و مسئولیت اجتماعی را احیا می کند، اظهار کرد: تعداد بنگاه های تعاونی ثبت شده است. در نظام تعاونی برتر 124 تعاونی در استان وجود دارد که نسبت به سال گذشته 65 درصد افزایش داشته است.

جمشید امید افزود: تعداد کارآفرینان ثبت نام شده در انجمن کارآفرینان برتر با 40 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 102 نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه 13 شرکت تعاونی و 5 بازرگان با بررسی و ارزیابی موفق به کسب عنوان برتر استان شدند، گفت: 13 تعاونی با 958 عضو با 1790 سرمایه گذاری در هفته تعاون 1401 فعالیت داشتند. ریالی 351 فرصت شغلی ایجاد کردند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی دولت مرکزی با بیان اینکه 8 هزار و 562 تعاونی در دولت مرکزی وجود دارد، گفت: از این تعداد 661 تعاونی منحل شده، 2 هزار و 361 تعاونی فعال، 2 هزار و 416 تعاونی غیرفعال و 424 تعاونی راکد هستند. تعاونی های سرمایه دارای 998 هزار و 253 عضو هستند که 22 هزار و 426 فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

در این مراسم عبدالله کاظمی نماینده تعاونی های استان و هلیلی رئیس اتحادیه کارفرمایان استان مسائل و مشکلات حوزه تعاون را مطرح کردند و در پایان تعاونی ها و کارآفرینان برتر استان را مطرح کردند. مورد تجلیل قرار گرفتند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا