استان ها

بخشش اولیای دم از قصاص قاتل پس از دو سال در خوی

تیتر اول / آذربایجان غربی خوی ، قاضی ارشد ، از اجرای صلح و سازش و اخذ رضایت والدین برای پرونده قتل عمدی با میانجیگری اعضای هیئت حل اختلاف ویژه زندانیان و آزادی شخصی از مجازات اعدام در این شهر خبر داد.

حسن ابراهیمی امروز ، 15 سپتامبر ، به روزنامه نگاران افزود که در اوایل سال 1998 شخصی با هویت (H-Kh) قتل عمدی را انجام داد و پس از شکایت والدین مقتول و انجام تحقیقات مقدماتی توسط دادستانی های دولت و انقلاب و محکوم به قصاص. نفس قضاوت این دادگاه شهرستانی در دیوان عالی کشور را تأیید می کند.

وی با اشاره به اینکه این سومین مورد قتل عمدی است که منجر به صلح و سازش از طریق اعضای هیئت حل اختلاف شهرستان خوی می شود ، اظهار داشت: اعضای شورای حل اختلاف پس از ارجاع پرونده به هیئت های حل اختلاف برای اقدامات صلح آمیز جلسات صلح با اولیا and و گفتگوها و تأکید بر جایگاه بخشش و بخشش در تعالیم اسلامی و دستور پیامبر اکرم (ص) و امام (ع) از طریق مقامات دربار. در 10 سپتامبر ، ابراز رضایت و بخشش خود را برای قاتل و او را برای انتقام برای جبران مرگ خود بخشید. قاتل را ببخش.

ابراهیمی همچنین گفت: مشکلات و آشفتگی های سالها باید به موقع و با پیروی از توصیه بزرگان و بزرگان ایل ، ریشه در قرآن ، سنت ، حداموس و روایات ائمه به موقع برطرف شود. تشدید این اختلافات منجر به عقب نشینی هایی می شود که به دلیل قدرت الهی پرونده قتل ، با آمدن اعضای هیئت حل اختلاف و حرکت خداپسندانه نگهبانان ، صلح و سازش صورت گرفت.

رئیس دادگستری و شوراهای حل اختلاف شهرستان خوی یادآور شد: امکان زندگی مجدد فرد و نقض حقوق وی کاری بسیار ارزشمند و الهی است.

ابراهیمی همچنین از اجرای صلح و سازش در 3105 موضوع صلح و سازش در پنج ماه نخست سال جاری در هیئت های حل اختلاف در این منطقه خبر داد و افزود: در این مدت بیش از 13000 پرونده توسط هیئت های حل اختلاف تحت صلاحیت خوی بررسی و حل و فصل شد. تخمین زده می شود که حداکثر 32 درصد این ادعاها مربوط به صلح و سازش بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا