استان ها

اشاعه فرهنگ صلح و سازش، موجب کاهش ورود پرونده ها به مراجع قضایی خواهد شد

همانطور که توسط یک خبرگزاری آنلاین از همدان گزارش شده است ؛ دکتر محمدرضا عدالتخواه در شورای دادگستری استان همدان گسترش فرهنگ مهربانی و مهربانی را از ضروریات جامعه مدرن دانست و گفت: گسترش فرهنگ صلح و سازش تعداد پرونده های مراجعه به دادگستری ، کلانتری ها و کلانتری ها را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی و استراتژیک این کمیته ها موضوع صلح و سازش قبل از رساندن پرونده به دادگستری بود ، افزود: ما همچنان به فعال سازی کمیته های قربانیان در کلانتری ها و ایستگاه های بازرسی ادامه می دهیم.

رئیس کل استان همدان اظهار داشت: کار این کمیته ها نه تنها باعث گسترش فرهنگ صلح ، سازش و رضایت در جامعه می شود ، بلکه از طرح دعواهای غیرضروری نیز جلوگیری می کند.

عدالتخواه توضیح داد: کمیته های ویژه کمیته عذرخواهی به عنوان ستاد اجتماعات قلب استان وظیفه آماده سازی زمینه عذرخواهی قربانیان یک جنایت یا اتهام را بر عهده دارند.

رئیس جمهور استان همدان تأكید كرد: سنت حسرت عذرخواهی به عنوان یكی از خواسته های متعالی و ریشه دار فرهنگ اسلامی و ایرانی بخشی از مصادیق عدالت است كه در آن شخصی كه به جرمی متهم یا محكوم شده است داوطلبانه عذرخواهی می كند.

وی افزود: این امر زمینه شفاعت باطنی و رضایت درونی و صمیمانه شاکی را فراهم می کند و در بسیاری از موارد این عذرخواهی منجر به احکام بخشش و رضایت می شود و پرونده به بهترین شکل ممکن خاتمه می یابد.

لازم به ذکر است که ایجاد ستاد جمع آوری قلب و کمیته های ویژه آن از جمله اصلاح طلبان و مرتدان از ابتکارات دادگستری استان همدان به رهبری محمد رضا عدالتخواه برای ایجاد وقت در جامعه ، جلوگیری از تشکیل پرونده و آزادی زندانیان است. اجرای سیاست محرومیت از آزادی از دو ماه پیش آغاز شده است.

در این راستا ، در کمتر از دو ماه گذشته می توانیم به سازش در 150 پرونده قضایی اشاره کنیم ، بنابراین با استفاده از ظرفیت و عذرخواهی کمیته های سازش ، در مورد تعداد پرونده ها سازش نهایی بین طرفین حاصل شد. جایی که به طور کلی ، نتایج این مصالحه ها نشان داد که متقاضیان بیش از یک میلیارد و 478 میلیون گوجه فرنگی را از طرف دیگر گرفته اند.

48

دکمه بازگشت به بالا