استان ها

«بالاتر از سیاهی» رنگی برای تشریح وضعیت کرونایی اصفهان!/واکسیناسیون عمومی راه عبور از بحران

عاطفه علیان ـ “تخت های بیمارستان پر است.” به دلیل کمبود تخت ، روند درمان و مراقبت در کلینیک های تنفسی حاد ویژه یا در خانه انجام می شود. “این شرح وضعیت اصفهان از پزشکان بخش مراقبت های ویژه است! اصفهان وارد موج چهارم کرونا با بیانیه ای از دفتر مرکزی استان کرونا چند روز پیش. و برای اولین بار به وضعیت فوق العاده قرمز به نام سیاه رسیده است. در دو هفته گذشته ، روند بیماری عروق کرونا قلب در سراسر جهان غیرطبیعی بوده است بیمارستان ها به طور متوسط ​​2200 پزشک قانونی شبانه روزی دریافت می کنند که تقریباً دو برابر بستری در بیمارستان در ماه مارس است. بیمارستان الزهرا بزرگترین بیمارستان در مرکز کشور است که به طور کامل به بیماران کرونا خدمات ارائه می دهد و یک بیمارستان صحرایی در حیاط الزهرا در حال افتتاح است. طی 15 ماه گذشته این وضعیت در اصفهان مشاهده نشده است و تاج گل انگلیس هنوز زنده و سالم است.

با وجود همه هشدارها ، مردم بی تفاوت در ظهر روز جمعه اول ماه رمضان در پارک های حاشیه خشک رودخانه زاینده رود و در صلاته زندگی می کنند. مردان چهل ساله ای در کنار پل خواجو روی سنگفرش های بتونی Si نشسته اند. قبل از رسیدن به تقاطع ، چرخ و فلک یک آهنگ کودکانه شاد تنظیم کرده است و یک کودک روی هر صندلی می نشیند.

“محمد نمازی” و پسرش در یک نیمکت چوبی نزدیک پل خواجو مستقر هستند و یک خبرنگار تیتر اول گفت: ما بیش از یک سال است که به ویروس کرون ویروس آلوده ایم و اصناف همیشه تحت محدودیت هستند. هیچ کس نمی تواند بگوید طبقه بندی شغل بر چه اساسی انجام شده است. برای مثال شستشوی اتومبیل اولین کار در نظر گرفته شده است که حتی در این شرایط بحرانی نیز می تواند باز باشد ، اما من که در کار چاپ مشغول هستم ، باید تعطیل کنم!

وی ادامه می دهد: 15 ماه فرصت کمی برای کشف و بررسی این نیست که آیا اصناف نقش مهمی در موج تاج دارند یا خیر؟

آسیب صنفی اصفهان از تاج ، نگرانی هایی که جبران نشد

حسن گازی عسگر معاون هماهنگی اقتصادی استاندار اصفهان در پاسخ به نگرانی های این شهروند به تیتر اول گفت: “متأسفانه ویروس کرونا طی 15 ماه گذشته به شدت به اقتصاد کشور و اقتصاد استان اصفهان آسیب رسانده و انجمن صنفی اصفهان از متأثر، تحت تأثیر، دچار، مبتلا.”

وی به ساکنان توصیه می کند تا دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و میزان ترافیک غیرضروری را کاهش دهند: “ما سعی کرده ایم تا حد ممکن و با توجه به هر کلاس پشتیبانی لازم را انجام دهیم.”

قاضی عسگر اضافه می کند: لیست پست های ستاد ملی کرونا براساس تحقیقات انجام شده است هر صنفی که معتقد باشد به آن آسیب رسیده است می تواند پرونده را به اتاق اصناف گزارش دهد ، زیرا در این مدت چندین بار مورد بازبینی و تجدید نظر قرار گرفته است.

وی همچنین به ورود چندین بخش خصوصی برای تهیه واکسن لازم به استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در شرایطی قرار داریم که واکسن باید در اسرع وقت وارد شود و سعی داریم این حمایت مهم را به تعدادی ارائه دهیم. بخشهای خصوصی “

اما در حیاط آزمایشگاه در مرکز اصفهان ، گروه کوچکی از مردم ایستاده اند و منتظر نوبت خود هستند و ترجیح می دهند در فضای محدود آزمایشگاه نباشند. راهرو باریک شده و تعداد ارقام بالای پیشخوان چهار رقمی است و بر اساس تعداد ، از افراد دعوت می شود تا آزمایش PCR را انجام دهند. صدای سرفه و عطسه چشم ها را نگران می کند. کبام آنلاین به مریم شریفی که به همراه پرستار برای انجام آزمایش PCR آمده بود ، گفت: “اگرچه من یک بار در تابستان آلوده شدم ، اما این بار آزمایش من مثبت بود و همه اعضای خانواده ام درگیر بودند.”

او ادامه می دهد: چند شب پیش احتمالاً در یک جشن تولد شرکت کرده بودیم و نمی دانستیم که دوباره می توانیم به بیماری کرونا قلب مبتلا شویم!

در ترکیه همسایه ، امروز 69000 نفر به عروق کرونا آلوده شده اند ، اما تعداد کشته ها کمتر از ایران است. اگرچه تعداد بیماران ما همیشه کمتر از ترکیه است و تعداد مرگ و میرها بیشتر است. شکل گیری بحران تاج بی سابقه در سایه بی تدبیری مسئولان

“امیر محمدی” بالا می آید و به خبرنگار تیتر اول می گوید: “وضعیت کرونا در اصفهان بحرانی است و دلیل این امر را باید از طریق بی تدبیری مسئولان جستجو کرد.” تصمیم گیرندگان در ستاد تاج کرونا باید به بهانه بازسازی قبل از عید ، نظارت در مقابل عید را کاهش دهند و بدون کوچکترین احساس خطر به نوروز و دورهمی سفر کنند.

وی ادامه می دهد: با این وضعیت ، که از اواخر ماه مارس و روزهای عید آغاز شد ؛ وضعیت امروز دور از انتظار نبود و اگر مانند نوروز گذشته توسط مردم توجیه می شد ما به این روز نمی رسیدیم.

محمدی ، که نگران بارداری خود است ، توضیح می دهد: “باید در نظر داشت که 69000 نفر در همسایگان ترکیه امروز دچار عفونت عروق کرونا و میزان مرگ و میر پایین تر از ایران هستند ؛ اگرچه بیماران ما همیشه کمتر از ترکیه و مرگ هستند تلفات بیشتر است

وی همچنین بر روی نقشه ایران به دو شهر آبی اشاره کرده و می گوید: بفقط یک راه حل برای رای وجود دارد که سایر شهرهای کشور به این دو شهر سیستان و بلوچستان تبدیل می شوند و آن واکسیناسیون ایمن است!

با این حال ، علیرضا رئیسی ، سخنگوی ستاد تاج ملی ، بیانیه ای درباره رنگ تاج در مقر این کشور گذاشت و سیاه را رد کرد. اما بسیاری از کارشناسان شبکه بهداشت دیدگاه متفاوتی دارند: افزایش چهار برابری بستری در روزهای اخیر نسبت به ماه مارس در اصفهان نشان دهنده وخیم تر شدن اوضاع است ، در حالی که ما هنوز به قله چهارم تاج نرسیده ایم.

بیمارستان الزهرا به بهترین وجه بیماران مبتلا به بیماری کرونا قلب را فراهم می کند. بیمارستان الزهرا طی 12 روز گذشته بیماران کرونا را درمان کرده و امروز بیش از 550 نفر دارد تا 560 بیماران در بیمارستان الزهرا بستری شدند

معاون پشتیبانی و توسعه بیمارستان الزهرا در مصاحبه با تیتر اول گفت: بیمارستان الزهرا برای خدمت به بیماران مبتلا به بیماری کرونا قلب سخت کار می کند.

کریم سهرابی ادامه می دهد: بیمارستان الزهرا طی دوازده روز گذشته بیماران کرونا را تحت معالجه قرار می دهد و امروز پایان یافته است 550 تا 590 بیماران در بیمارستان الزهرا بستری شدند.

واکسیناسیون اصفهان به واکسیناسیون 1.8 میلیون نفر بستگی دارد

با انقباض عروق کرونا شدید ، واکسیناسیون تنها راه عبور از کرونا است. با این حال ، سفیر ایران در روسیه از اتمام توافق نامه خرید 60 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک روسیه خبر داد که از ماه ژوئن لازم الاجرا خواهد شد. اما تاکنون وزارت بهداشت 28 هزار دوز واکسن کرونا در استان اصفهان صادر کرده است. با این حال ، برای ایمن بودن اصفهان ، 1.8 میلیون نفر باید علیه کرونا واکسینه شوند.

مینو مهرز ، عضو علمی ستاد ملی کرونا ، در مصاحبه با خبرنگار تیتر اول ، تأکید می کند:تا زمانی که مداخله جدی در کشوری تحت سلطه سویه های انگلیسی انجام نشود ، تعداد مرگ و میرهای روزانه می تواند طی چند ماه چند صد برابر شود.

مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن کو برکت به زودی در دسترس خواهد بود

وی که همچنین بر روند واکسیناسیون کو ایران برکت نظارت دارد ، می گوید: آزمایش بالینی مرحله دوم واکسن کرونا ایرانی مراحل پایانی خود را طی می کند و با تلاش محققان این مرحله با موفقیت پشت سر گذاشته شده و در هفته های آینده وارد مرحله سوم آزمایش انسانی این واکسن خواهیم شد .

مرحله سوم آزمایش واکسن ایران برکت در تهران به طور همزمان در 6 شهر از جمله استان اصفهان برای 30 هزار نفر انجام می شود. با یک واحد تولید واکسن به صورت انبوه ، می توان چندین میلیون دوز واکسن در ماه بدست آورد.وی افزود: مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن ایران برکت به طور همزمان در 30 شهر تهران از جمله استان اصفهان با 30 هزار نفر انجام می شود.

یکی از اعضای کمیته علمی ستاد ملی کرونا اظهار داشت: ددر مرحله اول ، هیچ عارضه جانبی نداشتیم و اثر بخشی مرحله دوم آزمایش واکسن در حال بررسی است و امیدواریم در تابستان به تولید انبوه برسیم.

وی افزود: اساس تولید واکسن کوویران یک ویروس ضعیف شده است و مشابه واکسن های هند و چین است.

مهرز گفت: “استفاده از واحد صنعتی تولید واکسن با تولید انبوه می تواند چندین میلیون دوز واکسن در ماه تولید کند و امیدواریم همزمان با اتمام مطالعات مرحله سوم ، گیاه راه اندازی می شود و مردم در اسرع وقت واکسینه می شوند.

اگرچه در خارج از کشور سیاه پوست وجود ندارد ، اما طبق گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، اصفهان مانند 63 شهر دیگر در مقایسه با کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارد. در حال حاضر این یک بحث آشکار قابل توجه نیست! در عوض ، در حالت حاد فعلی خود ، باید به کنجی پناه ببرید تا کمتر سرفه و تنگی نفس بشنوید و کمتر کما زیر فن ببینید! در حال حاضر واکسیناسیون ایمن وجود ندارد و راه حل این است که در خانه بمانید و از دو ماسک استفاده کنید و 1.5 متر فاصله داشته باشید!

48

دکمه بازگشت به بالا