سلامت و تندرستی

این ماست، سپری برای سپر دفاعی بدن است

ماست های غنی شده با پروبیوتیک ها از دو نظر قابل توجه بودند و محبوبیت این محصول در بین مردم نشان داد که جای چنین محصولاتی در یخچال های خانواده واقعاً خالی بود.

این محصول از نظر مسئولیت اجتماعی برندهای بزرگی مانند کاله اهمیت داشت و از توسعه جهانی صنعت غذایی ایران عقب نمانده و به سمت استانداردهای بهداشتی حرکت کرد.

معروف ترین محصولی که برای این منظور عرضه شد ، غنی از پروبیوتیک های الکازی و در تمام محصولات بازار پیشرو شد ، ماست کم چرب بود که بر اساس نیاز در بسته بندی سبز زیبا و تزئین شده تولید می شود. و با قیمت مناسب و آزاد شد.

تولید و عرضه ماست پروبیوتیک در اندازه های مختلف و غنی شده با پروبیوتیک ، علیرغم استقبال عمومی از ابتدا ، برخلاف رقبا و سایر تولیدکنندگان ، باعث افزایش قیمت این محصول جدید و خلاق نشد.

حقیقت این است که افزایش آگاهی عمومی از محصولات تولید شده و ویژگی ها و قیمت آنها به حدی زیاد شده است که مارک ها و شرکت های بزرگ در نظر مصرف کنندگان قرار دارد و دیگر نمی توان برای تبلیغ بازار برای هدایت بازار به کالاهایی با ارزش اغراق کرد. نه ؛ اما تکیه بر بازاریابی و نام تجاری پشتیبانی نمی شود.

شبکه های اجتماعی ، رسانه های آنلاین و آموزش های تصویری و به طور کلی تلفن های هوشمند از جمله کانال های اطلاعاتی هستند که مارک و ویژگی غذایی محصولات غذایی را در اسرع وقت به عموم منتقل می کنند.

بنابراین ، می توان گفت که عصر دیجیتال دنیای امن تری را برای مصرف کنندگان ایجاد کرده است و برندسازی ، به ویژه در زمینه کالاهای مصرفی سریع ، جدی تر شده است. محصولات معمولی و پرمصرف که ارتباط مستقیم با نبض مصرف کننده دارد.

بنابراین ، باید گفت که در حال حاضر مهمترین منتقدان و مروج برندهای مختلف ، به ویژه مارک های غذایی ، افراد و مشتریان یکسانی هستند که جهت گیری آنها نشان می دهد که آیا از عملکرد برند مورد علاقه خود راضی هستند یا خیر.

رضایت گسترده مشتری کاله از خط تولید سان از طریق همان مکانیزم فوری انجام شد و مدیران این برند متوجه شدند که مردم از عملکرد کاله به ویژه در محصولات سان با سلامت و البته مساله افزایش قیمت قدردانی می کنند.

این دماسنج کارآمد در هفته های اول تولید و توزیع ماست پروبیوتیک کم چرب واکنش گسترده ای را از طرفداران مارک محبوب Kale نشان داد. پذیرایی که گواه موفقیت این پروژه اجتماعی ، بهداشتی و نیکوکارانه بود.

در مورد پروبیوتیک ها چه می دانیم و چه چیزی نمی دانیم؟

در یکی دو سال گذشته ، رسانه های جمعی اطلاعات زیادی در مورد خواص پروبیوتیک ها و ماست های غنی شده منتشر کرده اند. در نتیجه این اطلاعات خودجوش ، پروبیوتیک ها بسیار محبوب شدند. زیرا در حال حاضر خانوارها از خواص و مزایای این محصولات آگاهی کامل دارند. اما بسیاری از مردم ممکن است از این که پروبیوتیک های ماست دارای ماندگاری کوتاه هفت تا ده روز هستند ، آگاه نباشند.

بنابراین ، خریداران ماست پروبیوتیک کم چرب باید به تولید و ماندگاری محصول روی بسته بندی آن توجه زیادی داشته باشند.

با این حال ، مصرف ماست در گذشته ممکن است عوارض جانبی نداشته باشد ، و حتی می تواند بسیار خوشمزه باشد. اما ماندگاری ماست کلم کم چرب به این معنی است که مصرف کننده ماست معمولی مصرف می کند ، ماست پروبیوتیک مفید نیست.

خلاقیت مورد استفاده در تولید ماست کلم کم چرب و گروه محصولات آن ، که دارای چربی بسیار کمی و حدود 5 درصد است ، باعث شده افرادی که خود را به خوردن ماست پرچرب محدود می کنند ، همان طعم سالم و مفید ماست را تجربه کنند. به با رنگ سازمانی سبز مشخص شده است (به معنی گروه محصولات در گروه محصولات کاملاً سالم طبق نظر سازمان غذا و دارو).

این محصول ، که هرگز با رویدادهای کاله نادر نبوده است ، دائماً در همه فروشگاه های کشور و برخی کشورهای دیگر به وفور یافت می شود.

از سوی دیگر ، ماست کلم کم چرب برای کسانی که نمی توانند اسید لاکتیک موجود در شیر را هضم کنند ، فایده مضاعفی دارد.

باکتری های پروبیوتیک مورد استفاده در این محصولات و روند ویژه تولید آنها به مصرف کنندگان حساس به لاکتوز اجازه می دهد ماست را بدون هیچ نگرانی در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانند و از مزایا و خواص آن بهره مند شوند.

با مصرف ماست عملکرد روده ها بهتر ، هضم غذا آسان تر می شود و علاوه بر سلامت دستگاه گوارش ، سایر اندام های بدن نیز در برابر بیماری های مختلف مقاوم خواهند شد.

بنابراین ، عادت به خوردن ماست کم چرب باید از دوران کودکی شروع شود تا از عوارضی که در طول زمان و بعد از کودکی ظاهر می شود جلوگیری شود.

از آنجا که ماست غنی شده با پروبیوتیک های کلم دارای خواص زیادی است و می توان در چندین کتاب توضیح داد ، در زیر لیستی کوتاه از عوارض جانبی است که استفاده از ماست کم چرب کلم را در برابر آنها مقاوم می کند:

  • بیماریهای مختلف گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر ، اسهال ، یبوست و …
  • تنظیم کلسترول بد در بدن انسان و تنظیم آنزیم های مفید در بدن.
  • جلوگیری از عوارض مختلف قلبی عروقی.
  • تقویت استخوان های بدن و جلوگیری از پوسیدگی دندان و عفونت های لثه به دلیل غنی بودن از کلسیم بالا.
  • اگر می خواهید وزن کم کنید ، باید ماست بخورید ، زیرا به بدن کمک می کند چربی ها را بهتر بسوزاند.
  • مطالعات میانجیگری اثر درمانی ماست کم چرب و باکتری های مورد استفاده برای تهیه آن را بر بیماری هایی مانند سرطان ، عفونت ها و آسم نشان می دهد.
  • باکتری های مفید موجود در ماست باعث هضم مطلوب غذا می شوند و کسانی که از سوء هاضمه رنج می برند باید ماست را به طور منظم مصرف کنند.
  • ماست علاوه بر اینکه یک غذای خوشمزه و به راحتی قابل هضم است ، از اگزما و کهیر جلوگیری می کند.
  • ماست کم چرب کاله به دلیل داشتن فسفر زیاد ، حافظه را بهبود می بخشد و سرشار از پروتئین و ویتامین است.
  • محققان دانشکده پزشکی دانشگاه شانگهای دریافتند که درمان علائم اضطراب با تنظیم میکروبیوتای روده مثبت است.
  • دکتر بنیامین مولیش از کالج امپریال لندن معتقد است که استفاده روزانه از پروبیوتیک ها به ویژه برای افراد دارای اضافه وزن ، چاق و سالخورده مفید است.
  • یک مطالعه شش ماهه نشان داد که این افراد هنگام مصرف پروبیوتیک ها مشکلات تنفسی کمتری داشتند.

همه این مزایا و خواص اعلام شده توسط دانشمندان مختلف باعث شد تا مارک کاله فقط یک سال پیش به طور رسمی اعلام کند که “تا اطلاع ثانوی و کنترل بیماریهای تنفسی ویروسی و باکتریهای ایمنی و پروبیوتیک ایمنی انسان L”. تقویت Casei “ماست کم چرب اضافه می کند.”

همانطور که اشاره شد ، این حرکت به موقع ، در راستای حقوق متعالی مصرف کننده ، که با این باور آغاز شد که “حقوق همیشه با مشتری است” ، به سرعت از طریق رسانه های شفاهی رواج یافت. ماست کاله تا حد ممکن چربی کمی دارد و مدیران کاله را تشویق و تثبیت کرد.

این جنبش به یک جنبش ملی و گسترده بدون تبلیغات زیاد از سوی کاله تبدیل شد.

این بدان معناست که صداقت در عمل و کیفیت محصول و جامعه شناسی آینده نگر برندگان معتبر مهمترین عوامل جلب اعتماد مصرف کننده بودند.

اکنون ، همانطور که در ابتدای این گزارش اشاره شد ، مصرف کنندگان ایرانی دارای یک محصول استراتژیک هستند که طبق رسانه های تخصصی صنایع غذایی ، L-Casei (یکی از مهمترین پروبیوتیک ها که توسط سیستم ایمنی ساخته شده و مورد مطالعه قرار گرفته است) ، غنی است.

رفتار برند کاله در زمان مناسب ، بهبود شاخص زندگی هموطنان و ایجاد شرایط برای “زندگی مطلوب” بود.

جالب اینجاست که به گفته رزو الوانی ، کارشناس پایش غذا در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشا ، “اصطلاح پروبیوتیک ها از کلمه لاتین و واژه یونانی گرفته شده و به معنی” ترجیحا برای زندگی “است.

دکمه بازگشت به بالا