جامعه

این آجرها دیوار دفاعی شما را در برابر کرونا بلندتر می‌کند

تیتر اول / مرکزی هرچه ویروس کشنده با هر استنشاق و بازدم به شما نزدیکتر می شود ، دانستن اینکه آجرها دیواره محافظی را در برابر بیماری زایی ویروس تشکیل می دهند اجتناب ناپذیر است.

تغذیه سالم یکی از مهمترین راههای مقابله با انواع بیماریها است و تغذیه مناسب در روزهای ویروس کرونا به طور موثری از بروز این ویروس می کاهد.

رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همچنین داشتن یک سبک زندگی سالم ، خواب کافی و ورزش می تواند بدن را در برابر ویروس مقاوم کند و تقویت سیستم ایمنی عامل مهمی در زنده ماندن بیماری کوید 19 است ، اما چه رژیمی باید داشته باشیم و اگر ویروس کرونا دارد ، چه مواد غذایی یا مایعاتی باید بخوریم نوشیدن برای خلاص شدن از شر این بیماری یک سوال بسیار مهمی است که توسط متخصص مسئول تغذیه در گروه بهداشت ، دانشگاه علوم پزشکی صفا به آن پاسخ داده می شود.

مینا اسدی در مصاحبه با تیتر اول اظهار داشت: مایعات به رقیق شدن ترشحات و دفع سموم و همچنین تسکین درد گردن کمک می کنند. در طول بیماری ، تب و تعریق باعث می شود مقدار زیادی آب از بدن خارج شود و نوشیدن مایعات گرم و سالم مانند چای (آویشن و عسل ، چای سبک با دارچین یا هل یا زنجبیل) و شربت عسل ضروری است ( آب ولرم ، عسل و آب لیمو). آب میوه های تازه) و طبیعی ، به ویژه آب هویج و آب سیب و همچنین انواع سوپ و خورش برای جبران کمبود آب.

وی گفت: برخی از غذاها باعث افزایش استرس و کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن می شوند مانند غذاهای حاوی قند ، نمک ، کافئین و رنگ های غذایی زیاد.

وی ادامه داد: از غذاهای شور و ترش و هر نوع غذایی که حاوی سرکه و نمک زیادی باشد مانند سس سالاد و عصاره گوشت ، سوپ آماده خودداری کنید. از مصرف انواع آب میوه های صنعتی و نوشابه های گازدار خودداری کنید و از مصرف هر نوع غذای سرخ شده به طور جداگانه در هنگام بیماری خودداری کنید. فست فود مانند ساندویچ و پیتزا در هنگام بیماری ممنوع است.

این متخصص تغذیه اظهار داشت: از آنجا که استعمال دخانیات مانند سیگار و قلیان تأثیر مستقیمی در کاهش ویتامین C و روی در بدن و کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد ، از استفاده جداگانه آنها خودداری کنید. از خوردن انگور ، انار ، خربزه و آب میوه های صنعتی خودداری کنید.

وی در پاسخ به این سال که چه غذاهایی در طول بیماری بهتر است مصرف شود ، گفت: بهترین رژیم غذایی که برای بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب توصیه می شود ، رژیم نرم ، پر پروتئین و کالری است. هضم ترکیبات مایع به انرژی کمتری نیاز دارد ، بنابراین بدن انرژی کافی برای مقابله با بیماری را خواهد داشت ، بنابراین خوردن انواع غذاهای مایع و پرکالری بسیار مفید است. توصیه می شود از سوپ هایی با شلغم ، پیاز ، کدو و سوپ گندم استفاده کنید.

وی گفت: از آنجا که نخود در درمان بیماری های ریوی تأثیر مثبت دارد ، توصیه می شود حداقل روزی یک بار از سوپ نخود حاوی برنج ، نخود و گوشت گوسفندی ، پیاز و سیر یا نخود آبی حاوی نخود ، پیاز و سیر استفاده شود. “مصرف سالم ، مصرف روزانه هویج به صورت مخلوطی از آب هویج و آب هویج و سیب و افزودن هویج در سوپ های مختلف و یک قاشق چای خوری دانه سیاه خرد شده با مقدار کمی عسل استفاده روزانه (دانه های سیاه باید باشد در صورت مصرف مبارزه شود) بسیار موثر است.

اسدی در پاسخ به این سال که افراد با بیماری عروق ویروس کرونا قلب مثبت چه علائم غذایی را باید به بیمارستان برسانند و برای جلوگیری از بی اشتهایی در طول بیماری چه کاری باید انجام دهند ، گفت: بی اشتهایی یکی از علائم رایج بیماری کوویدا است. در حقیقت ، بی اشتهایی یا کاهش مصرف غذا در طی بیماری های عفونی ، التهاب و بدخیمی مشاهده می شود.

وی اظهار داشت: در صورت ادامه بی اشتهایی ، بیمار دچار سوour تغذیه است ، بنابراین برای کاهش این عارضه تا حد امکان به رژیم های غذایی و راهکارهای رفتاری نیاز است. در صورت بی اشتهایی ، استفاده از برخی مواد غذایی توصیه می شود. تعداد ظروف را افزایش دهید و مقدار آنها را کاهش دهید. از نوشیدن نیم ساعت قبل و بعد از غذا خودداری کنید ، زیرا مایعات زیاد باعث سیری و کاهش اشتها می شود. توصیه می شود از میوه ها و سبزیجات ، با تأکید بر سیب ، پرتقال ، انجیر ، لیمو ، هویج ، کدو تنبل استفاده کنید. به جای استفاده از نوعی آب میوه (طبیعی) ، مخلوط آب میوه را مصرف کنید که حاوی کالری بیشتری باشد.

وی افزود: نوشیدن چای لیمو به همراه زنجبیل و عسل ، افزودن ادویه و گلپر به ظرف ، مصرف سمنو ، جوانه گندم و جوانه نخود (در سالاد یا سوپ و خورشت) ، شیر برنج با دانه های سیاه و كمی دارچین ، شله زرد و خلال از مغزهای بادام و میوه های خشک ، از جمله فندق ، گردو ، پسته ، بادام ، توت خشک ، نخود و کشمش ، کشمش و برگ های شیرین به عنوان میان وعده یا میان وعده روزانه ، آرد برنج به سوپ ها یا خورش ها و غذاهای دیگر اضافه می شود. پودر مهره های گیاهی مانند گردو ، بادام ، کنجد ، پسته را به ماست یا سوپ یا غذاهای دیگر اضافه کرده و از کنجد ، کنجد یا کره بادام زمینی به همراه نان تست به صورت نان تست استفاده کنید.

این متخصص تغذیه با توصیه هایی به افراد سالم برای جلوگیری از این بیماری گفت: داشتن سیستم ایمنی مناسب برای میزبان برای محافظت از خود در برابر عوامل بیماری زا ضروری است. کمبود برخی مواد مغذی منجر به بدتر شدن عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود که خطر عفونت یا تشدید را افزایش می دهد. عناصر کمیاب موثر در سیستم ایمنی بدن مانند ویتامین C ، ویتامین های B6 ، E ، D ، روی ، منیزیم ، سلنیوم و امگا 3 به طور موثری از بیماری جلوگیری می کنند.

وی با تأکید بر اینکه ارتباط بین کمبود ویتامین A ، بیماری و مرگ ناشی از بیماریهای عفونی در طی سالهای گذشته ثابت شده است ، گفت: “نشان داده شده است که کمبود ویتامین A در کاهش ایمنی منجر به افزایش عوارض و مرگ و میر می شود.” مصرف منابع غذایی ویتامین A از جمله منابع گیاهی از جمله سبزیجات و میوه های زرد و نارنجی مانند هویج ، کدو سبز ، موز و مرکبات و منابع حیوانی مانند زرده تخم مرغ ، شیر و محصولات لبنی بسیار مهم است.

وی گفت: ویتامین D می تواند از طرق مختلف خطر شیوع و همه گیری ویروسی را کاهش دهد. این ویتامین ممکن است در درمان و پیشگیری از عفونت کووید 19 مثر باشد. منبع اصلی ویتامین D نور خورشید است. بهترین منابع ویتامین D ماهی های چرب ، لبنیات و زرده تخم مرغ است.

اسدی افزود: به دلیل تغییر سبک زندگی و دریافت ناکافی این ویتامین ، نیاز به دریافت آن با مکمل ها قابل توجه به نظر می رسد. دوز توصیه شده ماهیانه 50000 واحد ویتامین D هر دو ماه برای همه گروه های سنی (بزرگسالان ، جوانان ، افراد میانسال و سالخوردگان) و كودكان 2 تا 12 ساله توصیه می شود.

وی گفت: در سرماخوردگی و سایر عفونت ها میزان ویتامین C در خون و ادرار کاهش می یابد. اثر آنتی اکسیدانی ویتامین C نیز می تواند در بسیاری از موارد که استرس اکسیداتیو در بدن افزایش می یابد ، بسیار مهم باشد. نگهداری طولانی مدت میوه ها و سبزیجات در یخچال ، پخت و پز ، گرما ، نور و استعمال دخانیات باعث کاهش این ویتامین می شود.

به گفته این متخصص تغذیه ، استفاده از منابع غذایی حاوی ویتامین C شامل انواع میوه ها و سبزیجات از جمله سبزیجات برگ سبز مانند سبزیجات و کلم و گوجه فرنگی ، جوانه گندم ، ماش و شبدر ، مرکبات مانند لیمو ، لیمو ، پرتقال است. ، نارنگی و پرتقال و کیوی مورد نیاز است.

وی گفت: استفاده از منابع ویتامین E به عنوان آنتی اکسیدان و کمک به کار سیستم ایمنی بدن نیز باید مورد توجه قرار گیرد. مهمترین منابع غذایی ویتامین E غذاهایی مانند روغنهای مایع مانند کانولا ، آفتابگردان و ذرت برای پخت و پز ، سبزیجاتی مانند اسفناج ، کلم ، سویا و سیب زمینی در وعده های اصلی و همچنین انواع مغزها مانند فندق ، بادام ، گردو هستند. میان وعده. گرفتن

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا