جامعه

ادعای ایمنی جمعی در برابر کرونا تا چند هفته دیگر در استکهلم

مقامات بهداشتی دولت سوئد پیش بینی می کنند که استکهلم ، پایتخت این کشور ، تا پایان ماه مه (ظرف سه هفته) از مصونیت جمعی علیه coronavirus برخوردار خواهد شد.

به گزارش تیتر اول ، دولت سوئد از زمان شیوع تاج ویروس ، بر خلاف سایر کشورهای اروپایی ، سیاستی برای قرنطینه منزل دنبال نکرده است و فقط از شهروندان خود خواسته است از قوانین فاصله اجتماعی پیروی کنند ، از تجمع با بیش از 50 نفر و مقررات بهداشتی خودداری کنند. عبارت “مرتباً بشویید” را جدی بگیرید.

آندرس تانگل ، رئیس دپارتمان بیماریهای همه جانبه سوئد ، گفت: “حدود 30 درصد از جمعیت استکهلم به سطح ایمنی رسیده اند و ما احتمالاً از ماه مه می توانیم امنیت جمعی را در پایتخت داشته باشیم.”

وزارت بهداشت سوئد تأیید کرده است که از اول ماه مه ، حدود 27 درصد از ساکنان استکهلم به کرونا ویروس آلوده شده و از آن مصون هستند.

به گزارش یورونیوز ، بسیاری از کارشناسان اروپایی چندان به سیاست امنیت جمعی سوئد خوش بین نیستند و می گویند که تعداد قربانیان سیاست باز دولت سوئد علیه کرونا بیشتر از سایر کشورهای اسکاندیناوی از جمله دانمارک ، فنلاند و نروژ است. بیشتر هزینه های انسانی توسط همسایگان در مبارزه با این بیماری متحمل شده است.

میزان مرگ و میر در سوئد به 3،040 رسیده است و از زمان آغاز شیوع بیماری 24623 مورد Qovid-19 مشخص شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا