عمومی

ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد خراسان‌ شمالی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مجید الهی راد در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: کمینه امداد در ۱۱ ماهه امسال ۶ هزار و ۳۹۷ فرصت شغلی در راستای خودکفایی مددجویان استان ایجاد کرده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی ادامه داد: برای این میزان فرصت شغلی ۴۱۴ میلیارد و ۱۰۳ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است که ۳۷۴ میلیارد تومان آن از محل تبصره ۱۶ هزینه شد.

وی گفت: تسهیلات تبصره ۱۶ مربوط به اشتغال، مسکن، فرزندآوری، درمان بیماران صعب العلاج و همچنین حمایت از خود اشتغالی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی است و دولت تقویت ارکان اصلی خانواده را با پرداخت این نوع از تسهیلات در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در مجموع امسال برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ۹ هزار و ۴۳ فرصت شغلی هدف گذاری شده است که تاکنون ۷۱ درصد آن محقق شده است.

الهی راد با بیان اینکه سقف تسهیلات قابل پرداخت به هر طرح ۱۵۰ میلیون تومان است، گفت: به طور میانگین برای هر طرح اشتغال ۷۵ میلیون تومان پرداخت شده است که بنابر نوع طرح این رقم متفاوت است.

وی افزود: دامپروری و اصلاح نژاد دام، زنبورداری، نوغانداری، قالیبافی، خیاطی، گلخانه، مشاغل خرد خدماتی و خرید ادوات کشاورزی و تراکتور از جمله این طرح‌ها است.

دکمه بازگشت به بالا