اقتصادی

اولین اقدام جهادی معاون جدید روابط کار

اولین اقدام جهادی معاون جدید روابط کار

یکی از فعالان کارگری با اشاره به انتصاب معاون جدید روابط کار وزیر کار از وی خواست تا در اولین کارزار جهادی جلسه شورای عالی کار در هفته آینده تعیین تکلیف شود و تاکید کرد: جلسه شورای عالی کار ابتدا باید تا ساعت 24 تشکیل شود. باید معرفی شود تا کمیته دستمزد برای تعیین هزینه سبد معیشت کارگران وارد شود.

ناصر چمن در گفت وگو با تیتر اول، با اشاره به انتصاب معاون جدید وزیر کار، خواستار تشکیل جلسه شورای عالی کار شد و گفت: البته با حضور وزیر کار جناب آقای عبدالملکی، منتظر جلسه شورای عالی کار هستیم تا مشخص شود چه کار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به دیدگاه و ذهنیت آقای رعیتی فرد نسبت به افزایش دستمزدها، ایشان هیچ تفاوتی با دیدگاه تشکل ها و گروه های کاری ندارند، لذا ما هم همین ذهنیت، نگاه و تفکر را نسبت به ایشان که به عنوان معاون جدید منصوب شده اند، آرزو می کنیم. روابط استخدامی.” این دولت تغییر نکرده است. چرا که می تواند پیام خوبی برای عموم مردم باشد که منتقدان دیروز امروز سکوت نکردند.
چمنی در ادامه تصریح کرد: وزیر کار با اخذ رای اعتماد از مجلس تاکید کرد که عمده ترین مشکلات امروز جامعه، سرپیچی از رهبری و مسئولانی است که مسئولیت داشتند و قانون عمل نکرد و تعهد انقلابی دادند که بیایند و رعایت کنند. با قانون
این فعال کارگری خاطرنشان کرد: نمایندگان کارگری با آنها دیدار و درخواست تشکیل جلسه شورای عالی کار کردند. بر اساس آیین نامه شورای عالی کار، شورا ماهی یک بار تشکیل جلسه می دهد و بیش از دو ماه است که هیچ جلسه ای تشکیل نشده است، بنابراین امیدواریم اکنون که معاون جدید وزیر کار تعیین شده است، نباشیم. تاخیر در برگزاری جلسات شورا را مشاهده کنید.
چمنیس با اشاره به اینکه جلسات آتی شورای عالی کار باید برگزار شود، گفت: چه فرقی می کند اگر در بحث تعیین دستمزد و مسائل مربوط به روابط کار مثل دولت قبل باشد! از انقلابی انتظار داریم روش و مدیریت مسئولان و مدیران فعلی نسبت به اتفاقاتی که در حوزه روابط صنعتی و کار خواهد افتاد تغییر کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: معاونت روابط کار دبیر شورای عالی کار است و انتظار داریم هفته آینده جلسه شورای عالی کار تعیین شود چرا که ابتدا باید شورای عالی کار تشکیل جلسه دهد. سپس کمیسیون دستمزد برای تعیین هزینه سبد معیشت وارد می شود.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا