بهترین های کسب و کارعمومی

نرم کننده موها را شکننده می کند؟

مو یکی از فاکتورهای اصلی و مهم زیبایی در افراد به شمار می‌رود که تشکیل شده از سه لایه است. بیرونی ترین لایه مو که نقش آن محافظت از لایه های زیرین است، زمانی که لایه بیرونی دچار آسیب شود لایه زیرین نیز در معرض آسیب قرار خواهند گرفت. شامپو زدن مو به طور مرتب علاوه بر از بین بردن آلودگی ها و دوده های جمع شده روی مو، چربی های طبیعی و مفید را نیز از بین خواهد برد. علاوه بر این، استفاده ی مدام از سشوار، مواد شیمیایی و آب و هوای نامناسب باعث می شود موهایی خشک، وز و آسیب دیده داشته باشید. با این حال مشکلات به وجود آمده را می توان با استفاده از نرم کننده مو به راحتی برطرف کرد.

این محصول همانطور که از نامش پیدا است، یک ماده غلیظ و کرمی ‌است که برای نرم کردن ساقه مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ساخت نرم کننده‌ها از ترکیباتی سیلیکونی، روغنی و امولینت استفاده می‌شود. این ترکیبات می‌توانند به ترمیم ساقه مو و بستن کوتیکول‌های آن کمک کنند. همچنین باعث به دام انداختن رطوبت و آب درون ساختمان مو می‌شوند. نرم‌کننده‌ها ورم کوتیکول را کاهش می‌دهند تا دوباره محکم و بدون هیچ فاصله‌ای به ساقه مو بچسبد. حالا به راحتی می‌توان موها را حالت داد بدون اینکه در طول روز آسیب ببیند.

اگر از نرم‌کننده درست استفاده کنید، موها انعطاف‌پذیری خود را حفظ می‌کنند و با حفظ رطوبت مو براق می‌مانند. نرم کننده ها به سه دسته ی نرم کننده های معمولی، نرم کننده های بدون نیاز به آبکشی مانند اسپری ها و نرم کننده های عمیق مانند کرم نرم کننده موی سر تقسیم بندی می شوند که وظیفه ی اصلی هر کدام از آنها نرم کردن مو، بازکردن گره های ایجاد شده در موها، رطوبت رسانی و درمان خشکی مو است.

Conditioner makes hair brittle

روغن سبوس‌ برنج یکی از محصولاتی است که به تازگی نام آن را برای مصارف گوناگون می‌شنویم. اما این روغن چگونه به دست می‌آید و خواص و کاربرد عمده آن برای چه مصارفی ثابت شده‌است، موضوعی است ذهن بسیاری از افراد را به خود متوجه ساخته است. از این رو بد نیست نگاهی به خواص روغن سبوس برنج، مضرات روغن سبوس برنج و طرز تهیه روغن سبوس برنج در منزل را بیندازیم. پس با ما همراه باشید.

خواص روغن سبوس برنج

روغن سبوس برنج بکر دکتر بیز را می‌توان به صورت خوراکی در وعده‌های غذایی گنجانده و از خاصیت آن مانند سایر محصولات خوراکی این دسته‌بندی مثل سبوس گندم بهره برد. اما بسیاری از افراد هستند که به طرق دیگری روغن سبوس برنج را برای سلامت پوست و مو مورد استفاده قرار می‌دهند.تا جایی که کشور ژاپن برای قرن‌های متوالی است که از خاصیت روغن سبوس غافل نبوده و همواره آن را در صنعت دارویی و آرایشی خود مورد استفاده قرار می‌دهد.

علل آسیب دیدن مو

  • قرار گرفتن در معرض نور آفتاب
  • آرایش و فرم‌ دهی موها با وسایل حرارتی
  • رنگ، هایلایت و دکلره کردن مو
  • بستن موها به شکل دم اسبی و یا بافت‌های محکم
  • آلودگی هوا
  • مواد شیمیایی موجود در آب
  • تغییر در رطوبت هوا
  • سرما یا خشکی هوا

روغن ماکادمیا خالص بیز

یک روغن طبیعی است که از مغز ماکادمیا به دست می آید. این روغن سرشار از اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی است که فواید زیادی برای پوست و مو دارد.

برخی از مزایای استفاده از روغن ماکادمیا خالص بیز عبارتند از:

مرطوب کننده: روغن ماکادمیا به طور طبیعی مرطوب کننده است و می تواند به حفظ رطوبت پوست و مو کمک کند. این روغن برای افرادی که پوست خشک یا موهای وز دارند مفید است.

ضد پیری: روغن ماکادمیا سرشار از آنتی اکسیدان ها است که می تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که می توانند به سلول های پوست آسیب برسانند و منجر به چین و چروک و خطوط ریز شوند.

ضد التهاب: روغن ماکادمیا دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به تسکین قرمزی، تورم و تحریک پوست کمک کند. این روغن برای افرادی که از بیماری های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس رنج می برند مفید است.

تقویت کننده مو: روغن ماکادمیا می تواند به تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو کمک کند. این روغن همچنین می تواند به موها درخشش و شادابی ببخشد.

نحوه استفاده از روغن ماکادمیا خالص بیز:

  • به عنوان مرطوب کننده: چند قطره از روغن را روی پوست یا موی خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید.
  • به عنوان ماساژ: چند قطره از روغن را به دست خود بمالید و به آرامی روی عضلات و مفاصل خود ماساژ دهید.
  • به عنوان روغن حمام: چند قطره از روغن را به وان حمام خود اضافه کنید و از حمام آرامش بخش خود لذت ببرید.

روغن ماکادمیا خالص بیز برای اکثر افراد بی خطر است. با این حال، اگر پوست حساسی دارید، قبل از استفاده از آن روی ناحیه کوچکی از پوست خود تست کنید.

قیمت روغن ماکادمیا خالص بیز:

قیمت روغن ماکادمیا خالص بیز بسته به حجم و محل خرید آن متفاوت است. به طور کلی، قیمت این روغن بین 100 تا 200 هزار تومان برای هر 50 میلی لیتر است.

محل خرید روغن ماکادمیا خالص بیز:

روغن ماکادمیا خالص بیز را می توانید از فروشگاه های آنلاین و آفلاین محصولات بیز تهیه کنید. همچنین می توانید این روغن را از داروخانه ها و عطاری ها نیز خریداری کنید.

نکاتی که باید در نظر داشته باشید:

  • روغن ماکادمیا خالص بیز یک روغن خوراکی نیست و نباید آن را بلعید.
  • روغن ماکادمیا خالص بیز می تواند برای برخی افراد آلرژی زا باشد. اگر بعد از استفاده از این روغن دچار بثورات جلدی، خارش یا تورم شدید، استفاده از آن را متوقف کنید و با پزشک خود مشورت کنید.

محصولات جایگزین:

  • روغن آرگان
  • روغن جوجوبا
  • روغن بادام شیرین
  • روغن نارگیل

مهم است که قبل از استفاده از هر روغن جدید روی پوست خود، با یک متخصص پوست مشورت کنید تا بهترین روغن را برای نوع پوست و نیازهای خود انتخاب کنید.

انواع نرم‌کننده مو

  • نرم‌کننده مو که بعد از شامپو استفاده می‌شود و سپس کامل از روی موها شسته می‌شود، رایج‌ترین نوع نرم‌کننده برای افرادی است که موهای خشک و آسیب‌دیده دارند. هدف این نوع نرم‌کننده، نرم کردن موها با حفظ رطوبت مو است و صاف‌کردن کوتیکول فولیکول‌های مو است. اغلب نرم‌کننده‌ها ترکیبات مصنوعی و طبیعی دارند و استفاده از مرطوب‌کننده‌های طبیعی مثل روغن درخت چای و آلوئه‌ورا بسیار رایج است.
  • نوع دیگر نرم‌کننده‌ها، آنهایی هستند که باید روی مو اسپری کنید یا ماساژ دهید و دیگر نیازی به شستن این نرم‌کننده‌ها از روی مو نیست. این روش نرم‌کردن مو بسیار مؤثر است. اسپری‌کردن نرم‌کننده روی موها برای شناگران و ورزشکارانی مناسب است که به نرم‌کننده قوی‌تری نیاز دارند.
  • نرم‌کننده‌های غلیظ و سنگین کرمی نوع دیگر نرم‌کننده های مو هستند. بسیاری از آرایشگران برای درمان مو، از این نوع نرم‌کننده استفاده می‌کنند، بعضی از آرایشگران موها را به نرم‌کننده آغشته می‌کنند و پیش از آب‌کشیدن مو خشک می‌کنند تا تأثیر طولانی‌تری داشته باشد.

استفاده صحیح از نرم کننده مو

پس از شامپو کردن، موی خود را به خوبی آبکشی نموده تا هیچگونه اثری از شامپو بر روی موی شما باقی نماند. سپس موی خود را با دستتان آبگیری کنید. مویی که خیلی خیس باشد، قدرت جذب نرم کننده روی آن کمتر است. حال مقداری نرم کننده در کف دست خود ریخته و مو را مالش دهید تا به خوبی در کف دست شما پخش شود. سپس آن را به صورت یکنواخت روی همه تارهای موی خود پخش کنید.

پس از پخش نرم‌کننده به اندازه لازم و به نسبت بلندی و حجم مو، پس از مدتی که روی بسته بندی نرم کننده نوشته، مو را به خوبی آبکشی نمایید. (به طور معمول این زمان بین 3 تا 5 دقیقه می‌باشد).

نکات حین استفاده از نرم کننده مو

  • برای پخش نرم کننده بر روی مو، می‌توانید از انگشتان خود به عنوان شانه یا از شانه های دندانه درشت استفاده کنید. به صورت افراطی و با خشونت این کار را انجام ندهید، این شانه زدن به دلیل خیس بودن مو و سستی ریشه‌ها باید به آرامی صورت پذیرد.
  • شاید مهمترین نکته در استفاده از نرم کننده موی سر، هشدار جهت نرسیدن این ماده به ریشه مو باشد. بسیار هوشیار باشید که نرم کننده تنها ساقه مو را در برگیرد و به ریشه مو برخوردی نکند.
  • در تمام مراحل شستشوی مو و مخصوصاً پس از استفاده از نرم کننده‌ها یا انواع ماسک‌های تقویتی، از آب داغ برای شستن و آبکشی استفاده نکنید. آب ولرمی که رو به سرما باشد برای آبکشی نهایی بسیار مفید می‎باشد.
  • سعی کنید مطابق با جنس موی خود شامپو و نرم کننده مناسب را برگزیده و از آن بهره ببرید.

عوارض نرم کننده مو

با این حال استفاده بیش از حد از نرم کننده ها به خصوص برخی از آنها که حاوی مواد مضر هستند می تواند موها را ضعیف و شکننده کند؛ زیرا برای موها بسیار سنگین می باشند. نرم کننده های کرم مانند بیشتر از سایر شامپوهای نرم کننده ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند و به این ترتیب باعث ایجاد حساسیت در پوست سر و تارهای مو می شوند. به عنوان مثال سولفات موجود در نرم کننده ها باعث ایجاد چنین واکنش هایی روی پوست های حساس می گردد.

روغن آرگان بیز

یک روغن طبیعی و خالص است که از هسته میوه درخت آرگان گرفته می‌شود. این روغن سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب ضروری و آنتی‌اکسیدان‌ها است که فواید زیادی برای پوست، مو و ناخن دارد.

برخی از مزایای استفاده از روغن آرگان بیز عبارتند از:

مرطوب کننده: روغن آرگان به طور طبیعی مرطوب کننده است و می تواند به حفظ رطوبت پوست و مو کمک کند. این روغن برای افرادی که پوست خشک یا موهای وز دارند مفید است.

ضد پیری: روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان ها است که می تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که می توانند به سلول های پوست آسیب برسانند و منجر به چین و چروک و خطوط ریز شوند.

ضد التهاب: روغن آرگان دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به تسکین قرمزی، تورم و تحریک پوست کمک کند. این روغن برای افرادی که از بیماری های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس رنج می برند مفید است.

تقویت کننده مو: روغن آرگان می تواند به تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو کمک کند. این روغن همچنین می تواند به موها درخشش و شادابی ببخشد.

تقویت کننده ناخن: روغن آرگان می تواند به تقویت ناخن ها و جلوگیری از شکستن آنها کمک کند.

نحوه استفاده از روغن آرگان بیز:

  • به عنوان مرطوب کننده: چند قطره از روغن را روی پوست یا موی خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید.
  • به عنوان ماساژ: چند قطره از روغن را به دست خود بمالید و به آرامی روی عضلات و مفاصل خود ماساژ دهید.
  • به عنوان روغن حمام: چند قطره از روغن را به وان حمام خود اضافه کنید و از حمام آرامش بخش خود لذت ببرید.

قیمت روغن آرگان بیز:

روغن آرگان بیز قیمت ان بسته به حجم و محل خرید آن متفاوت است. به طور کلی، قیمت این روغن بین 100 تا 200 هزار تومان برای هر 30 میلی لیتر است.

محل خرید روغن آرگان بیز:

روغن آرگان بیز را می توانید از فروشگاه های آنلاین و آفلاین محصولات بیز تهیه کنید. همچنین می توانید این روغن را از داروخانه ها و عطاری ها نیز خریداری کنید.

نکاتی که باید در نظر داشته باشید:

  • روغن آرگان بیز یک روغن خوراکی نیست و نباید آن را بلعید.
  • روغن آرگان بیز می تواند برای برخی افراد آلرژی زا باشد. اگر بعد از استفاده از این روغن دچار بثورات جلدی، خارش یا تورم شدید، استفاده از آن را متوقف کنید و با پزشک خود مشورت کنید.
دکمه بازگشت به بالا