بین الملل

انصارالله: ائتلاف دریایی پیش از آنکه متولد شود، مرده است

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن در مصاحبه با المیادین اعلام کرد: تعدی به فلسطین بر هر انسان آزاده‌ای ایجاب می‌کند که برای رویارویی با این زورگویی کاری کند.

محمد عبدالسلام خاطرنشان کرد: ما جز با مشارکت موشکی و حملات پهپادی و عملیات دریایی نمی‌توانیم از فلسطین اشغال شده پشتیبانی کنیم.

وی افزود: عملیات با این روند ادامه خواهد داشت و چه بسا بر اساس آنچه که وضعیت نظامی در میدان ایجاب می‌کند، شدت عملیات بیشتر هم شود.

محمد عبدالسلام خاطرنشان کرد، این ائتلاف دریایی در واقعیت، یک گروهی ضعیف است و پیش از آنکه متولد شود، مرده است.

وی افزود: کشتی‌های دیگری جز کشتی‌هایی که به سمت اراضی اشغالی می‌روند یا کشتی‌های اسرائیلی هدف قرار گرفته نمی‌شوند.

محمد عبدالسلام تصریح کرد: محور مقاومت در مصیبت تاریخی بسیار بزرگی، فلسطین را پشتیبانی کرد و آنچه را که گفته بود، عملی ساخت. یمن از روز نخست در یک اتاق مشترکی با فلسطینی‌ها و سایر محور مقاومت مشارکت داشته است. یمن شریک اساسی برای آحاد امت عربی و اسلامی‌مان در رویارویی با هر خطراتی خواهد بود که امنیت یا ثبات آنها را هدف قرار دهد.

وی عنوان داشت: عملیات مقاومت در عراق نیز فشار مثبتی است که مقدمه‌ای برای پاکسازی کشورهای عربی و اسلامی از هرگونه حضور بیگانه است.

سخنگوی انصارالله یمن عنوان داشت: این ائتلاف بر عملیات یمنی‌ها تاثیر نخواهد گذاشت. این ائتلاف نمی‌تواند برای ادامه تجاوزات اسرائیل به فلسطین مورد قبول واقع شود. کشتی‌های پشتیبان غربی و پایگاه نظامی در کرانه دیگری از دریای سرخ نتوانستند مانع از عملیات یمنی‌ها شوند.

وی افزود: ما به طرف‌های این ائتلاف نسبت به ارتکاب هرگونه حماقتی با هدف قرار دادن یمن و گسترش درگیری هشدار می‌دهیم. اسرائیل، آمریکا و کشورهای غربی نخواهند توانست نتایج هرگونه حماقتی که ممکن است مرتکب شوند، حل و فصل کنند.

310310

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا