استان ها

آخرین وضعیت سیل در استان اصفهان/نجات ۱۳۰ نفر از عشایر فریدن

منصور شه فروش با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان اصفهان گفت: بر اساس پیش بینی انجام شده بارندگی ها از دیروز پیش از ظهر در جنوب شرق استان اصفهان آغاز شده و تاکنون 14 شهر تحت تاثیر قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 257 اکیپ امدادی مشغول به کار بودند افزود: روز گذشته 6 نفر از روستاییان شهرستان کهپاجه و اردستان به دلیل تهدید سیل تخلیه شدند.

امدادرسانی به 122 خودرو و تخلیه 6 روستای اردستان و کوه پژه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اسکان اضطراری 370 نفر در مساجد و امامزاده ها در شب گذشته ادامه داد: تاکنون به 122 خودرو در جاده های استان امدادرسانی شده و 250 واحد مسکونی از روستاهای سیل زده سراسر استان تخلیه شده اند. . استان

این مغازه دار با بیان اینکه در شبانه روز گذشته چهار محور مواصلاتی استان بر اثر سیل و گرد و خاک مسدود شد، گفت: پل ها، زمین های کشاورزی، جاده ها، کانال ها، چاه ها و لوله های آب نیز در روستاها آسیب دیدند. کشاورزی، صندوق مسکن انقلاب اسلامی و اداره راه برای ارزیابی خسارت به مناطق سیل زده اعزام می شوند.

هشدار؛ مردم از عکس گرفتن از سیل خودداری کنند

وی با اشاره به آمادگی تمامی مراکز مدیریت بحران استان تا یکشنبه 18 مردادماه گفت: طوفان گرد و خاک روز گذشته در برهر و اصفهان با سرعت 70 کیلومتر باعث کاهش دید به 500 متر شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نسبت به تداوم سامانه موسمی تا 48 ساعت آینده به سایر استان ها هشدار داد و گفت: دامداران، عشایر، کشاورزان و گردشگران از تردد خودداری کرده و به حاشیه رودخانه ها و آبراهه های فصلی نزدیک شوند. و به مردم توصیه می شود در این شرایط برای تسهیل و تسریع روند امدادرسانی و همچنین حفظ سلامتی خود از عکاسی از سیل خودداری کنید.

پیشروی سیل ورزنه تا گاوخونی

این مغازه دار اعلام کرد: سیل امروز ورزنه با برنامه ریزی و پیگیری از سه منطقه این شهرستان به تالاب گاوخونی منتقل شد.

وی ادامه داد: سیل روز گذشته از سمت جنوب شرقی شهرستان کهپایه از روستاهای جعفرآباد، دخرآباد و مجید آباد آغاز و به سمت شهرستان کهپایه و شهرک صنعتی کهپایه و سپس شهرستان هرند سرازیر شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: آمادگی اعلام و از قبل در این زمینه ها اطلاع رسانی شد. دخرآباد، اولون آباد و سنگ زبر سه روستایی بودند که روز گذشته در شهرستان کهپایه به دلیل آبگرفتگی، تخلیه اضطراری و گاز و راه ارتباطی شمال و جنوب آنها قطع شد.

این فروشنده شیشه با بیان اینکه خودرو بر اثر سیل در دامنه کوه شسته شد، افزود: با کمک نیروهای امدادی موفق شدند سه نفر را از سیل نجات دهند و با کنترل شرایط سیلاب در مسیر راه، سیلاب را کنترل کردند. به تودشکا رسید. و Yondabe.

وی همچنین با بیان اینکه روستای نوهوج در روستای برزاونده اردستان بیشترین آسیب را از سیل داشته است، گفت: حدود 130 واحد مسکونی در این روستا دچار آبگرفتگی و زمین های کشاورزی و معابر شهرستان های کیسار، کسار و مارکبه نیز دچار آبگرفتگی و خسارت شدند.

قطع خطوط تلفن و مسدود شدن جاده به دلیل ریزش کوه در محور حسن رباط – لیبید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تخلیه 15 خانه سیل‌زده روستای سها در شهرستان‌های شاهین شهر و میمه خبر داد و گفت: سد باغمیران و سد لیبید در اثر مهار سیلاب آب‌گیری شدند.

این فروشنده شیشه ادامه داد: خطوط تلفن سه روستای لوشاب، حسن رباط و موته و همچنین شهرستان لیبید به دلیل آبگرفتگی فیبر نوری همچنان قطع است و شب گذشته شاهد آبگرفتگی و مسدود شدن معابر بودیم. تا ریزش کوه در ارتفاعات حسن رباط و لیبید.

وی همچنین به آبگرفتگی روستای دانوب برخوار اشاره کرد و ادامه داد: در دولت آباد، دره بید و کردالیا، قسمت کورونا شهرستان تیرانا و کورونا نیز دچار آبگرفتگی شد و تا روستای افجان و قلعه ناظر ادامه یافت که یک مرغداری با 4000 جوجه. از خطر جلوگیری کرد و مجبور شدند جوجه ها را ذبح کنند و آب به سمت رودخانه مرغاب جاری شد.

استاد شیشه با بیان اینکه کشاورزی دهستان چنارود شهرستان چادگان آسیب دیده است، افزود: رودخانه های فصلی در ملک آباد این شهرستان فعال شدند و یا با کمک امدادگران، منازل سیل زده در شهرستان چادگان تخلیه و یک خودرو در آب گرفتار شد. سیل نجات یافت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آبگرفتگی جاده پولی راه دومان افزود: 40 چادر عشایری نیز در منطقه دچار آبگرفتگی شد و 130 عشایر با امدادرسانی نجات یافتند.

این فروشنده شیشه ادامه داد: در نجف آباد محور آشن – داران جاده کوهستانی به دلیل آبگرفتگی آسیب دید و به دلیل آسیب دیدگی و تخریب چاه های تامین آب شرب سه روستای اشن، گلدار و خیرآباد آبرسانی شد. به این سه روستا در حال حاضر قطع است.

وی با اشاره به فرود اضطراری چهار پرواز تهران به مقصد فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به دلیل بدی جوی، گفت: مسافران ساعاتی بعد با بهبود شرایط به پایتخت بازگشتند.

ارسال تجهیزات و کمک به استان یزد

وی با اشاره به وقوع سیل در استان یزد افزود: سیل در 24 ساعت گذشته به دلیل کمبود تجهیزات در این شهرستان مشکلاتی را ایجاد کرد به طوری که دو دستگاه بولدوزر، دو دستگاه لودر، چهار دستگاه موتور زهکشی، 14 دستگاه پمپ گل، پنج دستگاه الکتروموتور A و یک جرثقیل از شهرداری های اصفهان، شاهین شهر و کاشان برای کمک به یزد اعزام شد.

دکمه بازگشت به بالا