اقتصادی

افزایش حداقل ۱۰۰ درصدی تعرفه های صادراتی محصولات آب بر

افزایش حداقل 100 درصدی تعرفه های صادراتی محصولات مبتنی بر آب.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد جهاد کشاورزی گفت: تا دو هفته دیگر تعرفه صادرات محصولات جالیزی اعلام می شود و حداقل 100 درصد افزایش تعرفه آبزیان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری تیتر اول؛ معاون برنامه ریزی و اقتصاد کشاورزی جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که تعرفه صادرات محصولات کشاورزی باید تا پایان شهریور ماه اعلام شود، گفت: در قانون به اعلام تعرفه صادرات در روز اول ماه اشاره نشده است، اما تعرفه صادرات فرآورده های آبی اعلام شد. تا دو هفته دیگر اعلام خواهد شد.

قربانی در خصوص افزایش تعرفه صادرات محصولات آبی گفت: حداقل 100 درصد افزایش تعرفه خواهیم داشت.

قربانی افزود: تعرفه 2 محدودیت دارد. محدودیت در تحمیل ابعاد فیزیکی و سایر ابعاد در روابط بین الملل. برای برخی کشورها باید تعرفه خود را مطابق با تعرفه آنها تنظیم کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما برای کشورهای اوراسیا که در حال مذاکره با آنها هستیم، تعرفه متفاوتی داریم، یعنی محصولاتی که وارد کشور ما می کنند، ما نیز موظف هستیم با تعرفه متفاوتی محصولات را به آنها صادر کنیم.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: تولیدات تولید شده در گلخانه نسبت به سایر کشورها مالیات کمتری در نظر گرفته می شود. یعنی تعرفه 100 درصد مناسب نیست چون آب کمتری مصرف می شود. با این حال، طبق سیاست کلی، حداقل 100 تعرفه صادراتی برای محصولات کشاورزی پرمصرف آب در نظر گرفته شده است.

محمد گربانی گفت: اکنون الگوی کشت و سیاست حمایتی ما آماده است. در یک موضوع یعنی بحث آب باید با وزارت نیرو به تفاهم کامل برسیم و ضمن بحث در مورد عوارض محصولات آبی مانند هندوانه، مدل کشت را سریعا اعلام کنیم، خربزه، پیاز و سیب زمینی را اعلام می کنیم.

انتهای پست/





آیا این پست مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا