استان ها

ارائه خدمات تمیزکاری و تنظیف صنعتی بدون تعطیلی خط تولید

بدون آب و مواد شیمیایی انجام می‌شود؛

متخصصان و فناوران در یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از یخ خشک خدمات تمیزکاری و تنظیف صنعتی بدون تعطیلی خط تولید ارائه می‌دهند.

فرهاد افشار مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره دستگاه «تمیزکاری و تنظیف صنعتی با یخ خشک» اظهار کرد: این دستگاه بدون استفاده از آب و هرگونه مواد شیمیایی فقط با یخ خشک به شست‌وشوی مبلمان منزل، خودرو، قطعات خودرو، مجموعه‌های صنعتی، هواپیمایی و کشتی اقدام می‌کند.

وی افزود: ماده اولیه این دستگاه صنعتی یخ خشک است. فناوران شرکت گاز CO۲ را از حالت مایع به حالت جامد در آورده و در دمای ۷۲- درجه سیلیسیوس به دانه‌هایی مانند دانه‌های برنج تبدیل کرده، داخل دستگاه ریخته و تمیزکاری انجام می‌شود.

این فعال حوزه فناوری عنوان کرد: مزیت  دستگاه این است که برای نخستین‌بار در دنیا به صورت سیار ساخته شده‌ و می‌تواند همه چیز را بدون آب شست‌وشو دهد و سه استاندارد بین‌المللی EPA. FTA. UST. را کسب کرده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اضافه کرد: این دستگاه به اندازه ماشین لباسشویی بوده و قابل پرتابل و حمل به محل کار است. یکی از معضلات در مجموعه‌های صنعتی غیر از مبلمان شهری و خودرویی، تمیزکاری سیستم‌های صنعتی و تجهیزات که برای انجام آن باید کار تعطیل شود؛ اما با این دستگاه ماشین‌ها و تجهیزات در حین کار تمیز شده و نیاز به خاموش بودن خط تولید نیست.

به گزارش آنا، رویداد و نمایشگاه تخصصی عصر امید سیرجان با توجه به ظرفیت‌های شهرستان سیرجان و برای نخستین‌بار به‌صورت تخصصی در بخش صنایع از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا