استان ها

اختصاص ۹۹۰ میلیارد اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به اسدآباد

تیتر اول/همدان فرماندار اسدآباد از اختصاص ۹۹۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به این شهرستان خبر داد.

حسین علی شرکائی جمعه دوم تیر ماه، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر اسدآباد، اظهار کرد: این میزان اعتبار به پروژه‌های نیمه تکمیل دارای بیش از  ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی شهرستان اختصاص داده شد که این اعتبار ۱۰ برابر رقم اعتبارات قطره چکانی سال‌های گذشته است.

وی افزود: از ۱۰۱روستای شهرستان اسدآباد در حال حاضر در ۵۷ روستا عملیات عمرانی مختلف از جمله آبرسانی،گازرسانی،جدول گذاری، آسفالت معابر ،طرح های عمرانی بهداشتی در دست اجرا بوده که با این اقدامات شهرستان اسدآباد به یک کارگاه عمرانی بزرگ تبدیل شده است‌.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسدآباد بیان کرد: در دولت سیزدهم طی سال گذشته ۲۹۱۴ فقره  تسهیلات و وام قرض الحسنه  ازدواج و فرزندآوری با اعتباری افزون بر  ۳۲۸ میلیارد تومان در شهرستان اسدآباد پرداخت شده که از این میزان اعتبار و تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده تعداد ۱۲۲۷ فقره با اعتباری افزون بر ۱۶۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به تسهیلات ازدواج و تعداد ۱۶۸۷ پرونده با  اعتباری افزون بر ۷۱ میلیارد تومان به  تسهیلات قرض الحسنه  فرزندآوری اختصاص داشته است.

وی  مهار تورم  را یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: در شهرستان اسدآباد برخی از پروژه ها نیمه تکمیل  از ۱۵  یا  ۲۰ سال پیش معطل باقی مانده بودند  که از جمله آن می‌توان به بنای یادبود سید جمال الدین اسدآبادی  به عنوان یکی از خواسته ها و مطالبات چندین ساله مردم اشاره کرد.

شرکائی از اختصاص شش میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری به استان همدان به پروژه نیمه تکمیل بنای یادبود سیدجمال‌الدین اسدآبادی خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی فاز دوم این بنا آغاز شده و تاکنون دو میلیارد تومان آن برای تملک دو پلاک ملکی پیرامون بنای یادبود سیدجمال الدین اسدآبادی برای الحاق به این بنا هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در عملیات اجرایی فاز دوم بنای یادبود سیدجمال محوطه سازی این طرح در دست اجرا بوده که با اتمام محوطه سازی و علاوه بر آن مرمت داخلی بنای یادبود ضمن آغاز به کار و مستقر شدن بنیاد سیدجمال، کتابخانه تخصصی سیدجمال الدین اسدآبادی نیز در این بنا راه اندازی می‌شود.

  شرکائی همچنین با اشاره به پروژه ۱۲ کیلومتری کنار گذر اسدآباد به عنوان یکی از جمله پروژه‌های نیمه تکمیل باقی مانده از ۱۲ سال پیش، تصریح کرد:خط برگشت به سمت همدان به عنوان فاز اول طرح کنارگذر شهر اسدآباد در اربعین سال گذشته افتتاح و زیر بار ترافیک رفت که با تکمیل پل انتهایی کنارگذر ، پروژه خط برگشت به سمت کرمانشاه نیز به عنوان فاز دوم این طرح قبل از ایام اربعین در هفته دولت امسال افتتاح و این طرح  به‌طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به بازدید  ۱۶ خرداد ماه استاندار همدان از پروژه کنارگذر و تاکید وی بر تزریق اعتبار برای این پروژه شاخص ملی شهرستان به منظور تسریع در روند اتمام کامل پروژه، افزود: از محل سفر ریاست جمهوری به پروژه کنارگذر اسدآباد ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده که بخشی از این اعتبار تخصیص یافته است.

شرکائی همچنین با بیان اینکه  پس از ۳۲ سال انتظار استخر شنای استادیوم آزادی اسدآباد مزین به نام شهید «سردار سلیمانی» به افتتاح و بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: این پروژه در ۳۲ سال پیش کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن در سال ۷۵ آغاز شده و  در  سال ۹۸  یکبار  به صورت ناقص افتتاح می‌شود اما در همان سال به دلیل وجود نواقص و ایرادات مختلف از چرخه خدمات‌دهی به منظور رفع نواقص خارج و تعطیل شده بود .

وی ادامه داد: در مصوبات سفر ریاست جمهوری برای رفع نواقص این پروژه شاخص ورزشی شهرستان اعتباری افزون‌بر چهار میلیارد تومان اختصاص داده شد که تخصیص آن در سال گذشته ۲.۵میلیارد تومان بوده و با اعتبار اختصاص یافته از محل سفر نواقص طرح مرتفع و این طرح  در ۱۶ خرداد با حضور استاندار همدان پس از سه دهه انتظار به بهره‌برداری رسید.

فرماندار اسدآباد در ادامه با اشاره به هفته جهادکشاورزی، اظهار کرد: در هفته جهاد کشاورزی در شهرستان اسدآباد دو طرح  شامل طرح آبیاری تحت فشار و  طرح راه دسترسی بین مزارع با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به افتتاح و بهره برداری رسید.

شرکائی همچنین با اشاره به  هفته مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: شهرستان اسدآباد دارای چهار مرکز ترک اعتیاد مواد مخدر بوده که در سال گذشته در این تعداد مراکز ۱۵۷۱ نفر بستری و بهبود یافته اند.

وی از پرداخت شش میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی زایی قرض الحسنه در سال گذشته به تعداد ۶۰ نفر از بهبودیافتگان از اعتیاد این شهرستان خبر داد و یادآور شد: طی سال گذشته طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در ۱۲ محله شهری و شش محله روستایی شهرستان اجرا شده و طی آموزش های انجام شده ۲۰ هزار نفر آموزش دیده اند.

شرکائی با اشاره به برخی از برنامه های شاخص این شهرستان در هفته مبارزه با مواد مخدر ، خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان ،برگزاری برنامه‌های آموزشی، همایش تجلیل از  بهبود یافتگان از اعتیاد ، برگزاری نمایشگاه های تجسمی ،نمایشگاه عکس ،مسابقات ورزشی، مسابقات نقاشی کودکان، غبارروبی مزار شهدا، سرکشی از خانواده های شهدای حوزه مواد مخدر از جمله برنامه های پیش بینی شده این شهرستان به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به هفته قوه قضائیه، گفت: قضات شهرستان اسدآباد با وجود کمبودهای فراوان فعالیتهای ارزنده بسیاری در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اسدآبادی داشته اند که قابل تقدیر است.

شرکائی در ادامه به برخی از فعالیت‌ها و اقدامات ارزنده دولت سیزدهم در طی ۲۰ ماهه اخیر اشاره کرد و یادآور شد: دولت سیزدهم به عنوان اولین دولتی است که ۲۰۰ هزار  میلیارد تومان از بدهی تامین اجتماعی را پرداخت کرده و یک ریال از بانک مرکزی استقراض نکرده است ضمن اینکه ماهیانه ۱۴ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت قبل  را  در حال پرداخت است.

رشد اقتصادی مثبت چهار درصد بعد از ۱۰ سال،تحقق رشد ۵.۱ درصدی صنعت ،جهش صادرات نفت و گاز و صادرات روزانه دو میلیون بشکه نفت،بهره برداری از طرح آبرسانی به سنندج ،طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان،طرح های آبرسانی متعدد روستایی،پرداخت سود سهام عدالت در شب یلدا ۱۴۰۰،رشد ۶۸ درصدی ترانزیت،اجرای نسخه نویسی الکترونیک،پوشش بیمه سلامت پنج میلیون ۷۹۰ نفر ایرانی  از جمله مواردی بود که فرماندار اسدآباد به عنوان خدمات انجام شده دولت به آن اشاره کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا