استان ها

اتحاد و انسجام مهم ترین عامل اقتدار امت اسلام است

تیتر اول/ قم این استاد حوزه، حمایت، امنیت، آرامش و پیروزی خداوند را از برکات فراوان وحدت و انسجام برشمرد و گفت: پیروزی امت اسلامی در سایه وحدت حاصل می شود و وحدت مهمترین عامل اقتدار است. اسلام. امت».

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، سخنران حرم حضرت معصومه (س) طی سخنانی در مراسم ختم قرآن کریم امروز 15 فروردین ماه در حرم ما. این بانوی بزرگوار با اشاره به اینکه و راه اولیای خدا راه ایجاد همبستگی است، گفت: خداوند سوره مبارکه مائده می فرماید: امت های باطل هم اگر با هم متحد نباشند موفق نمی شوند.

وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) به نهج البلاغه فرمودند: به خدا سوگند دشمنانت شما را شکست خواهند داد زیرا با وجود اینکه آنها باطل هستند متحد هستند و شما با وجود آن که می گویید. حق با شماست، اما شما پراکنده هستید.

استاد سمینار: خداوند متعال می فرماید آیه وعتصموا بحبل الله جمیعا و تفرقوا سوره آل عمران: ای کسانی که به ریسمان الهی ایمان آورده اید به این قرآن تمسک کنید که رمز وحدت شماست نه دوری از یکدیگر. .

حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه خداوند متعال در جهت ایجاد انسجام بین آحاد جامعه اسلامی گام برداشته است، گفت: اولین و مهمترین آنها نمادهای مشترک امت اسلامی مانند قبله مشترک است. کتاب، زبان مشترک و عبادت در سراسر آن امت مسلمان را متحد می کند که ما باید به این اعتقادات توجه ویژه ای داشته باشیم.

استاد این سمینار با اشاره به اینکه در آیات جزء دوم قرآن کریم در مورد کیبوی رایج نکات زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: مردم در همه جای دنیا علیه کیبوتس نماز می خوانند بنابراین این قبله مشترک رمز وحدت است. از امت اسلامی

وی ادامه داد: همان گونه که قرآن کتابی که توسط ما مسلمانان توزیع می شود، رمز وحدت و اتحاد امت اسلامی است، این کتاب همان کتابی است که بر کل امت اسلامی حاکم است، اگر رعایت کنند.

حاج ابوالقاسم گفت: زبان عربی به عنوان زبان مشترک امت های مسلمان باید مورد توجه همه مسلمانان قرار گیرد و عربی را به عنوان زبان دوم طبق تعریف اصل 16 قانون اساسی بیاموزند، همانطور که قرآن و اسلام علوم تربیتی چنین است. ادبیات فارسی عربی و در نتیجه کاملاً ادغام شده این زبان باید بعد از دبستان در تمامی کلاس ها تدریس شود.

وی روزه را یکی از گسترده ترین عبادات امت اسلامی برشمرد که سراسر جهان اسلام را در ماه مبارک رمضان به هم پیوند می دهد و عامل مهمی در انسجام و اقتدار امت اسلامی است. یکی از مهم ترین ها باشید. عوامل انسجام

این بانوی دینی کارشناس دینی ادامه داد: خداوند متعال علاوه بر این نمادهای مشترک، شعائر جمعی برای حضور ما در جامعه اسلامی و نماز جمعه، نماز کلیسا برای خانه خدا و اقامه نماز جمعی قرار داده است. آنچه مسلماً مورد پسند خداوند متعال است، یکی از مهمترین عوامل وحدت و اتحاد امت است.

یکی از اعضای مجلس رهبری با اشاره به اینکه امام صادق (ع) فرمودند هر چهل نفر جمع می شوند و دعا می کنند که حتماً خداوند متعال خواسته آنها را برآورده کند، گفت: این داستان ها حکایت از جماعت بودن خداوند دارد. او عشق می ورزد و این اجتماع مایه ی با هم بودن خواهد بود و آن با هم بودن مایه ی عشق و در نهایت قدرت خواهد بود.

خداوند با اشاره به اینکه خداوند در جزء دوم قرآن کریم موضوع حج را یکی از مهمترین عبادات وحدت بخش دانسته و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب. از حج صحبت کرد. ما معتقدیم یکی از بزرگترین اهداف حج خدا، گردهمایی مسلمانان است.

حاج ابوالقاسم با تاکید بر اینکه وحدت اسلام و وحدت علم و عقیده مسلمانان برای استکبار به ویژه آمریکا خطرناک است و این واقعیتی است که امام ما بارها به آن اشاره کرده اند، افزود: این وظیفه ماست. با تمام توان برای حفظ وحدت و اتحاد امت اسلامی تلاش کنیم.

وی حمایت، امنیت، صلح و پیروزی الهی را از برکات فراوان وحدت و همبستگی عنوان کرد و گفت: پیروزی امت اسلامی در سایه وحدت حاصل می شود و وحدت مهمترین عامل اقتدار امت اسلامی است. “

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا