استان ها

توزیع خوابگاه‌های متاهلی متوازن نیست/۵۰ درصد خوابگاهها در دانشگاه علوم پزشکی شیراز متمرکز است

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت تهیه خوابگاه های متاهل گفت: تهیه و تأمین خوابگاه های متاهل یک ضرورت انکارناپذیر است اما به دلیل محدودیت منابع مالی کار دشواری است. توزیع چنین خوابگاه هایی در دانشگاه های علوم پزشکی عمومی نامتعادل است ، بنابراین حدود 50 درصد خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی متاهل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز متمرکز هستند. همچنین خوشبختانه امسال 13 پروژه خوابگاه در ردیف برنامه و بودجه قرار گرفت که اتفاق بزرگی بود.

به گزارش تیتر اول ،دکتر سیماسادات لاری در “نشست روسای کارگروه مشورتی وزارت بهداشت در زمینه فرهنگ و دانش آموزان” ضمن اشاره به افزایش وام های دستیار در سال آینده ، گفت: توزیع و توزیع تخصص در سه سطح. وزارت بهداشت ، مناطق جغرافیایی ، دانشکده های پزشکی و دانشگاه های کشور و کلیه تصمیمات باید براساس خرد جمعی گرفته شود.

دکتر سیماسادات لاری ، معاون وزیر فرهنگ و امور دانشجویی و رئیس کارگروه مشورتی وزارت بهداشت در زمینه فرهنگ و دانش آموزان ، در این نشست گفت: و از آن محافظت و نگهداری می شود.

لاری ادامه داد: خوشبختانه اقدامات موثری در طرح شهیدا سلیمان انجام شد. هدف این پروژه تشخیص و محدود کردن میزان بیماری عروق بیماری کرونا قلب است. طرح شهیدا سلیمانی در جلوگیری از تاج گذاری متمرکز است و دارای سه مرحله اصلی مراقبت ، پشتیبانی و نظارت است. مرحله اول این طرح ترغیب افراد آلوده به رعایت مشکلات بهداشتی خود است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: برای پیشبرد طرح شهیدا سلیمانی باید از توانایی ها و قدرت دانشجویان استفاده کنیم. ما باید به سمت دانشجویان متمرکز در معاونت فرهنگی و امور دانشجویی در سطح وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی حرکت کنیم تا بتوانیم غنای و عمق این پروژه را افزایش دهیم و سهم خود را در این زمینه ببینیم واضح تر. در شرایط فعلی ، ما باید محتاط باشیم و از نظر شیوع عروق بیماری کرونا ، حضور دانشجویان در سطح دانشگاه را با مناطق زرد و قرمز منطبق کنیم ، تا از اجتماعات غیر ضروری جلوگیری کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت تاج در کشور گفت: “اگر تاج جهش در کشور گسترده نباشد ، پیش بینی می کنیم در ماه مارس با موج ملایم تری از تلفات در کشور روبرو شویم.” اما اگر تاج جهش در کشور گسترش می یابد ، در ماههای آینده همه چیز پیچیده خواهد شد. زیرا آب و هوای کشور ما گسترده است و این جهش می تواند در کشور اتفاق بیفتد. به همین دلیل است که باید از شرایط موجود استفاده کرده و به جلو حرکت کنیم.

لاری در مورد فعالیت ها و برنامه ریزی های مالی معاون وزیر فرهنگ و دانشجویی در وزارت بهداشت گفت: در ماه های اخیر ما به طور جدی درگیر مسائل بودجه و افزایش 40 درصدی بودجه برای تعمیر و تجهیز و افزایش دانشجو بودیم. سرانه غذا. “600 میلیارد ریال به عنوان وام برای اقامتگاه ها و مقاطع کارشناسی ارشد پرداخت شده است و برای سال آینده 2000 میلیارد ریال وام برای ساکنان و دانشجویان کارشناسی ارشد درخواست شده توسط کمیسیون بهداشت تأیید کرده ایم. ما آینده هستیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: حدود 22000 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد در وزارتخانه های پزشکی مرتبط با وزارت بهداشت در کشور داریم که معیشت آنها از اولویت های این معاونت است وزیر فرهنگ و امور دانشجویی. “برای دستیاران دکترا و دانشجویان ، که معمولاً با مشکلات معیشتی بیشتری روبرو هستند ، یکی از برنامه های در دست اجرا است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر علوم با اشاره به اهمیت رتبه بندی در ارزیابی دقیق دانشگاه های علوم پزشکی گفت: خوشبختانه با تلاش و همکاری دکتر حق دوست معاون آموزشی وزیر ، تلاش های خوب و همکاری مشترک رتبه بندی سه حوزه آموزش ، تحقیق و فرهنگ “دانشجو شد. ما باید همه اقدامات را بر اساس شاخص ها و طبقه بندی ها انجام دهیم و اختلافات بین تقاضا و برنامه های عملیاتی را به حداقل برسانیم.

لری در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر اهمیت فرایندهای الکترونیکی و فعالیت های اجرایی در تمام سطوح معاونت فرهنگی و دانشجویی ، گفت: آنچه فعالیت های فرهنگی و دانشجویی را با هم ادغام می کند. سیستم “مراکز فرهنگی و نشریات دانشجویی” در ماه های اخیر راه اندازی شده است و ما در تلاش هستیم تا کار خود را در این زمینه به پایان برسانیم.

به گزارش مفدا ، به گفته معاون فرهنگی و دانشجویی شهید احدی وزارت بهداشت ، “نشست کارگروه مشورتی وزارت بهداشت در زمینه فرهنگ و دانش آموزان” پس از تأسیس “کارگروه های مشورتی فرهنگ” در سه سطح: دانشگاه ، منطقه و دفتر مرکزی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا