استان ها

آهک‌ هیدراته کارخانه پویا صنعت از حیث کیفیت در جایگاه دوم جهان قرار دارد

به گزارش خبرگزاری تیتر اول سمنان ، کارخانه آهک هیدراته استان به عنوان تنها کارخانه تولید آهک صنعتی در منطقه در نظر گرفته می شود و این کارخانه که قدیمی ترین واحد تولیدی منطقه است پس از فرآوری شیمیایی در حال تبدیل شدن به یک محصول شیمیایی است. طبق بازارهای صادراتی ، این وضعیتی است که امروزه با استفاده از فن آوری های جدید و استفاده از کوره های صنعتی پیشرفت های چشمگیری حاصل می شود.
سازنده اصلی آهک ، اکسید کلسیم (سائو) است که یک ترکیب قلیایی قوی است که می تواند با تمام اسیدها ترکیب شود و نگهداری آن باعث تغییر خلوص می شود و در صورت ترکیب با آب یا اسیدها ، گرمای زیادی تولید می کند. بنابراین ، بسیاری از صنایع از آهک هیدراته با خواص پایداری خوب استفاده می کنند.

این بخشی از گفتگو با رضو مددیان ، رئیس کارخانه آهک هیدراته شرکت پویا صنعت نوید البرز است.

در سالهای اخیر ، من مدیر یک مجتمع هیدرولیک – آهک در استان سمنا بوده و دارای مدرک مهندسی مکانیک با طراحی جامد بوده و در زمینه طراحی و ساخت ، نصب و راه اندازی کارخانه های صنعتی مانند سیمام ، آهک و مجتمع های صنعتی فعالیت می کنم.

– این کارخانه در سال 1998 به بهره برداری رسید و در مدت زمان کوتاهی کیفیت مطلوب محصولات آن در بازارهای داخلی و صادراتی به کیفیت مطلوبی رسید.

– این گیاه تنها گیاه آهک در استان سمنان است که آهک صنعتی تولید می کند و از بهترین معادن سنگ آهن سمنا تغذیه می شود و طبق برخی مطالعات ، دومین کیفیت آهک هیدراته در جهان است.

– فناوری پخت آهک این کارخانه بی نظیر بوده و از کوره دوار ثابت استفاده می شود. معدن رویان متعلق به این شرکت است و بیش از 98 درصد سنگ آهک خالص دارد.

– به دلیل مشکل سوخت ، نیروگاه چندین سال فعال نبود تا اینکه گازرسانی به پایان رسید و ما در آخرین مراحل بازسازی و نوسازی نیروگاه هستیم.

– کارخانه پویا صنعت نوید البرز ماه آینده با حضور مسئولان استانی مجدداً مورد بهره برداری قرار می گیرد.

– قابلیت های غنی و ارزان بودن این محصول در مقایسه با سایر مواد قلیایی باعث استفاده گسترده از آنها شده است.

– برخی از موارد استفاده از آهک هیدراته ، از جمله ساخت و ساز ، زیرساخت ها ، آسفالت آشامیدنی و تصفیه آب صنعتی ، تصفیه فاضلاب صنعتی و خانگی ، مصارف کشاورزی ، اصلاح خاک و خنثی سازی خاک اسیدی ، دفن دام و تهیه کدو تنبل ، کارخانه های قند ، صنایع مصالح ساختمانهایی مانند c ، سرامیک ، موزاییک ، پودر سنگ ، ساختمانهای پیش ساخته و صنعت فولاد و آهن ، حفاظت از محیط زیست و کنترل آلاینده ها و گازهای کارخانه در ماسک ها ، معادن ذغال سنگ (به عنوان نرم کننده) ، سنگ معدن کاربید کلسیم (کاربید) ، چرم و برنزه سازی ، تهیه و پرورش آبزیان ، داروی مرمر ، شیشه ، لاستیک و …

– افزایش ظرفیت میکرونیزاسیون مواد معدنی مانند باریت ، کربنات سدیم و عرضه به بازارهای هدف و همچنین مواد اولیه حفاری و چاه های نفت ، خوراک دام و طیور و غیره.

– با راه اندازی و توسعه کارخانه ، 60 کارمند به طور مستقیم و غیرمستقیم – حدود صد نفر – استخدام می شوند.

– گاز به مدت 10 میلیارد ریال به نیروگاه تأمین شده است ، در حالی که بیش از 28 میلیارد هزینه برای تعمیرات اساسی تنها واحد آهک هیدراته در استان سمنا هزینه شده است.

– محصولات کارخانه پویا صنعت علاوه بر تأمین نیاز استان سمنان به دلیل خلوص 90 درصدی محصول در بسیاری از کشورها از جمله امارات ، چین ، هند و … مورد تقاضا است و البته سایر محصولات نیز برای سفارش در دسترس هستند.

46

دکمه بازگشت به بالا