استان ها

آماده باش لارستان برای مقابله با مخاطرات ناشی از بارندگی‌ها

تیتر اول/ فارس سرپرست فرمانداری لارستان نسبت به احتمال بارندگی و سیلاب در برخی مناطق شهرستان هشدار داد و تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید آمادگی کامل برای مقابله با خطرات احتمالی بارندگی های قریب الوقوع را داشته باشند.

داریوش دهقان در جمع خبرنگاران گفت: هواشناسی از حدود یک هفته قبل وضعیت نارنجی و قرمز و بارش باران را در مناطق جنوبی استان فارس به ویژه لارستان پیش بینی کرد.

به گزارش تیتر اول، به نقل از فرمانداری لارستان، دهگان با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی باید آمادگی مقابله با هرگونه حادثه را داشته باشند، اظهار کرد: با توجه به احتمال بارندگی و سیل، روسای دستگاه ها از اعضای مدیریت بحران شهرستان هستند. هماهنگی شورا از آمادگی کافی برخوردار است.

فرماندار شهرستان لارستان گفت: دستگاه های خدمات رسان، نیروهای امدادی و نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان باید آمادگی مقابله، پیشگیری و کاهش خسارات احتمالی ناشی از بارندگی های مورد انتظار را داشته باشند.

دهگان ادامه داد: بارش شدید باران به ویژه در روزهای ابتدایی هفته آینده خطرناک و همراه با سیلاب پیش بینی می شود و پیشگیری از خسارات احتمالی منوط به مشارکت و همکاری مردم و توجه به هشدارهای احتمالی است.

سرپرست بخشدار ویژه لارستان گفت: همشهریان عزیز از سفرها و توقف های غیر ضروری در مسیر سیلاب و بستر رودخانه ها و سواحل خودداری کنند و مراقب همراهان خود باشند.

وی افزود: ساکنان از توقف در اطراف اقلام دور ریختنی مانند تابلوهای تبلیغاتی، دکل ها، کولرها، داربست ها و ساختمان های نیمه کاره خودداری کنند.

کشاورزان همچنین از مردم و شهروندان به ویژه روستاییان شهری و عشایر خواستند در صورت مواجهه با سیلاب در این مناطق از حضور مسیل ها و رودخانه ها خودداری کنند.

وی گفت: شهرداری های هشت گانه در شهرستان لارستان باید از قبل رودخانه ها و مسیل ها را تعمیق کرده و به تمامی تجهیزات لجستیکی، ماشین آلات و نیروی انسانی مجهز شوند.

فرماندار ویژه لارستان یادآور شد: دستگاه های انتظامی و دستگاه های خدمات رسان نیازمند تقویت زیرساخت های مورد نیاز در شهرها و روستاها هستند و هماهنگی و هم افزایی بین اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان برای مدیریت و پیشگیری بیش از پیش ضروری است.

معاون استاندار فارس به مناطق روستایی و عشایری و خانواده ها هشدار داد به دلیل احتمال بارندگی و سیلاب در این مدت از حضور و عبور از رودخانه ها خودداری کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا