بهترین های کسب و کارسلامت و تندرستی

هزینه ارتودنسی دندان با بیمه نیروهای مسلح

آیا بیمه ارتودنسی نیروهای مسلح امکان پذیر است؟

بیشتر مردم تا صحبت از دندانپزشک در شیراز به میان می آید، به اولین چیزی که فکر می کنند هزینه های متحمل بر آنها است. در ذهنشان هزاران هزار ارقام نجومی می سازند و از هزینه کردن برای زیبایی دندان هایشان شانه خالی می کنند! اما باید به این نکته توجه کنید که زیبایی دندان ها همان زیبایی چهره شما است که به وسیله لبخندی با دندان های مرتب و صاف خودنمایی می کند. البته هزینه های زیبایی چون تحت پوشش بیشتر بیمه ها قرار نمی گیرند، بیمه هزینه آن را متقبل نمی شود. البته بعضی از ارگان ها چنین امتیازی را در اختیار کارمندان خود قرار داده اند.

شما اگر تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح باشید، به راحتی می توانید برخی از هزینه های آن را به بیمه واگذار کنید و فقط بخش کمی از آن را بپردازید. پرداخت هزینه ارتودنسی با بیمه نیروهای مسلح یکی از خدمات این بیمه به شمار می رود. در این مقاله از ارتودکتر قصد داریم به امتیازاتی که این بیمه برای ارتودنسی کارکنان تحت پوشش خود در نظر گرفته است، بپردازیم.

مقدمه کوتاه بر ارتودنسی

همان طور که می دانید ارتودنسی علم اصلاح ناهنجاری و مشکلات دندان ها است و با ابزار آلات خود به شما لبخندی دلنشین را هدیه می دهد. متخصص این علم هم ارتودنتیست نام دارد. او با علم به این کار براکت ها و الاستیک هایی در دندان شما می گذارد و دندان های شما را صاف و مرتب می کند. او با انجام همین کار، عدم اعتماد به نفسی که در اثر نگرانی از خنده خود داشتید را دوباره به شما بر میگرداند.

طول درمان ارتودنسی

مدت انتظار برای رفع عیوب دندان ها و ارتودنسی به طور میانگین یک سال است و اگر شدت ناهنجاری های دندان هایتان زیاد باشد، ممکن است درمان شما دو سال به طول بیانجامد و شما تا آن لحظه منتظر تغییرات دندان هایتان بمانید.

زمان مناسب برای ارتودنسی

بهترین زمان ممکن برای مراجعه به ارتودنتیست در سنین پایین قبل رسیدن به بزرگسالی ( هشت تا دوازده سال) است؛ چون استخوان ها قابلیت ترمیم و تحریک پذیری بیشتری دارند.

هزینه ارتودنسی

همه، خواهان زیبایی و لایق بهترین لبخند هستند. برای همین کسانی که به زیبایی ظاهری و سلامت دندان هایشان اهمیت می دهند، ارتودنسی را انتخاب می کنند. اما دغدغه اصلی این افراد پرداخت هزینه درمان ارتودنسی است. برای همین برخی از افراد از راه های مختلفی این هزینه را پرداخت می کنند.

یکی از این ارگان هایی که هزینه دندانپزشکی را متعهد می شود، نیروهای مسلح ( ساتا) نام دارد.

بیمه نیروهای مسلح چیست؟

بیمه نیروهای مسلح برای رفاه حال کارکنان خود طرحی را عنوان کرده است که طی آن افراد تحت پوشش این بیمه، به راحتی بتوانند خدمات پزشکی و حتی دندان پزشکی زیبایی را با قبول هزینه کمتری انجام دهند.

اين سازمان در حوزه های زیر خدمت می کند:

  • خدمات بازنشستگي
  • حوزه مسکن
  • خدمات درمانی
  • خدمات دندان پزشکی
  • خدمات رفاهی

هزینه ارتودنسی با بیمه نیروهای مسلح

این نکته را باید اضافه کنیم که بیمه نیروهای مسلح دو بخش دارد: بیمه اولیه یا درمانی و بیمه تکمیلی یا مکمل. در سازمان های خصوصی کارفرما برای بیمه کردن تکمیلی کارکنان خود باید با یک سازمان جداگانه بیمه دیگری قرارداد ببندد؛ در صورتی که سازمان ارتش یا ستاد کل نیروهای مسلح (کارفرمای بیمه نیروهای مسلح) بیمه جداگانه ای ندارد و خود بیمه به تنهایی شامل بیمه تکمیلی می شود.

در مجموع یکی از بهترین بیمه هایی که هزینه های دندان پزشکی را متعهد می شود، بیمه نیروهای مسلح است. این بیمه بخشی از هزینه های ایمپلنت، زیبایی و ارتودنسی را پرداخت می کند. این سازمان در حال حاضر با بیش از صدها مرکز تحت پوشش اعم از: دندان پزشکی خصوصی بیمارستانی و دانشگاهی و غیره قرارداد دارد.

عوامل اثرگذار بر هزینه ارتودنسی دندان

عوامل زیادی بر هزینه ارتودنسی تاثیرگذار خواهند بود. هزینه درمان های ارتودنسی به نوع ناهنجاری، نحوه درمان، مدت درمان، سن بیمار، شدت ناهنجاری، نوع دستگاه به کار برده شده اعم از ارتودنسی متحرک و یا ارتودنسی ثابت، دستگاه خارج دهانی، دستگاه داخل دهانی، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی با براکت های هم رنگ دندان، ارتودنسی نامرئی یا invisalign، ارتودنسی لینگوال، درمانهای ارتودنسی به همراه جراحی (ارتو سرجری)، استفاده از مینی اسکروMini screw، استفاده از مینی پلیت Mini plate و غیره بستگی دارد.

به عنوان مثال در بعضی بیماران ناهنجاری دندانی فکی با پلاک متحرک قابل اصلاح است که در این صورت هزینه ارتودنسی کمتر خواهد شد. برخی از بیماران نیاز به ارتودنسی ثابت فکین دارند که دستگاه های ثابت ارتودنسی بعد از رویش دندان های دائمی در دهان قرار می گیرند. گروهی دیگر از بیماران نیاز به درمان ارتودنسی متحرک و سپس ارتودنسی ثابت دارند بعضی نیاز به درمان های جراحی دارند.

بنابراین روش درمانی ارتودنسی برای هر فرد منحصر به خود اوست و متغیرهای زیادی در هزینه نهایی بیمار تاثیر دارد به همین دلیل هزینه ارتودنسی در جلسه اول که ویزیت رایگان است به بیمار گفته می شود. هزینه ارتودنسی دندان بدون دریافت مشاوره و ویزیت اولیه قابل ارائه نخواهد بود از اینرو هزینه درمان بر اساس نوع مشکل، بررسی نیاز به جراحی یا کشیدن دندان و همچنین وضعیت سلامت دهان و دندان هر بیمار متفاوت است. هر چقدر این ویزیت در دوران کودکی و همزمان با مسیر توسعه رشد دندانی صورت بگیرد طول درمان و هزینه ارتودنسی نیز کاهش می ‌یابد.

هزینه ارتودنسی همچنین بر اساس میزان مشکل می ‌تواند متغیر باشد به طوریکه ممکن است بیمار به کشیدن دندان یا جراحی، پیش از نصب براکت ها یا سیم‌ ها در دهان نیاز داشته باشد و یا ممکن است به مدت چند ماه نیاز به استفاده از نگهدارنده وجود داشته باشد. از اینرو بر اساس میزان تلاش صورت گرفته در طول دوره ارتودنسی دندان، هزینه متغیر خواهد بود.

هزینه ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت و یا بریس های فلزی رایج ترین و کامل ترین نوع درمان در ارتودنسی می باشد که از لحاظ قیمت نیز گران تر بوده و برای مشکلات مهم تر و اساسی دندان استفاده می شود.

از عوامل موثر بر هزینه های ارتودنسی ثابت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع وسایل و مواد استفاده شده: هزینه مواد استفاده شده در ارتودنسی ثابت بسته به مواد به کار رفته در درمان مشخص می شود. به این معنی که هر چه کیفیت مواد استفاده شده بهتر باشد مسلما هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود.

سن بیمار: سن بیمار نیز از عوامل مهم در تعیین هزینه ارتودنسی ثابت می باشد. به این ترتیب که هر چه سن فرد بیمار پایین تر باشد، به علت وضعیت دندانی مناسب تر وی و همچنین سرعت در روند درمانی بیمار، هزینه درمان نیز کاهش می یابد.

بیماری های دهان و دندان: اگر بیمار دچار بیماری های دهان و دندان باشد، می بایست قبل از ارتودنسی ثابت، آنها را درمان کند که خود این امر نیز شامل هزینه های جداگانه ای خواهد بود.

طول درمان: هر چه طول دوره درمان کمتر باشد، هزینه های ویزیت و احتمال اصلاحات مجدد در درمان نیز کمتر خواهد بود.

هزینه ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک معمولا برای اصلاح مشکلات متداول و جزیی مربوط به نامرتب بودن دندان می باشد و در ظرف مدت کوتاهی به نتیجه می رسد. پس از آنکه متخصص ارتودنسی بیمار را مورد معاینه قرار داد، بهترین روش درمانی و برآورد هزینه های درمان مشخص خواهد شد. معمولا هزینه ارتودنسی برای بیماران مختلف به علت استفاده از روش های درمانی متفاوت متغیر می باشد.

در ارتودنسی متحرک خدمات تخصصی مختلفی به شرح زیر ارائه می گردد که هزینه ارتودنسی آنها بعد از انجام درمان قابل محاسبه خواهد بود:

  • مشاوره متخصص و انجام رادیوگرافی و قالب گیری
  • کلیه وسایل لازم برای ارتودنسی متحرک
  • جلسات مختلف برای تنظیم بریس
  • ویزیت های اورژانسی
  • تعمیر بریس شکسته شده احتمالی
  • کار آزمایشگاهی تخصصی
  • نظارت بر حفظ نتیجه به مدت ۱۲ ماه

هزینه ارتودنسی نامرئی

هزینه ارتودنسی نامرئی به فاکتورهای بسیاری مثل تعداد طلق های نامرئی که به بیمار داده میشود به اینکه آیا بیمار نیاز به درآوردن دندان دارد یا ندارد، به اینکه آیا بیمار نیاز به جراحی فک دارد یا ندارد، به اینکه آیا مشکل بیمار دندانی یا فکی (اسکلتی) است، همچنین به اطلاعاتی مثل شیب دندانها، وضعیت فکین، نیمرخ بیمار، میزان شلوغی دندانها، وضعیت رادیوگرافی بیمار و غیره. بستگی دارد. بنابراین به شما توصیه میشود برای تعیین هزینه وقت معاینه بگیرید. معاینه رایگان است.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا