عمومی

ضرورت رسیدگی به وضعیت اسفناک سازمان منطقه آزاد اروند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: ریل گذاری سازمان منطقه آزاد اروند دارای اشکالاتی است و اخیراً هم در مجلس شورای اسلامی بر روی این موضوع تاکید کردم.

وی با اشاره به پیشینه شهرهای آبادان و خرمشهر افزود: این دو شهر در زمینه اقتصادی، دارای سابقه تاریخی هستند که مهم‌ترین آنها حوزه صنعت و تجارت است ولی سوال فعلی این است که چرا این دو شهر اکنون درگیر ناکارآمدی سازمان منطقه آزاد اروند شده‌اند؟

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیرعامل فعلی سازمان منطقه آزاد اروند از طرفی اعلام کرده که «ماده ۶۵ احکام دائمی را قبول ندارم و قابلیت اجرایی ندارد» و از طرفی به شکل دیگری به این موضوع می‌پردازد. ولی به عنوان مثال چند درصد مأموریت جهاد کشاورزی و شیلات در محدوده منطقه آزاد اروند است؟

مولوی تصریح کرد: منطقه آزاد اروند در آستانه نوروز ۱۴۰۲ چه اقدامی کرده است؟ با وجود اینکه کمتر از یک ماه به نوروز مانده حتی ستاد نوروزی هم تشکیل نداده‌اند.

وی با بیان اینکه نماینده مردم وظیفه صیانت از حقوق مردم حوزه انتخابیه خود را دارد، گفت: مردم از نمایندگان مجلس انتظار پیگیری دغدغه‌ها را دارند و از ما سوال می‌کنند برای ریشه‌یابی و رفع مشکل ناکارآمدی سازمان منطقه آزاد اروند چه پیگیری‌هایی انجام دادید؟

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به مدیرعامل فعلی سازمان منطقه آزاد اروند توصیه می‌کنم به مناطق مختلف شهرهای آبادان و خرمشهر برود و از مردم در خصوص میزان رضایتمندی از عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند سوال کند.

نامه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ددر مورد بازنشستگی مدیرعامل اروند

مولوی با اشاره به نامه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس که مراتب بازنشستگی و غیرقانونی بودن ادامه مدیریت مدیرعامل منطقه آزاد اروند را تأیید می‌کند، توضیح داد: ادامه مدیریت مدیرعامل اروند به دلیل بازنشستگی طبق نامه صریح رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و سازمان امور اداری و استخدامی بر خلاف قانون است و ما به عنوان نماینده مردم در این خصوص سکوت نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: تعداد سفرهای مدیران بخش‌های مختلف سازمان منطقه آزاد اروند چه میزان بوده است؟ هزینه پرواز و هتل چه میزان بوده است؟ سفرهای مدیران این سازمان به ویژه حضور در نمایشگاه‌های مختلفی که دارند چه خروجی برای مردم به همراه داشته است؟

مولوی، اطلاع رسانی و ارائه عملکرد به مردم را یک امر ضروری عنوان کرد و افزود: شفافیت واقعی یعنی اینکه مردم بدانند واحدهای مختلف سازمان منطقه آزاد اروند چه میزان بودجه داشتند و آن را دقیقاً در چه زمینه‌ای صرف کردند و همچنین خروجی چه بوده است؟

وی توضیح داد: به عنوان مثال یک ساعت، وقتی درست کار می‌کند که هر چرخ دنده سر جای خود قرار گرفته باشد ولی آیا در واحدهای مختلف سازمان منطقه آزاد اروند هر فرد بر اساس تحصیلات مرتبط خود حضور دارد؟

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند باید عامل توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر باشد ولی اکنون به لبه پرتگاه رسیده و متن جای خود را به حاشیه داده است.

مولوی با اشاره به لزوم توجه به شهرک‌های صنعتی تاکید کرد: منطقه آزاد اروند برای بخش تولید که همواره از موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده چه اقدامی کرده است؟

وی افزود: در بدنه فعلی سازمان منطقه آزاد اروند افراد دلسوز، کارآمد، نخبه، تحصیلکرده و دارای سوابق مدیریتی خوب است ولی آیا مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند حتی صدای کارکنان این سازمان را می‌شنود؟ مدیری که صدای کارکنان سازمان خود را نمی‌شنود آیا می‌تواند مدعی آن باشد که صدای مردم را می‌شنود؟

وی تاکید کرد: مردم شهرهای آبادان و خرمشهر انتظار رفع مشکلات را دارند و در همین راستا اسفندماه سال گذشته پیشنهاد تشکیل کارگروه توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در خصوص امور زیربنایی، اقتصادی، کسب و کار، فرهنگی، درمان، ورزشی و … مطرح شد که مورد موافقت قرار گرفت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: مردم انتظار رسیدگی به وضعیت اسفناک و درجازدن سازمان منطقه آزاد اروند را دارند. صدای مردم مظلوم شهرهای آبادان و خرمشهر و همچنین کارکنان پشت درهای بسته این سازمان را بشنوید.

دکمه بازگشت به بالا