سلامت و تندرستی

آگهی استخدام متخصص انرژی هسته‌ای در مایکروسافت!

براساس لیست استخدام جدید مایکروسافت، این شرکت به‌دنبال یک متخصص انرژی هسته‌ای برای هدایت رویکرد انرژی جدید خود است. این سمت شغلی که «مدیر برنامه اصلی فناوری هسته‌ای» نام دارد، به مایکروسافت در توسعه و اجرای استراتژی انرژی جدید آن با محوریت فناوری SMR (رآکتورهای هسته‌ای کوچک ماژولار) و دیگر رآکتورهای هسته‌ای کمک می‌کند.

در توضیحات مربوط به این شغل، گفته‌ای از مدیرعامل مایکروسافت، «ساتیا نادلا»، وجود دارد که می‌گوید «موج بزرگ بعدی رایانش درحال متولدشدن است» و رایانش ابری و مدل‌های هوش مصنوعی به‌عنوان پلتفرم‌های غالب درحال ظهور هستند.

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت می‌خواهد امکان ساخت تأسیسات تأمین انرژی اختصاصی را بررسی کند و برای این هدف به سراغ طراحی SMR می‌رود.

مایکروسافت می‌خواهد از انرژی هسته‌ای استفاده کند

مایکروسافت انرژی هسته‌ای

کارمند جدید مایکروسافت مسئول ارزیابی فنی برای ادغام SMR و دیگر رآکتورهای کوچک درون دیتاسنترهای کلود کنونی این شرکت است. فرد مدنظر مایکروسافت باید تجربه قبلی در صنعت انرژی داشته و همچنین درک عمیقی از فناوری‌های هسته‌ای و موارد مربوط به رگولاتوری داشته باشد. مدیر مدنظر ردموندی‌ها باید بتواند با سایر گروه‌ها برای دستیابی به اهداف مشترک همکاری کند.

رآکتورهای هسته‌ای کوچک و سایر رآکتورهای نسل بعدی همچنان در فاز نمونه اولیه قرار دارند و چندین دستگاه مختلف در ۱۹ کشور درحال توسعه هستند. یکی از طرفداران انرژی هسته‌ای، «بیل گیتس»، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت، از طریق شرکت TerraPower است. البته سخنگوی TerraPower می‌گوید برای طراحی و فروش رآکتورها هیچ توافقنامه‌ای با مایکروسافت امضا نکرده است.

این اولین‌باری نیست که مایکروسافت برای دیتاسنترهای خود به سراغ منابع انرژی متفاوتی می‌رود. برای مثال، مایکروسافت طی قراردادی با شرکت Helion Energy، در سال ۲۰۲۸ بخشی از برق موردنیازش را از ژنراتور همجوشی هسته‌ای تأمین خواهد کرد. ژنراتور این شرکت حداقل ۵۰ مگاوات انرژی تولید می‌کند که اگرچه چندان زیاد نیست، اما بازهم از برخی مزارع بادی بیشتر است.

۲۲۷۲۲۷

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا