جامعه

نقش تأثیرگذار شهرداری‌ها و شوراهای شهر در افزایش سرمایه‌ اجتماعی

تیتر اول / گلستان معاون وزیر مهندسی عمران تصریح کرد: شهرداری های شهر و شوراهای اسلامی نقش موثری در افزایش اجماع ، همدلی و سرمایه اجتماعی دارند.

مهدی جمالی نژاد که امروز بعد از ظهر با شهردار میناسشتا در استان گلستان صحبت کرد ، گفت: “سال گذشته سال سختی بود ، با شروع سیلاب و پایان دادن به تاج.” با وجود همه این بحران ها و همچنین تحریم ها و مشکلات اقتصادی ، مردم ما بسیار صبور بوده اند و از سخاوت آنها باید قدردانی کرد.

وی اظهار داشت: مشکلات و بحران ها علی رغم دشواری هایی که به وجود می آورد ، همچنین شیرینی هایی بودند که دوستی بین مردم بود. در سیلابها دیدیم که استانهای متضرر از زلزله به استان های آسیب دیده از سیل کمک می کنند. در همان استان ، برای قربانیان سیلاب از سرپل ذهاب کمک هایی ارسال شد.

قائم مقام وزیر مهندسی عمران با اشاره به نقش شهرداران و سرپرستان روستاها در شرایط دشوار اظهار داشت: مدیران باید در شرایط سخت خود را نشان دهند. شهرداری یا شورای شهر نباید از فساد یا عدم شفافیت ناشی شود. زندگی ساده شهرداران ، شفافیت و دلبستگی به مردم می تواند اعتماد ایجاد کند.

جمالی نژاد با تأکید بر اینکه مردم تشنه خدمت هستند ، ادامه داد: اعتماد سازی بسیار مهم است و اگر شهرداری ها و شوراها به خوبی عمل کنند ، سرمایه اجتماعی ، رفاه ، همدلی و دوستی و همچنین امنیت اجتماعی و امنیت ملی را افزایش می دهد. “”

بابیان توضیح داد که مجلس قبلی قوانین خوبی را در زمینه برنامه ریزی شهری تصویب کرد: مجلس دهم سه یا چهار قانون شهری را تصویب کرد که غیر منتظره بود. یکی از آنها تأیید درآمد پایدار پس از 37 سال بود.

معاون وزیر مهندسی عمران همچنین به اجرای این پروژه که 1400 آن نامیده می شود اشاره کرد و افزود: این امر به پروژه های ارزان و کم ارزش شهرداری کمک می کند که تا پایان شورای شهر به اتمام می رسد. شهرداری ها باید پروژه های جاری را برای بررسی به معاون وزیر کشور در مهندسی عمران ارائه دهند تا در صورت تصویب ، به تصویب برسند.

وی همچنین به آغاز کار ساخت پارک امام رضا (ع) در مینودشت اشاره کرد و گفت: اگر این پارک کار خوبی را انجام دهد می تواند بیشتر از هزینه آن درآمد کسب کند.

جمالی نژاد با ذکر ویژگی های استان گلستان اظهار داشت: استان گلستان از فرصت های زیادی همچون موقعیت مرزی ، روابط مساوی شهری – روستایی ، تنوع جغرافیایی و تنوع قومی برخوردار است که استفاده صحیح از آنها درآمد استان و شهرداری ها را به همراه خواهد داشت.

فرماندار مینودشت نیز در این جلسه گفت: پس از سیلاب در سال گذشته در سطح شهر اقدامات بسیار خوبی انجام شده و تقریباً بیش از 90 درصد خانه های آسیب دیده کشور بازسازی شده است و این پروژه مراحل نهایی را پشت سر گذاشته است. صاحبان آنها در تابستان تحویل داده می شوند.

سید رضا طباطبایی با اشاره به تعمیرات اساسی پارک امام رضا (ع) در مینودشت گفت: “شهرداری های مینودشتا و مناطق روستایی اقدامات خوبی در توسعه فضای سبز برداشته اند ، اما این کافی نیست و باید چنین قدم هایی را برداشت.”

وی خاطرنشان کرد: جاده های حمل و نقل مینودشتا به طور مداوم در وضعیت ناسازگار بوده و نیاز به بازسازی کامل دارد.

طباطبایی از آغاز گسترش پل خاکی در منطقه خردمیاق منطقه مینوداتا خبر داد و گفت: پروژه گسترش پل خاکی شهدای گمنام مینودشت با کمک 3 میلیارد استان گوجه فرنگی از اعتبار سیلاب آغاز شده است و تا پایان سال به اتمام می رسد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا