فرهنگ و هنر

از زباله‌گردی به ساخت وسایل مینیاتور رسید

وی که یک صنعتگر مراکشی است و با استفاده از وسایل مختلف مینیاتور و اشیای کوچک می سازد ، می گوید از کودکی به دنبال قطعات اسباب بازی در سطل های زباله می گشت تا با ترکیب آنها اسباب بازی های جدیدی برای خود بسازد.

به گزارش تیتر اول ، این جوان در مورد مشکلات دوران کودکی و خاتمه اردوگاه به دلیل فقر صحبت کرد و در ادامه نحوه آشنایی خود با هنرها و صنایع دستی را توضیح داد.

عزالدین الحسنی هنرمندی 35 ساله از صلاح ، در نزدیکی رباط پایتخت مراکش است. او بدون حضور در مدرسه از خلاقیت خود برای ساخت اشیا کوچک و مینیاتور استفاده کرد.

عزالدین الحسنی به الجزیره می گوید که در کودکی مجبور به ترک مدرسه و کار شد. در آن زمان ، وی با پرداخت هزینه ای اندک در حال شن و ماسه و آجر بود و این کار او قبل از مراجعه به صنعت پوشاک بود.

“من بچه ها را دیدم که مشغول بازی و سرگرمی بودند ، اما مجبور شدم دوران کودکی خود را کنار بگذارم و در بزرگسالی کار کنم.” به نظر می رسید کودک را به تعویق می اندازم تا در زمان مناسب تری با آن کنار بیایم!

به گفته این هنرمند مراکشی ، او در کودکی به دنبال اسباب بازی در سطل آشغال می گشت تا با ترکیب قطعات دور انداخته شده از اسباب بازی ها ، اسباب بازی های جدید ایجاد کند. وقتی اتفاقاً یک اسباب بازی سالم پیدا کرد ، آن را به خوبی نگه داشت.

ایزس الدین در کودکی یک دوربین اسباب بازی پیدا کرد و روی زمین دراز کشید تا از ماشین اسباب بازی پیدا شده عکس بگیرد. با این حال ، او اکنون با دوربین واقعی از آثار هنری خود عکس می گیرد.

هنگامی که وی توانست یک تلفن همراه خریداری کند ، از زوایای مختلف شروع به عکاسی از محیط اطراف خود کرد و مدتی بعد یک دوربین خرید جزئیات عکس های او را با استفاده از دستگاه های کوچک شبیه سازی کرد.

وی می گوید عدم توانایی وی در تهیه مواد اولیه تولید آثار هنری ، وی را به تولید آثاری در قالب های بسیار کوچک سوق داد. وی همچنین اضافه می کند که در ابتدا هیچ آشنایی با این هنر نداشته و از طریق اینترنت با آن آشنا شده است. عز الدین الحسنی اینترنت را دومین معلم خود در زندگی می داند.

او فرم های کوچک و بسیار واقع گرایانه ای ایجاد می کند. در کارگاه او می توان از همه چیز استفاده کرد. از رنگ های خوراکی ، تراشه های چوب ، اسفنج های رنگی ، آلومینیوم و هر چیز دیگری می توان در کارهای او استفاده کرد. حتی می توان از رنده کوچک سیر در آشپزخانه برای رنده پلاستیک در کارگاه وی استفاده کرد.

جوان مراکشی از طریق اینستاگرام با علاقه مندان به کار خود ارتباط برقرار می کند و عکس هایی از کارهای خود را در آنجا به اشتراک می گذارد.

ساخت ابزارهای مینیاتوری کار دستی بسیار مفصلی است. این مهارت که نیاز به دقت زیادی دارد ، واقعیت یا ترکیبی از واقعیت و خیال را در ابعاد بسیار کوچک شبیه سازی می کند تا در کف دست شما قرار گیرد. از این نوع هنر در معماری و ساختمان سازی استفاده می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا