واکسن‌های کرونا چه تفاوتی با هم دارند؟

در این مقاله ، ما به تفاوت بین سه واکسن اصلی طراحی شده برای درمان بیماری عروق کرونا قلب خواهیم پرداخت و به برخی از سوالات متداول شما پاسخ خواهیم داد.

خصوصیات واکسن کرونا چیست؟

در حال حاضر سه نوع واکسن در سه شرکت دارویی وجود دارد بیون‌تک – فایزر، نوین و آسترازنکا ساخت اروپا و آمریکا است و اخیراً در برخی کشورها عرضه شده است. جدول زیر مقایسه کلی سه واکسن را ارائه می دهد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

در زیر مشخصات این واکسن ها را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

واکسن مدرن

در تاریخ 16 نوامبر ، اطلاعات مربوط به تولید آن منتشر شد. این واکسن نیز به گروه mRNA تعلق دارد و تقریباً 94٪ اثر دارد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

واکسن فعلی را می توان تا 30 روز در دمای اتاق و تا دو ماه در -20 درجه سانتیگراد نگهداری کرد. در حقیقت ، می توان آن را با یک فریزر معمولی نگهداری کرد. تا پایان امسال 20 میلیون واحد از این واکسن تولید می شود.

تأثیر این واکسن روی بیماری شدید نیز مثبت است و در افراد بالای 16 سال تأیید شده است.

قیمت آن 38 دلار بیشتر از واکسن های Pfizer و Astraznka است. یک شرکت مدرن به دنبال سودهای چشمگیر است!

واکسن Astraznka

این واکسن در 23 نوامبر اعلام شد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

واکسن Astraznka (آکسفورد) برخلاف دو واکسن کاملاً سنتی دیگر ، بر اساس ماده فعال AZD1222 ساخته شده و بر اساس ویروس سرد شامپانزه ضعیف شده ساخته شده است. این ویروس برای انسان کاملاً بی خطر است و تنها عامل تحریک سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا است.

اثر بخشی واکسن Astraznka بسته به دوز تزریق بین 60 تا 91٪ است. این واکسن هیچ عارضه جانبی قابل توجهی در افراد نداشت.

هر کسی در هر گروه سنی می تواند آن را تزریق کند و همان اثر را داشته باشد. واکسن آکسفورد از این جهت جالب است که شیوع همه گیری و میزان انتقال آن را کاهش می دهد.

قیمت آن بین 3 تا 4 دلار است و از 2 مورد برتر است زیرا حمل و نقل آن آسان است و تا 6 ماه قابل نگهداری است. البته نباید از کمترین تأثیر آن غافل شد! تا پایان سال 2020 ، حدود 200 میلیون واحد از این واکسن تولید می شود.

استرازنکا گفته است که پس از پایان اپیدمی کرونا ، سودآوری را در نظر دارد.

آیا مقاله ای دارید که فکر می کنید برای چاپ در مجلات معتبر علمی مناسب است؟ از آنجا که حتی یک هجی یا غلط املایی کوچک می تواند تمام تلاش شما را هدر دهد ، ترجمه یک مقاله علمی را به متخصصان بسپارید تا آن را به زبان مورد نظر خود ترجمه کنید. بهترین نتایج بدون شک از بهترین و تخصصی ترین اجراها بدست می آیند: Transis یک بستر ترجمه آنلاین تخصصی است که به شما امکان می دهد از خدمات ترجمه از فارسی به انگلیسی و همچنین از فارسی به انگلیسی و خدمات ترجمه ISI استفاده کنید.

واکسن Biontech – Pfizer

در 9 نوامبر ، فایزر از پیشرفت در تولید واکسن کرونا خبر داد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

این واکسن تا 90٪ موثر است و در گروه واکسن mRNA قرار دارد. این دسته ها حاوی ماده ژنتیکی ویروس نیستند ، بلکه فقط کد ژنتیکی آن هستند. از آنجا که این نوع واکسن ها به ویروس واقعی نیاز ندارند ، سطح تولید آنها به طرز چشمگیری بالا است. از طرف دیگر ، از نظر هزینه های تولید ارزان تر از روش های سنتی است.

در هر صورت ، اثر این واکسن مشخص نیست ، یعنی نمی توان به طور قطعی گفت که آیا بدن را در برابر شکل شدید بیماری ایمن می کند یا خیر. یکی از معایب واکسن Pfizer این است که باید در دمای پایین حدود 70- درجه نگهداری شود و حمل آن آسان نیست.

این واکسن فقط برای افراد بالای 16 سال تأیید شده و هزینه آن 20 دلار است. Pfizer دوست دارد از آن سود خوبی کسب کند. حدود 50 میلیون واکسن تا پایان سال 2020 تولید می شود.

آیا افراد مبتلا به ویروس کرونا نیز باید واکسینه شوند؟

اگر فردی به بیماری کرونا قلب ، سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا باشد ، نباید واکسینه شود. مردم باید صبر کنند تا بهبودی کامل پیدا کنند. این امر در مورد کسانی که با بیمار قرنطینه شده اند نیز صدق می کند. تا زمانی که احتمال آلوده شدن فرد به ویروس وجود دارد ، باید منتظر بماند و بعد از این مدت می تواند واکسینه شود.

آیا می خواهید در مورد زیست شناسی ، رویدادهای جهانی و رویدادهای اخیر کرونا بیشتر بدانید؟ منابع معتبر خارجی را دنبال کنید اکثر مقالات معتبر و تأثیرگذار در توسعه علوم به زبان انگلیسی نوشته شده اند.

دانشجویان زیست شناسی از جمله کسانی هستند که همیشه باید دانش خود را به روز کنند. اگر مهارت های زبانی شما به اندازه کافی خوب نیست ، می توانید کار را به مترجمان متخصص بسپارید!

تفاوت بین مترجم متخصص زیست شناسی و مترجم عمومی ترجمه متون تخصصی زیست شناسی روشن می شود. Transis شما را در این مسیر همراهی می کند و مقالات شما را با بهترین کیفیت ترجمه می کند.

چه کسی نباید واکسن کرونا را دریافت کند؟

چه کسی نباید واکسینه شود به تشخیص پزشک بستگی دارد ، به عنوان مثال ، افرادی که آلرژی دارند یا سابقه شوک آنافیلاکتیک یا واکنش های شدید آلرژیک دارند ممکن است واکسیناسیون را رد کنند.

اگر فردی قبلاً به بیماری هایی مانند دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف مبتلا شده باشد ، باید فوراً واکسینه شود ، این امر خطر ابتلا به بیماری شدید کرونا قلب را افزایش می دهد.

استفاده از واکسن های کرونا در زنان باردار هیچ عیبی ندارد ، اما بهتر است ابتدا خطر را ارزیابی کرده و در صورت لزوم واکسینه شود.

عوارض واکسن کرونا چیست؟

بیشتر افراد عوارض جانبی خفیف تا متوسط ​​را تجربه می کنند. به عنوان مثال ، تورم در محل تزریق ، سردرد ، سردرد ، لرز ، خستگی و تب از عوارض آن است. این حوادث در سه روز اول اتفاق می افتد و پس از حدود دو روز کاهش می یابد. در صورت شدیدتر شدن این عوارض ، فرد باید با مرکزی که آمپول تزریق شده تماس بگیرد تا اقدامات بعدی برای درمان سریعتر انجام شود.

* گزارش آگهی

دکمه بازگشت به بالا