اقتصادی

واردات حبوبات همچنان با ارز تخصیصی تالار اول انجام می‌شود

واردات حبوبات همچنان با ارز تخصیصی تالار اول انجام می‌شود

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: واردات حبوبات همچنان با ارز تخصیصی تالار اول انجام می‌شود و هرگونه افزایش قیمت، احتکار و ممانعت از عرضه و فروش، گران‌فروشی است و با آن برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا  از وزارت جهاد کشاورزی، مسعود امرالهی گفت: هفته گذشته ارز واردات حبوبات با تصمیم معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از تالار اول به دوم انتقال یافته بود که به دستور وزیر جهاد کشاورزی، مجدد به تالار یک بازگشت.

وی، صرفه‌جویی ارزی را علت اصلی تغییر تالار ارز تخصیصی واردات حبوبات عنوان کرد و اظهار داشت: این تغییر در زمانی نامناسب انجام و همین امر باعث التهاب در بازار حبوبات شد، به همین دلیل وزیر جهاد کشاورزی ضمن ورود به موضوع، ارز واردات حبوبات را به تالار اول بازگرداند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان‌کرد: هیچ‌گونه وارداتی با ارز تالار دوم انجام نشده است و همچنان واردات با ارز تالار یک (قدیم) انجام می‌شود.

وی با بیان این که هر گونه تغییر قیمت حبوبات غیرقانونی است، گفت: با افزایش تمهیدات نظارتی هر گونه گران‌فروشی، احتکار و ممانعت از عرضه و فروش حبوبات توسط بازرسان رصد شده و در صورت مشاهده از سوی بازرسان برخورد قانونی انجام شده و پرونده برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شود.

امرالهی گفت: به‌زودی نرخ مصوب حبوبات توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام می‌شود.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا