بین الملل

قدیروف: ضدحمله‌ اوکراین به نفع روسیه تمام خواهد شد

رهبر چچن امروز (شنبه) گفت، ضد حمله بهاری اوکراین عملا به نفع روسیه تمام خواهد شد چون نیروهای مسکو فرصت جنگیدن «در شرایطی مطلوب‌تر» را پیدا خواهند کرد.

به گزارش تیتر اول، به نقل از پایگاه راشا تودی، رمضان قدیروف، رهبر چچن امروز در پستی که در پیام‌رسان تلگرام منتشر ساخت نوشت، از بابت مشاهده «گمانه‌زنی‌های توخالی» و نگرانی پیرامون برنامه‌های مفروض کی‌یف برای اجرای حمله‌اش که احتمالا چند هفته دیگر به اجرا در خواهد آمد، «شگفت‌زده» شده است.

او در این پست خود نوشت: «من شخصا کاملا موافق این کار هستم. آنها برای آنکه یک ضدحمله موفقیت‌آمیز را به اجرا بگذارند، نیازمند منابع فراوانی هستند. بروز تلفات در میان مهاجمان اجتناب‌ناپذیر است. همزمان ما دست به اتخاذ مواضعی مطلوب و مستحکم زده‌ایم.»

قدیروف متذکر شد: «روسیه تاکتیک‌های خود را ارتقا بخشیده و می‌تواند مانورهای اوکراین را در میدان نبرد پیش‌بینی کند. موضع دفاعی سربازان ما به ما اجازه خواهد داد از منابع کمتری استفاده کنیم.»

قدیروف از سوی دیگر استدلال کرد که ضد حمله نیروهای کی‌یف «و مزدوران ناتو از هر نظر به نفع ما تمام خواهد شد.»

وی افزود که «غنایم، نمونه‌های فن‌آوری‌های خارجی، جمعیتی از اسرای جنگی که همچون همیشه ادعای آشپز و برقکار بودنشان در ضمن فیلمبرداری از آنها مطرح خواهد شد، گل سرسبد خواهند بود.»

از چند ماه پیش شایعاتی درباره دست زدن کی‌یف به یک ضد حمله قریب‌الوقوع در حال انتشار است، در حالی که مقامات اوکراینی و غربی به طور یکسان به این شایعات دامن زده‌اند. روز جمعه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت، این حمله کی‌یف احتمالا از چند هفته دیگر آغاز می‌شود. ماه گذشته میلادی الکسی رزنیکوف ، وزیر دفاع اوکراین پیش‌بینی کرد که این حمله از ماه آوریل یا مه آغاز  شده و می‌تواند از چند جهت به اجرا درآید.

با این حال در اواخر ماه مارس ولودیمیر زلنسکی ، رئیس جمهور اوکراین اذعان کرد، کی‌یف هنوز مهمات کافی برای دست زدن به این حمله در اختیار ندارد. در همان ماه، ژنرال مارک میلی ، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت، کی‌یف ممکن است برای پس گرفتن تمام اراضی خود از روسیه متحمل سختی شدید شود.

میخائیل پودولیاک ، دستیار زلنسکی چند روز قبل ادعا کرد، کی‌یف قصد دارد در مدت هفت ماه شبه جزیره کریمه را تصرف کند. او ادعا کرد اوکراین «باید هر چیز روسی را در این شبه جزیره ریشه‌کن کند.» به گفته روسیه، کریمه پس از وقوع ناآرامی‌هایی در دولت مرکزی کی‌یف، در یک همه‌پرسی در سال ۲۰۱۴ رای به پیوستن به روسیه داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا