اقتصادی

اصلاح و به‌روزرسانی دستورالعمل حریم‌های بهداشتی

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور خواستار اصلاح و به‌روز کردن دستورالعمل حریم‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور شد و گفت: با به‌روز شدن حریم‌های بهداشتی، ظرفیت تولید کشور بیشتر می‌شود.

به گزارش تیتر اول، حامد زارعی – رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور – در مراسم روز ملی دامپزشکی اعلام کرد: در ماده (۳۵) احکام برنامه هفتم توسعه، مقرر شده کانون فرادستگاهی و وزارتخانه‌ای ایجاد شود و ناظران و مسوولان فنی- بهداشتی در همه حوزه‌ها، حقوق و مزایای خود را از آن کانون دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه وقتی یک مسوول فنی – بهداشتی حقوق خود را مستقیم از کارفرمای خود می‌گیرد، ممکن است نظارت بهداشتی‌اش تحت تاثیر قرار گیرد، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های کشور موظفند پس از تصویب احکام برنامه هفتم توسعه، این حکم را اجرا کنند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در ادامه خواستار اصلاح و به‌روز کردن دستورالعمل حریم‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور شد و گفت: یکی از الزامات صدور مجوز کسب و کار و مجوز حوزه‌های اماکن دامی کشور، رعایت حریم‌های بهداشتی است.

زارعی تصریح کرد: حریم‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور نشان می‌دهد که هر واحدی نسبت به واحد کنار خود و یا نسبت به روستا و اماکن صنعتی چقدر باید فاصله داشته باشد.

وی افزود: حریم هر شغل و صنفی متفاوت است و این حریم باید بازنگری شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به اهمیت امنیت شغلی دامپزشکان کشور گفت: ما در حوزه امنیت شغلی و محافظت شغلی دامپزشکان دچار مشکل زیربنایی هستیم. رصد سازمان نظام دامپزشکی کشور نشان می‌دهد هنوز برخی دامپزشکان با مسایل ابتدایی معیشتی و شغلی روبرو هستند و این در حالی است که دامپزشکان در خط مقدم مبارزه با بیماری‌های مشترک فعالیت می‌کنند.

زارعی با بیان این که سال گذشته تعدادی از دامپزشکان به علت مبارزه با بیماری‌های مشترک از دست رفته‌اند، خواستار آن شد که این متخصصان در حوزه شهدای سلامت قرار گیرند.

بنا بر اعلام وزارت جهاد کشاورزی، وی درباره خدمات این سازمان گفت: سال گذشته بیش از ۷۰ هزار پروانه اماکن دامی، صنعتی، نیمه‌صنعتی، عشایری، روستایی، کلینیک و داروخانه توسط سازمان نظام دامپزشکی صادر شده است که رشد حدود ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه صدور ۷۰ هزار پروانه با حدود ۱۰۰ نفر نیرو در کل کشور انجام گرفته است درباره قرار گرفتن همه خدمات و حتی صدور کارت عضویت سازمان نظام دامپزشکی در درگاه ملی مجوزها گفت: این اقدامی زیربنایی است که صورت داده‌ایم.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا