اقتصادی

حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از بومی‌سازی دستگاه‌های تصویربرداری پیشرفته

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اعلام حمایت معاونت رئیس جمهور از پیشرفت در حوزه ام آر آی گفت: از طریق پارک علم و فناوری از کارشناسان مربوطه در حوزه تولید و بومی سازی حمایت می کنیم. دستگاه های تصویربرداری پیشرفته همچنین آماده همکاری با علاقه مندان در این زمینه برای توسعه پروتکل هایی برای استفاده صحیح و منطقی از تجهیزات تصویربرداری پیشرفته هستیم.

به گزارش تیتر اول، دکتر یونس پناهی در مراسم افتتاحیه کنگره سالانه انجمن بین المللی MRI شاخه ایران با بیان اینکه کیفیت آموزش و پژوهش در زمینه تصویربرداری در ارتقای سلامت موثر است، پیشرفت های حوزه های مختلف را بررسی کرد. در کشور گفت: شاید در دهه 60 بیشترین انتظار را از رادیولوژی داشته باشیم. محدود به عکاسی بود، اما امروزه با پیشرفت هایی که در این زمینه به وجود آمده، به رشته ای تبدیل شده است که بیش از هر رشته دیگری در تشخیص و حتی درمان بیماری ها تاثیر دارد و میزان تغییر در دامنه فعالیت های این رشته به نظر می رسد در دراز مدت در حال افزایش است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به عوامل مرگ و میر انسان و نقش رشته رادیولوژی در این زمینه گفت: بیماری های قلبی عروقی، مغز و اعصاب، سرطان، بیماری های مزمن ریوی و حوادث از مهم ترین عوامل مرگ و میر انسان هستند. و تصادفات یکی از روش هایی که تاثیر این بیماری ها بر کاهش مرگ و میر را کاهش می دهد، استفاده از دانش تصویربرداری در تشخیص زودهنگام و پیشگیری از پیشرفت بیماری است.

دکتر پناهی با اشاره به اینکه کاربردهای مختلف ام آر آی در حوزه سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: ام آر آی که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد می تواند در تشخیص بیماری ها مفید باشد.

وی با اعلام حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از پیشرفت در این حوزه گفت: از طریق پارک علم و فناوری از کارشناسان مربوطه در زمینه ساخت و بومی سازی دستگاه های تصویربرداری پیشرفته حمایت می کنیم. همچنین آماده همکاری با علاقه مندان در این زمینه برای توسعه پروتکل هایی برای استفاده صحیح و منطقی از تجهیزات تصویربرداری پیشرفته هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس کنگره سالیانه انجمن بین‌المللی MRI ایران، دکتر. حسین زواناتی معتقد بود رادیولوژی یک علم چند رشته ای است که دستاوردهای آن نقش موثری در توسعه پزشکی داشته است. و گفت: هر تغییر مثبتی که در حوزه رادیولوژی ایجاد شود، تاثیر مثبتی بر زیست شناسی و سلامت دارد.

دکتر دکتر با اشاره به پیشرفت نظام سلامت کشور. زوانتی بیان کرد: با توسعه علوم پزشکی و رشد فناوری مرتبط با این رشته و استفاده بهینه از آن، امید به زندگی مردم افزایش یافته و از 55 سال در ایران رسیده است. سال تا بیش از 70 سال

دکتر کوانتی با اشاره به اهمیت عامل طول عمر در جامعه گفت: افراد با افزایش سن دانش، تجربه و تجربه بیشتری کسب می کنند و تا زمانی که مردم خوب فکر کنند می توانند برای جامعه مفید باشند و به همین دلیل است. ، در زمینه پیری، زوال عقل آلزایمر بیشتر کار می کند. مرگ هر فرد بسته به نوع تخصص میلیون ها دلار به اقتصاد ملی آسیب می زند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر برنامه ریزی و سرمایه گذاری صحیح نظام سلامت تاکید کرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع در کشورها، بودجه نظام سلامت ایران نیز محدودیت هایی دارد و باید در این راه برنامه ریزی و سرمایه گذاری شود. که بهترین خدمات با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی و با بودجه مناسب ارائه می شود.مناسب برای معرفی افراد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اهداف برگزاری کنگره سالانه فصل ایران انجمن بین المللی MRI پزشکی گفت: امیدوارم با برگزاری این کنگره پیشرفت های این حوزه را بشناسیم از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده بهینه کرده و در نوآوری در این زمینه پیشگام باشید.” و به ارائه بهترین، دقیق ترین و ارزان ترین خدمات کمک کنید.

دکتر با تاکید بر استفاده از تکنیک های پیشرفته و چندگانه MRI، کوانتی بیان کرد: با نوآوری ها در این زمینه، روز به روز افق های بیشتری در علم پزشکی گسترش می یابد و سرمایه گذاری در این حوزه نقش مهمی در دستیابی به پیشرفت های پزشکی دارد.

سپس مدیر گروه رادیولوژی دکتر حسن هاشمی به پیشرفت رشته رادیولوژی اشاره و بر اهمیت این رشته در تمامی بخش های جراحی و استفاده از روش های درمانی مناسب تاکید کرد.

در ادامه دبیر علمی کنگره، دکتر. معصومه گیتی به معرفی کنگره و چگونگی آن با 35 کمیته تخصصی و 135 سخنرانی علمی از کشورهای مختلف اشاره کرد.

دبیر اجرایی کنگره دکتر حمیدرضا صالح راد همچنین درباره راه اندازی ISMRM و شعبه ایرانی آن در سال 1392 با حمایت گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران و اساتید این حوزه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ انجمن بین المللی MRI در پزشکی (ISMRM) در سال 1994 به منظور ترویج تحقیقات و پیشرفت در زمینه MRI تاسیس شد. این انجمن در حال حاضر بیش از 8000 عضو از کشورهای مختلف دارد و تنها 4 کشور آسیایی مجوز فعالیت در این زمینه را دارند. در سال 1392 شعبه ایران انجمن بین المللی ام آر آی نیز تأسیس شد و امسال اولین کنگره سالانه آن از امروز تا 13 شهریور 1401 به مدت سه روز با 35 پنل تخصصی و بیش از 100 سخنرانی تخصصی از 11 کشور جهان برگزار می شود. دانشگاه علوم پزشکی تهران.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا