عمومی

انتخابات خانه مطبوعات و رسانه‌ها در ۲۰ استان برگزار می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مازیار هوشمند پنجشنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات این ۲۰ استان به صورت الکترونیکی و از ساعت ۱۰ الی ۱۲ روز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ و با دستور انتخاب هیئت مدیره برای مدت سه سال و هیئت بازرسی برای مدت یک‌سال برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس اساسنامه خانه مطبوعات و رسانه‌ها، فراخوان برگزاری این انتخابات از طریق هیئت‌مدیره خانه‌های مطبوعات استان‌های اردبیل، البرز، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، قزوین، قم، کرمان، جنوب کرمان، مازندران، هرمزگان، همدان و یزد در روزهای ۱۱ الی ۱۳ آذرماه از طریق رسانه‌ها و پایگاه اطلاع‌رسانی خانه‌های آن استان‌ها منتشر شده است.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور با اشاره به انتشار جدول زمانبندی انتخابات هیئت مدیره و بازرسان در سایت خانه مطبوعات، گفت: سایت خانه مطبوعات از تاریخ ۱۴ آذرماه برای اعلام نامزدی داوطلبان انتخاب هیئت مدیره و بازرسان این تشکل صنفی باز است و اعضایی که از شرایط نامزدی برخوردارند، می‌توانند تا تاریخ چهارشنبه ۲۲ آذر نسبت به ثبت نامزدی خود به صورت الکترونیکی اقدام کنند.

وی گفت: بر اساس ماده ۲۲ اساسنامه خانه مطبوعات، احراز شرایط و صلاحیت نامزدها و نظارت بر نحوه برگزاری و مراحل انتخابات به عهده ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها می‌باشد.

هوشمند ادامه داد: بررسی شرایط نامزدها و اعلام نتیجه تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان عضویت در هیأت مدیره و بازرسان از روز ۱۴ آذرماه صورت می‌گیرد، و مدیران کل ارشاد استان‌ها مؤظفند نتیجه قبولی یا رد صلاحیت نامزدها را با ذکر دلیل به شخص داوطلب اعلام کنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور افزود: رسیدگی به اعتراضات نامزدهای انتخابات هیئت مدیره و بازرسان از روز سه‌شنبه ۲۱ آذر تا روز یکشنبه ۲۶ آذر امکان پذیر است، و اسامی نهایی نامزدها در روز ۲۷ آذر و یک روز قبل از برگزاری انتخابات در سایت خانه مطبوعات به تفکیک هر استان منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به قطع موقت عضوگیری خانه مطبوعات از روز ۱۴ آذرماه، افزود: درخواست‌های عضویت باقیمانده که تا روز ۱۳ آذر تقاضای خود را در سامانه ثبت کرده‌اند، تا روز ۲۶ آذر تعیین تکلیف خواهد شد.

هوشمند افزود: امکان انصراف الکترونیکی از نامزدی در سامانه فراهم شده است، و داوطلبان می‌توانند از روز ثبت‌نام تا روز ۲۵ آذر انصراف خود از انتخابات و عضویت در هیئت‌های مدیره و بازرسی را در سامانه ثبت کنند.

هوشمند خاطرنشان کرد: اسامی واجدین شرایط رأی‌دهی به تفکیک هر استان در روز ۲۶ آذر و از طریق سایت خانه مطبوعات استان‌ها منتشر خواهد شد.

مازیار هوشمند با اشاره به اینکه انتخابات هیئت مدیره و بازرسان در مجمع عمومی عادی و به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، افزود: به استناد ماده ۸ اساسنامه، مجمع عمومی عادی خانه‌های مطبوعات و رسانه‌های استان‌ها با حضور نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حداقل نصف بعلاوه یک اعضا برگزار می‌شود.

وی گفت: تصمیمات مجمع عمومی عادی خانه‌های مطبوعات با اکثریت نسبی آرای حاضر در مجمع اتخاذ می‌شود، و این تصمیمات برای کلیه اعضا اعم از حاضر و غایب نافذ و معتبر خواهد بود.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور افزود: اداره امور خانه مطبوعات طبق اساسنامه به عهده هیئت مدیره‌ای مرکب از هفت نفر عضو می‌باشد، که از رسته‌های مختلف و برای مدت سه سال با رأی مخفی اعضا به صورت الکترونیکی انتخاب می‌شوند.

هوشمند با اشاره به ترکیب اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان‌ها از میان رسته‌های مختلف رسانه‌ای، افزود: دو نفر از مدیران مسئول و یا صاحبان امتیاز نشریات چاپی یا الکترونیک، سه نفر از روزنامه‌نگاران شاغل در رسانه‌های استان، یک نفر از مسئولان نمایندگی‌ها و سرپرستی روزنامه‌های سراسری و یک نفر از مسئولان نمایندگی خبرگزاری‌ها یا پایگاه‌های خبری سراسری، هفت عضو هیئت مدیره این تشکل را تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور افزود: داوطلبان عضویت در هیأت مدیره خانه مطبوعات باید علاوه بر شرایط اختصاصی مصرح در ماده ۴۴ اساسنامه، برای عضویت در هیأت مدیره می‌بایست از شرایط لازم در ماده ۲۱ اساسنامه نیز برخوردار باشند.

خانه مطبوعات و رسانه‌ها فراگیرترین و بزرگترین تشکل صنفی رسانه‌ای کشور با بیش از ده هزار عضو است، که فعالین همه رسته‌های رسانه‌ای با رعایت شرایط عضوگیری در اساسنامه، می‌توانند به عضویت این تشکل درآیند.

دکمه بازگشت به بالا