عمومی

برگزیدگان مسابقات قرآن و عترت و نماز در بهاباد تجلیل شدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل اموزش و پرورش استان یزد، در این مراسم به بیان دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: هدف از برگزاری این مسابقات تعمیق تربیت دینی، بهبود اوقات فراغت، شناسایی استعدادها و توانمندی ها، ارتقای مهارت های زندگی، خودباوری، کنترل هیجان ها و استرس ها، آموزش تفکر نقادانه، مهارت حل مسئله، بهبود روابط اجتماعی و فردی و.. است.

حسن عبداللهیان بهابادی با اشاره به موفقیت های دانش آموزان بهابادی عنوان کرد: دانش آموزان باید با تلاش و کوشش بسیار و با استفاده از راهنمایی والدین خود، همواره با قرآن مأنوس باشند و با استفاده از آموزه های قرآنی در مسیر موفقیت قدم بردارند.

وی، شرکت دانش آموزان در این مسابقات را قدم اول برای طی کردن پله های پیشرفت و تعالی آنان دانست و با اشاره به سخنی از امام راحل، دانش آموزان را به تهذیب همراه با علم اندوزی و دانش توصیه کرد.

عبداللهیان با بیان اینکه مسابقات قرآنی ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۴ هزار شرکت کننده در سطح مدارس برگزار شد، افزود: مسابقات قرآنی دانش آموزی در هر سه مقطع تحصیلی و در رشته های حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم برگزار شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۵۰۰ مدرسه، ۲۴ دارالقرآن و هشت کانون فرهنگی تربیتی در استان یزد وجود دارد که در راستای فرهنگ و علم و دانش به دانش آموزان خدمات ارائه می دهند.

بسترسازی برای پیشرفت دانش آموزان وظیفه اصلی مسئولان است

مدیر آموزش و پرورش بهاباد نیز در این مراسم، وظیفه مسئولان را بسترسازی مناسب برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان خلاق دانست.

حسن رزاقی بهابادی با اشاره به نقش پر رنگ معلمان و مربیان دلسوز و والدین در کشف و پرورش استعداد دانش آموزان، از آنها قدردانی کرد.

در این مراسم از ۲۲۰ نفر از دانش آموزان بهابادی که رتبه های برتر در رشته های مختلف را کسب کرده بودند، تقدیر شد که تز این تعداد، ۲۳ دانش آموز در سطح استان و ۱۹۷ دانش آموز در سطح شهرستان رتبه های برتر را کسب کردند.

دکمه بازگشت به بالا