ورزش و نشاط

پیروزی آسان ایران مقابل هند

آفتاب‌‌نیوز :

دیدار تیم‌های ملی بسکتبال ایران و هند از گروه E انتخابی کاپ آسیا روز دوشنبه در دهلی نو برگزار شد که طی آن ملی پوشان ایران با نتیجه ۸۶ بر ۵۳ میزبان خود را شکست دادند.

نتیجه دیدار تیم‌های ملی بسکتبال ایران و هند به این شرح است:

* ایران ۸۶ – هند ۵۳

(۲۳ بر ۲۰)، (۱۹ بر ۱۲)، (۲۵ بر ۱۲)، (۱۹ بر ۹)

سجاد مشایخی، میثم میرزایی، نوید رضایی فر، ارسلان کاظمی و بهنام یخچالی بازیکنانی بودند که ترکیب اولیه تیم ملی بسکتبال را برای دیدار برابر هند تشکیل دادند.

نیمه نخست این دیدار در حالی با برتری ۴۲ بر ۳۲ ملی پوشان کشورمان به پایان رساندند که آن‌ها در کوارتر نخست برتری خیلی محسوسی نسبت به میزبان شان نداشتند. حیت در بسیاری از دقایق این کوارتر هندی‌ها سوار بر بازی بودند با این حال تیم ملی ایران با تکیه به بازیکنانی، چون سجاد مشایخی که در توپ ربایی و پرتاب‌های موفق، کارنامه خوبی داشت توانست تنها با سه اختلاف امتیاز این کوارتر را از آن خود کند.

در کوارتر دوم بازیکنان دو تیم توپ‌های از دست رفته زیادی داشتند، اما بازیکنان ایران به واسطه استفاده بهتر از موقعیت‌های ایجاد شده توانستند این کوارتر را هم با برتری خود تمام کنند تا در کل برنده نیمه نخست باشند.

پیروزی بدون استرس تیم ملی بسکتبال مقابل هند/ ایران صدرنشین شد

در نیمه دوم دیدارتیم‌های ملی بسکتبال ایران و هند، ملی پوشان ایران به تدریج جریان بازی رو در اختیار گرفتند طوریکه ضمن دفاع بازیکنان هند، با استفاده از موقعیت‌های پیرامونی و کشاندن بازی به زیر حلقه، به دفعات صاحب موقعیت شدند و استفاده درست از آن‌ها کمک کرد تا با اختلاف امتیاز قابل توجهی برنده کوارتر‌های پایانی و مجموع این بازی شوند.

تیم ملی بسکتبال در شرایطی دیدار برابر هند را در پایان رقابتی بدون استرس با برتری خود تمام کرد که شامگاه جمعه نیز در تهران و در سالن زنده یاد محمود مشحون مقابل قطر صاحب برتری ۷۶ بر ۷۴ شده بود. آن بازی برتری در وقت اضافه به دست آمد.

تیم تحریریه مطالب ورزشی

با تمرکز بر ورزش‌های آبی و آب‌وهوایی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی درباره‌ی تکنیک‌ها و آموزش‌های شنا، اسکوبا و ران‌دوزی می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود مهارت‌های آبی و لذت بیشتر در ورزش‌های آبی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای ماجراجویی و هیجان در آب‌وهوایی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا