عمومی

فراخوان آنلاین محرم ۱۴۰۲ در استان سمنان اعلام شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی استان سمنان، شانزدهمین سوگواره ملی و پنجمین پویش ملی تولید محتوای دیجیتال آنلاین محرم به میزبانی سمنان و با هدف جلب مشارکت عموم مردم برای تولید و نشر محتوای عاشورایی در فضای مجازی و بهره گیری از ظرفیت مردمی با ایجاد پویش تولید محتوای دیجیتال برگزار می‌شود.

میثم قدس پور دبیرکل این سوگواره گفت: هنر جهاد تبیین و غیرت دینی، هیئات خانگی و تربیت حسینی، مسئولیت اجتماعی و همدلی حسینی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، آئین‌ها و نمادهای هیئات خانگی (هر خانه یک حسینیه، حسینیه‌ها و روضه‌های خانگی، پرچم‌های محرم و سیاه پوش نمودن فضا، نوحه سرایی کودکان، نوجوانان، و مداحان، تعزیه خوانی و روایت هنری از قیام عاشورا، آئین‌ها و سنت‌های عزاداری محرم در اقصی نقاط شهرها و روستاها، محرم و پایگاه‌های اجتماعی عزاداران حسینی، هیئت‌ها و تکایای مذهبی، هیئت‌های کودکان و نوجوانان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، هیئت‌ها و خیمه‌های مجازی، ایده‌های نو و خلاقانه عزاداری در ماه‌های محرم و صفر، مقاومت و صبر عاشورایی، مادران شهدا به تأسی از حضرت زینب (س) به عنون طلایه داران عفاف، حیا و ولایتمداری، دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت و ایثار (جانبازان، آزادگان و ایثارگران)، مدافعین حرم بویژه سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی (جمهوری اسلامی حرم است؛ ما ملت امام حسینیم)، جبهه مقاومت در عراق، سوریه، لبنان، یمن و نهضت مهدوی امتداد نهضت حسینی (انتظار)، کمک مومنانه و همدلی حسینی، همدلی، مواسات و فعالیت‌های یکپارچه کمک‌های مومنانه (حب حسینی عامل مودت و کمک مومنانه)، نذورات و خیرات عزاداران حسینی (شیوه‌های نوین نذری، نذر فرهنگی و …)، فعالیت‌های جهادی (روایت جهاد)، خادمین حسینی (پیرغلامان و…)، فعالیت موکب‌های حسینی، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، عاشورا، معرفت و بصیرت، نماز و عاشورا، دشمن شناسی و عاشورا (عبرت‌های عاشورا)، سواد رسانه‌ای و عاشورا (آسیب شناسی تحریفات عاشورا)، درس‌های عاشورا برای نسل امروز (پیوند بین نسل‌ها و انتقال مفاهیم مذهبی)، تأثیر فرهنگ عاشورایی در پیروزی انقلاب اسلامی و تربیت شهدای انقلاب اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر از محورها و موضوعات این سوگواره است.

در این فراخوان آمده است:

پویش تولید محتوای دیجیتال مهرمحرم در دو بخش برگزار می‌شود:
الف) پویش تولید محتوای عمومی
ب) پویش تولید محتوای حرفه‌ای

روش‌های شرکت در پویش تولید محتوای عمومی:
۱) از طریق نشر محتوا در شبکه‌های اجتماعی با حداقل یکی از هشتگ‌های:
#حیاتنا_الحسین #مهر_محرم #ما_ملت_امام_حسینیم
۲) از طریق ثبت نام و درج لینک در سایت مهرمحرم به آدرس: www.MehreMoharram.ir

قالب‌های مورد پذیرش:
محتواهای تولیدی در همه قالب‌های عکس و ویدئو می‌توانند در این پویش شرکت نمایند.
مقررات:
۱. شرکت عموم مردم و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در پویش تولید محتوای «مهرمحرم» آزاد است.
۲. محدودیتی در تعداد آثار ارسالی هر فرد در قالب‌های مورد پذیرش پویش وجود ندارد.
۳. محتواهای پویش می‌تواند با گوشی تلفن همراه تولید شده باشد.
۴. جهت اطمینان از شرکت اثر در پویش، شایسته است که اطلاعات مورد نیاز در صفحه ویژه پویش عمومی در سایت مهرمحرم نیز بارگزاری شود.
۵. معیارهای فنی، زیبایی شناسی، محتوایی و تعداد بازدید محتوا از جمله ملاک‌های تأثیرگذار در داوری پویش عمومی می‌باشد.
۶. آثار برتر بر روی سایت سوگواره به نشانی www.MehreMoharram.ir به نمایش گذارده شده و در شبکه‌های اجتماعی از طریق دبیرخانه پویش بازنشر می‌گردد.
۷. دبیرخانه پویش برای تولید آثار تبلیغی پویش و نمایش آن در فضای مجازی و صداوسیما، اجازه استفاده از آثار را دارد.

جوایز پویش تولید محتوای عمومی:

– ۳۰ اثر برگزیده پویش عمومی «مهرمحرم» هرکدام: لوح سپاس+یادبود+ ۱۰ میلیون ریال هدیه نقدی
ب) پویش تولید محتوای حرفه‌ای:

فراخوان مهر محرم ۱۴۰۲ در استان سمنان اعلام شد

قالب‌ها:
– عکس شامل: تک عکس حرفه‌ای، مجموعه عکس
– ویدئو شامل: فیلم کوتاه ۳ دقیقه‌ای (داستانی کوتاه، مستند)، پویانمایی، موشن گرافیک، نماهنگ

فیلم کوتاه:

۱. ارسال آثار برای عموم آزاد است.
۲. حداقل زمان هر فیلم کوتاه ۱ دقیقه و حداکثر ۳ دقیقه می‌باشد.
۳. امکان بارگذاری تا حجم ۲۰ مگابایت برای هر فیلم کوتاه در سامانه مهرمحرم فراهم گردیده است؛ لذا کلیه فیلمسازان می‌بایست نسبت به بارگذاری اثر با فرمت کم حجم اقدام نموده سپس با دریافت کد رهگیری که سامانه بابت هر اثر اختصاص می‌دهد را برروی لوح فشرده حاوی فایل باکیفیت اثر نوشته و به آدرس دبیرخانه پست نمایند.
۴. اصل فیلم‌های برگزیده می‌بایست با یکی از فرمت‌های DV، HD، HDV و FULL HD ارائه شود. چنانچه اثر ارسالی توسط تلفن همراه ساخته شده باشد کلیه فرمت‌های رایج مورد قبول بوده و ذکر مدل گوشی الزامی می‌باشد.
۵. فیلم‌های ارسالی باید از تیتراژ ابتدایی و پایانی برخوردار باشند. زمان تیتراژ قابل قبول حداکثر ۲۰ ثانیه می‌باشد.
۶. اخذ تصمیم نهایی درباره هر نکته‌ای که در مقررات حاضر پیش بینی نشده و یا ابهامات ناشی از مفاد آن در اختیار دبیر مسابقه است و هر گونه تغییر در شرایط مسابقه طی زمان فراخوان باطلاع عموم خواهد رسید.
۷. جایزه مسابقه در یک رشته تنها به یک نفر اهدا می‌گردد.
۸.. دبیرخانه مسابقه برای تولید آثار تبلیغی و تلویزیونی مسابقه و نمایش آن در فضای مجازی و صداوسیما، اجازه استفاده از آثار را دارد.
عکس:
۱. ارسال آثار برای عموم آزاد است.
۲. هر عکاس می‌تواند با درنظر گرفتن همه موضوعات مسابقه، در بخش تک عکس حرفه‌ای ملی کلاً تعداد ۷ تک عکس و در بخش مجموعه عکس حداقل ۴ و حداکثر ۷ قطعه عکس را ارسال نمایند. نگاه‌های هنری نو و خلاقانه به محرم و قیام عاشورا در ارزیابی نهایی هیئت داوران مورد توجه خواهد بود.
– در مجموعه عکس، عکاس تلاش می‌نماید سوژه مشخصی را شناسایی و دنبال نماید و با برقراری ارتباط تصویری میان عکس‌ها، موضوع مورد نظر را به نحو کامل‌تری بیان نماید از اینرو درج توضیحات مربوط به مجموعه عکس (Caption) ضروری می‌باشد.
۳. آثار باید با فرمت JPEG وسایز ضلع کوچک حداقل ۲۰۰۰ پیکسل بارزولوشن ۳۰۰dpi با حجم حداقل MB ۲ ارسال شود.
۴. آثار می‌بایست با حجم کمتر از ۱۰ مگابایت بوده و صرفاً از طریق بارگذاری هنگام ثبت اثر انجام گیرد.
۵. ترجیح دبیرخانه بر دریافت آثار مربوط به به دوسال اخیر یعنی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ می‌باشد و آثار ارسالی نباید قبلاً به پانزدهمین سوگواره مهرمحرم ارسال شده باشد.
۶. شرکت کنندگان می‌بایست عکس‌های خود را با نام خانوادگی خود به صورت انگلیسی و شماره گذاری شده ارسال نمایند، بطور مثال :Amiri۱،
۷. آثار می‌بایست مستند بوده و از هرگونه دستکاری با نرم افزارهای رایانه‌ای یا حک و اصلاحی که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش می‌سازد اجتناب گردد.
۸. عکس‌های ارسالی نباید دارای امضا عکاس، تاریخ، پاسپارتو، قاب، واترمارک و لوگو باشند.
۹. به منظور بررسی آثار توسط هیئت داوران در جلسه داوری و جلوگیری از تضییع حق هر یک از عکاسان، شایسته است اطلاعات EXIF همراه تصاویر حذف نشود.
۱۰. برگزارکننده، کلیه حقوق چاپ و نشر آثار اعم از دیجیتال یا چاپ ورقی و برگزاری نمایشگاه‌های داخلی وخارجی و نمایش در فضای مجازی و صداوسیما را برای خود محفوظ می‌دارد.
۱۱. عکاسانی که آثارشان برای نمایشگاه انتخاب می‌گردد می‌بایست فایل اصلی اثر را با بالاترین کیفیت در مدت زمان اعلام شده به دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند.
۱۲. دبیرخانه، ارسال کننده را صاحب اثر می‌شناسد. در صورتیکه خلاف آن اثبات شود اثر از مسابقه حذف و کلیه امتیازات متعلق به آن ابطال می‌گردد.
۱۳. در صورت برگزاری نمایشگاه فیزیکی عکس، به کلیه شرکت کنندگان در بخش حرفه‌ای عکس که آثارشان به نمایشگاه راه می‌یابد، گواهی حضور در نمایشگاه و حق تألیف به مبلغ ۲ میلیون ریال برای هر اثر اهدا خواهد شد.
۱۴. ارسال آثار به دبیرخانه به منزله پذیرش شرایط خواهد بود.
۱۵. اخذ تصمیم نهایی درباره هر نکته‌ای که در مقررات حاضر پیش بینی نشده و یا ابهامات ناشی از مفاد آن در اختیار دبیر مسابقه است و هر گونه تغییر در شرایط مسابقه طی زمان فراخوان باطلاع عموم خواهد رسید.

جوایز پویش تولید محتوای حرفه‌ای:

۱) فیلم کوتاه ۳ دقیقه‌ای:
– برترین اثر داستانی کوتاه: لوح سپاس+تندیس + ۷۰ میلیون ریال هدیه نقدی
– برترین اثر مستند: لوح سپاس+تندیس + ۷۰ میلیون ریال هدیه نقدی
– برترین اثر انیمیشن: لوح سپاس+تندیس + ۷۰ میلیون ریال هدیه نقدی
– برترین اثر موشن گرافیک: لوح سپاس+ تندیس + ۷۰ میلیون ریال هدیه نقدی
– برترین اثر نماهنگ: لوح سپاس+تندیس + ۷۰ میلیون ریال هدیه نقدی

۲) عکس:
تک عکس حرفه‌ای:

نفر اول: لوح سپاس+تندیس + ۶۰ میلیون ریال هدیه نقدی
نفر دوم: لوح سپاس+یادبود + ۵۰ میلیون ریال هدیه نقدی
نفر سوم: لوح سپاس+یادبود + ۴۰ میلیون ریال هدیه نقدی

مجموعه عکس:
نفر اول: لوح سپاس+تندیس + ۶۰ میلیون ریال هدیه نقدی
نفر دوم: لوح سپاس+یادبود + ۵۰ میلیون ریال هدیه نقدی
نفر سوم: لوح سپاس+یادبود + ۴۰ میلیون ریال هدیه نقدی

آخرین مهلت ارسال آثار: ۱۵ آنلاین ماه ۱۴۰۲
زمان و مکان مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان: بهمن ۱۴۰۲ – سمنان – تالار تئاتر شهر
آدرس دبیرخانه:
سمنان، بلوار قدس، فرهنگسرای کومش، مجتمع دیجیتال کومش، دبیرخانه دائمی سوگواره «مهرمحرم»
تلفن: ۰۲۳۳۳۳۳۲۵۱۱، کدپستی: ۳۵۱۳۶۹۸۷۹۱
پست الکترونیکی: MehreMoharram@gmail.com وبسایت: www.MehreMoharram.ir

دکمه بازگشت به بالا