بهترین های کسب و کارعمومی

طراحی دکوراسیون داخلی با آجر قزاقی

یکی از بهترین گزینه‌ها برای تزیین و پوشش بخش‌های داخلی ساختمان دیوار آجری است. نمای دیوارهای آجری بسیار زیبا و جذاب هستند که می‌توانند محیط گرم و دلپذیری در داخل ساختمان ایجاد کنند. علاوه بر نمای ساختمان که می‌توان از آجر برای طراحی آن استفاده کرد، در گوشه و کنار بخش‌های داخلی ساختمان نیز می‌توان طرح دیوار آجری را استفاده کرد.

اجرای دیوار آجری در دکوراسیون داخلی

برای استفاده از دیوار آجری در دکوراسیون داخلی گزینه‌های بسیار متنوعی برای شما وجود دارد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند بافت خود دیوار آجری باشد و از این مصالح ساختمانی زیبا و پرکاربرد استفاده می‌کنند، اما بعضی دیگر از افراد ترجیح می‌دهند از طرح دیوار آجری به‌عنوان یک پوشش تزیینی روی دیوارهای کاذب یا دیوارهای داخلی ساختمان استفاده کنند.

این بستگی به طراحان و سلیقه مشتری دارد که چه نوع از طرح‌ها و ایده‌هایی را برای تزیین دکوراسیون داخلی منزل خود با استفاده از طرح‌های آجری انتخاب می‌کنند.

بیشتر بدانید: فیسبوک

معمولاً افرادی که سلیقه‌های خاصی دارند و از انتخاب طرح‌های جسورانه ابایی ندارند، بیشتر طرفدار انتخاب دکوراسیون‌های متفاوت با استفاده از دیوار آجری هستند. درست است که آجر یکی از مصالح پرکاربرد و پایه اصلی ساخت منزل یا محل کار است، اما می‌توان از آن به‌عنوان یک پایه اصلی برای طراحی دکوراسیون و فضای داخلی منزل هم یاد کرد. دیوارهای آجری به‌هیچ‌وجه خسته کننده نیستند و در صورت استفاده از آن ها برای طراحی نمای داخلی ساختمان، زود خسته و دل زده نمی‌شوید.

مزایای طراحی دکوراسیون داخلی با دیوار آجری

دیوارهای آجری حس نوستالژیکی به ما القا می‌کنند و می‌توانند گرما بخش محیط زندگی ما باشند. در گذشته چندان مرسوم نبود که برای دکوراسیون داخلی از دیوار آجری استفاده شود، اما امروزه این باور دیگر وجود ندارد که دیوار آجری لخت و برهنه است و نیاز به روکش و ترمیم دارد. بلکه همه می‌دانند یکی از المان‌های مدرن برای تزیین دیوارهای داخلی منزل استفاده از طرح آجر نما به سبک سنتی و مدرن است.

حتی می‌توان روی این دیوارهای آجری طرح‌های متنوعی را ایجاد کرد. به‌عنوان‌مثال می‌توان از کتابخانه یا شلف برای نگهداری وسایل تزیینی یا کتاب‌ها استفاده کرد که روی دیوارهای آجری نصب و اجرا می‌شوند.

بسیاری از افراد از ابتدا برای ساخت ساختمان ایده‌های خلاقانه‌ای دارند و از همان اول می‌دانند که می‌خواهند بخشی از دیوارها را به صورت آجر نما باقی بگذارند. به این صورت دیگر نیازی نیست که روی آن را با گچ بپوشانند و همان دیوار واقعی را برای طراحی مورد استفاده قرار می‌دهند، اما بعضی افراد که یک ساختمان را خریداری کردند و می‌خواهند خودشان مجدداً فضای داخلی آن را بازسازی کنند، از طرح‌ها و ایده‌های جدید استفاده می‌کنند و روی همان دیوارهای قبلی طرح آجر نما پیاده می‌کنند. از مزایای این سبک طراحی و دکوراسیون فضای داخلی، می‌توان موارد زیر را نام برد.

  1. اجرای طرح‌های مختلف دیوار آجری

بعضی افراد تصور می‌کنند که باید یک بخش از دیوار را به صورت کامل با آجر بپوشانند یا دور شومینه را آجرهای نسوز بچینند و دیگر ایده ای برای استفاده از دیوار آجری در طراحی دکوراسیون داخلی ندارند؛ اما این چنین نیست بسیاری از طرح‌ها و ایده‌های قابل اجرا هستند که می‌توان از آن ها استفاده نمود و ایده‌های خلاقانه‌ای را ایجاد کرد. حتی می‌توان آجرها را با سایر المان‌های تزیینی دیگر مانند چوب یا سنگ تلفیق کرد. استفاده از رنگ‌های متنوع آجر نیز یکی دیگر از ایده‌هایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

  1. قابلیت هماهنگ کردن دیوار آجری با سبک‌های مختلف طراحی دکوراسیون

استفاده از دیوار آجری در دکوراسیون داخلی با طرح‌ها، ابعاد و رنگ‌های گوناگون باعث می‌شود تا بتوانید آن ها را با تمام سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی هماهنگ کنید. حتی امکان رنگ کردن دیوارهای آجری نیز وجود دارد و می‌توانید آن ها را به صورت یک دست یا تکه‌ای رنگ کنید تا با سایر المان‌های تزیینی که انتخاب کرده‌اید، هماهنگی پیدا کنند.

  1. دیوارهای آجری دارای اندازه‌های مختلفی هستند

دیوارهای آجری هم دارای اندازه‌های متفاوتی هستند و هم دارای شکل‌های گوناگونی هستند. حتی بافت‌های آن ها نیز با یکدیگر فرق دارد. به همین خاطر مشتریان می‌توانند انواع آجرهای صاف، آجرهای بافت‌دار، آجرهای طرح دار و متخلخل را برای تزیین دیوارهای داخلی ساختمان استفاده کنند.

  1. امکان طراحی دیوار آجری با هنرهای گرافیکی

نقاشی کردن روی دیوار آجری و اجرای طرح‌های گرافیکی توسط خود مشتری، یکی دیگر از ایده‌هایی است که برای دیوارهای آجری قابل استفاده می‌باشد. بعضی افراد ترجیح می‌دهند با خلاقیت خودشان طرح‌ها و نقاشی‌های جدیدی روی دیوارهای آجری پیاده کنند که این هم یک سبک خلاقانه است و هم می‌تواند منحصر به خودشان باشد.

معرفی 20 ایده برای اجرای دیوار آجری در دکوراسیون داخلی

برای معرفی انواع طرح دیوار آجری بد نیست با سبک‌های مختلفی که می‌توان از آن ها استفاده کرد تا طرح‌های متنوع و جدیدی در فضای داخلی ایجاد کرد، آشنا شوید. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم در این قسمت ۲۰ ایده را به شما معرفی کنیم که می‌تواند الهام بخش شما باشد تا هنگام طراحی دیوارهای آجری در فضای داخلی ساختمان از آن ها استفاده کنید.

  1. استفاده از آجر نمای سفید

رنگ کردن دیوارهای آجری به صورت کامل و یک دست یا با استفاده از رنگ‌های متنوع می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای طراحی فضاهای داخلی ساختمان باشد، اما گزینه بهتری هم پیش روی شما قرار دارد و آن هم استفاده از آجر دکوراتیو سفید یا آجر نمای سفید است که دارای رنگ‌های دیگری هم می‌باشد. تصور کنید از آجرهای دکوراتیو که مخصوص نماکاری هستند یا آجرهای نسوز سفید برای فضاهای داخلی ساختمان استفاده می‌کنید. بعضی از آجرهای سفید رنگ، آجر آنتیک سفید هستند که امکان اجرا در فضاهای داخلی ساختمان مانند دیوار پشت تلویزیون را دارا می باشند.

  1. دیوار راهرو

دیوار راهرو هم مکان مناسبی برای استفاده از آجر دکوراتیو یا آجر نمای سفید رنگ است که علاوه بر بزرگ‌تر نشان دادن فضای ساختمان، باعث زیباتر شدن آن نیز می‌شود. رنگ سفید به دلیل اینکه خنثی است، سادگی خاصی دارد و می‌تواند با سایر بخش‌های ساختمان و المان‌های تزیینی هماهنگ شود. این آجرهای سفید قیمت مناسبی هم دارند و باعث افزایش جذابیت و زیبایی دکوراسیون منزل شما می‌شوند.

  1. دیوار اتاق نشیمن

با استفاده از آجر سفید در بخش‌هایی مانند دیواره اتاق نشیمن می‌توانید مبلمانی انتخاب کنید که با سبک دیوار هماهنگ باشد و تابلوهای نقاشی یا طراحی ویژه را روی دیوارهای سفید نصب کنید که با سایر بخش‌های اتاق نشیمن هماهنگی دارد. حتی می‌توانید روی دیوار اتاق نشیمن که از آجر نمای سفید برای آن استفاده کرده‌اید، قفسه‌هایی برای نگهداری عکس‌های خانوادگی یا کتاب قرار دهید که تصویر بسیار زیبایی ایجاد می‌کنند.

  1. دیوار اتاق خواب

پوشاندن دیوار اتاق خواب نیز با آجر نمای سفید یا سایر رنگ‌های دیگر بسیار جذاب است. معمولاً افرادی که دوست دارند در محیط‌های آرامش بخش استراحت کنند، از رنگ سفید برای اتاق خواب خود استفاده می‌کنند. به همین خاطر آجر نمای سفید برای این افراد هم کاربرد دارد. البته می‌توان از سایر طرح‌ها و رنگ‌های متنوع آجر نما برای دیوار اتاق خواب استفاده نمود که دارای رنگ‌های گرم مانند رنگ قرمز، گلبهی، پوست پیازی و … هم باشند.

  1. دیوار آجری برای سرویس بهداشتی

در سرویس‌های بهداشتی به دلیل اینکه باید فضای تمیز و بهداشتی داشته باشند، معمولاً از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود تا به سرعت متوجه آلودگی و کثیفی شوید و آن ها را تمیز کنید؛ بنابراین با نصب آجر نماهای سفید در سرویس‌های بهداشتی علاوه بر ایجاد یک فضای زیبا و مدرن، می‌توانید محیط تمیزتری هم داشته باشید.

  1. استفاده از آجر نسوز

آجر نماهای نسوز نیز یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای طراحی فضاهای داخلی ساختمان هستند. به‌عنوان‌مثال از این آجرهای نسوز برای طراحی شومینه استفاده می‌شود یا برای ویلاها برای ساخت باربکیو از آجر نمای نسوز استفاده می‌کنند.

  1. استفاده از آجر نما برای دیوار راه پله

آجرهای دکوراتیو برای تزیین دیوار راه پله نیز استفاده می‌شوند که دارای رنگ‌های متنوعی هستند. آجرهای رستیک نیز قابلیت استفاده در نماهای داخلی ساختمان را دارند و با توجه به خلاقیت مهندسان و طراحان می‌توان از انواع مختلف آجرها برای نمای داخلی استفاده کرد.

  1. دیوارهای اطراف پنجره

آجر قزاقی که یکی از آجرنماهای سنتی است، علاوه بر نمای خارجی ساختمان، می‌تواند در بخش دیوارهای اطراف پنجره نیز استفاده شود. این طراحی می‌تواند بسیار جذاب و چشمگیر باشد. حتی از آجرهای قزاقی برای طراحی دیوار نشیمن، دیوار اتاق خواب و سرویس‌های بهداشتی هم استفاده می‌کنند. این آجرها که دارای رنگ‌های متنوعی بوده قابلیت هماهنگی با هر سبک فضایی را دارند.

  1. استفاده از آجر نما برای دیوار حمام

از آجرهای دکوراتیو که دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت هستند و شوره نمی‌زنند برای طراحی سرویس‌های بهداشتی و حتی حمام استفاده می‌شود. این آجرهای دکوراتیو مخصوص حمام و سرویس بهداشتی هستند و تنوع رنگی بالایی دارند. به خاطر اینکه آجرهای دکوراتیو حمام در برابر حرارت مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند، می‌توانید از آن ها برای ساخت دیوار حمام آجری به سبک سنتی یا مدرن نیز استفاده کنید. حتی می‌توانید این آجرها را با انواع مصالح دیگر مانند سنگ و سرامیک ترکیب نمایید.

سایت رسمی شبکه تماشا صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.

  1. آجر نما برای اتاق مطالعه

اتاق مطالعه یکی از محیط‌هایی است که باید آرامش داشته باشد. به همین خاطر می‌توانید از آجرهای دکوراتیو با رنگ‌های مختلف برای داشتن محیطی آرام استفاده کنید و در آنجا به راحتی به مطالعه بپردازید.

  1. طراحی کتابخانه با استفاده از آجر نما

آجرهای نسوز یکی از نمونه‌های پرکاربرد آجر هستند که برای نماهای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نمونه‌ها دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی هستند و برای ساخت کتابخانه‌های آجری نیز به کار می‌روند و دارای سبک کلاسیکی هستند.

  1. طراحی دیوار آجری برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه

استفاده از دیوار آجری در داخل آشپزخانه می‌تواند از یکنواخت شدن فضا جلوگیری کند. از آجرهای دکوراتیو با رنگ‌های متنوع برای دیوارهای آشپزخانه استفاده می‌شود که هم می‌توانند انرژی محیط را افزایش دهد و هم باعث جذابیت فضا شوند.

  1. دیوار آجری اتاق کودک با نقاشی‌های کودکانه

پیشنهادی بسیار ویژه برای شما داریم که بتوانید با استفاده از آجرهای دکوراتیو نمای داخلی اتاق کودکان را جذاب‌تر کنید. چه کودکان شما خردسال باشند چه نوجوان، امکان پیاده کردن انواع طرح‌ها با توجه به سلیقه کودکان روی دیوارهای آجری وجود دارد. به همین خاطر می‌توانید ابتدا یک دیوار آجری در اتاق خواب آن ها بسازید و از رنگ مورد علاقه خودشان برای پوشش دیوار استفاده کنید. در نهایت نیز می‌توانید عکس شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه آن ها یا سایر طرح‌هایی که با آن علاقه دارند را روی دیوار آجری دکوراتیو پیاده نمایید.

  1. استفاده از دیوار آجری برای چیدن وسایل تزیینی

بسیاری از افراد علاقه دارند اشیای تزیینی خود را داخل خانه نگهداری کنند و آن ها را در جایی قرار دهند که در معرض دید عموم قرار دارد. به همین خاطر می‌توان یک بخش از دیوار منزل را با طرح‌های متنوع آجرهای قزاقی نسوز، رستیک یا دکوراتیو طراحی نمود و برای قرار دادن اشیای تزیینی روی دیوار، شلف یا قفسه نصب کرد.

  1. دیوار آجری برای نصب قاب عکس‌های خانوادگی

تصور کنید می‌خواهید یک بخش ویژه و خصوص ویژه و به خصوص در منزلتان داشته باشید که تابلوی عکس افراد خانواده را روی آن نصب کنید. چه بهتر از اینکه این دیوار آجری باشد. به این صورت هم نمای خاصی دارد و هم حس نوستالژیکی به دیگران القا می کند. این طوری راحت‌تر می‌توانید قاب عکس‌های خانوادگی را به ترتیب روی آن نصب کنید و یک فضای جذاب و منحصر به فرد ایجاد کنید.

دیوار آجری برای ورودی خانه

  1. دیوار آجری برای ورودی خانه

اگر ورودی منزل شما تاریک و کوچک است، می‌توانید یک دیوار آجری سفید رنگ با استفاده از آجر نما دکوراتیو در آن قسمت اجرا کنید و فضاهای به درد نخور و غیر قابل استفاده را به فضاهای هنری تبدیل کنید. حتی می‌توانید جاکلیدی یا رخت‌آویز در این قسمت آویزان کنید که افرادی که وارد می‌شوند وسایل خود را در آنجا قرار دهند.

  1. پوشش دیوارهای آجری که دارای پرده کرکره هستند

دیوار اتاق خواب‌ها یا اتاق‌های محل کار که پرده کرکره دارند، محل مناسبی برای اجرای دیوارهای آجری هستند. به همین خاطر می‌توانید از انواع طرح‌ها و رنگ‌های آجر نما دکوراتیو برای این قسمت‌ها استفاده نمایید.

  1. دیوار آجری بین اتاق خواب‌ها

اگر منزل شما بزرگ است و چندین اتاق خواب در یک راهرو قرار دارند، برای دیواره‌های بین اتاق ها خواب‌ها می‌توانید از نمای آجری با رنگ‌ها و طرح‌های مورد علاقه خودتان استفاده کنید.

  1. دیوار تراس

دیوار تراس نیز یکی از قسمت هایی است که اگر نمای آجری داشته باشد، بسیار شیک و زیبا می شود. از انواع رنگ های آجر قزاقی می توانید برای آن استفاده کنید.

  1. کف پوش خانه

بسیاری از آجر ها قابلیت اجرا در بخش کف ساختمان را هم دارند که هم جلوه زیبایی دارند، هم گرما بخش محیط منزل شما می شوند. پلاک های اجر نما نسوز که مناسب ورودی ساختمان هستند، هم مقاوم هستند هم فضای خاصی ایجاد می کنند.

کلام پایانی

ما در این نوشتار تلاش کردیم با ارائه ایده های خلاقانه برای طراحی بخش های داخلی ساختمان با استفاده از آجر نما، به شما کمک کنیم. در صورتی که به راهنمایی و مشاوره نیاز دارید، می توانید با شماره های درج شده در وب سایت آجر وندا تماس حاصل فرمایید. مهر 22, 1396//در , /توسط

آجر قزاقی یکی از رایج‌ترین دستی است. این آجر به همان روش قزاقی به صورت سنتی تهیه می‌شود. امروزه این متریال به عنوان نما برای ساختمان مدرن قابل استفاده است. بافت شهری برای مردم باید به گونه‌ای طراحی شود که تجلی بخش آرامش و زیبایی باشد. یکی از مواردی که می‌تواند حس طبیعی بودن و زیبایی به بافت شهری بدهد آجر قزاقیست که از دیرباز مورد توجه بوده است. این آجرها خود نمایانگر خاک و طبیعت هستند به همین دلیل است که می‌توانند حس صمیمت و آرامش را القا کنند. در واقع آجر قزاقی جایگاه ویژه‌ای در معماری مدرن پیدا کرده است

تاریخچه آجر قزاقی

آجر قزاقی قدمتی طولانی دارد و از کهن‌ترین آجرهای سنتی ایران به شمار می‌رود. حتی اگر بناهای کهن ایرانی را ببینید، متوجه خواهید شد که در ساخت آن‌ها از این نوع آجرهای دست‌ساز و سنتی استفاده شده است. در واقع قزاقی برگرفته از نام سربازان قزاق‌ها است که با ورودشان به ایران، سربازخانه‌های خود را با نوعی آجر ساختند که آجر قزاقی نام گرفت. این امر با توجه به شواهد عینی از بناهایی همچون پل‌ دختر، مسجد جامع اصفهان، گنبد کاووس و … به دوران ساسانیان باز‌می‌گردد.

استحکام آجر قزاقی

به دلیل اینکه این آجر با دست ساخته می‌شود از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار است. در مقابل تغییرات دمایی مقاوم بوده و نگه‌‌داری از آن بسیار آسان و ارزن خواهد بود. همچنین این آجر در رنگ‌های خاکی، پوست پیازی، قرمز اخرایی، زرد، آتشی و حنایی در بازار موجود است. در واقع این تنوع رنگ، منجر به ایجاد بافتی مدرن در تم ساختمان‌ها می‌شود. به گفته سیمون آیوازیان آجر در معماری ایرانی مانند نت در موسیقی و کلمه در شعر است و نقشی تعیین‌کننده در معماری این سرزمین دارد.

امروزه به دلیل اینکه نما و طراحی‌های سنتی طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است، آجر قزاقی به راحتی توانسته خود را در این میان جای دهد. این نوع آجر نیاز طرفداران نمای داخلی و بیرونی را رفع کرده است و در هر سبک دکوراسیون، اثر متفاوتی از خود برجای می‌گذارد. این آجر در زیباسازی ساختمان، هم در داخل و هم بیرون کاربرد فراوانی دارد. به عنوان مثال استفاد از آجر قزاقی در داخل شومینه جلوه زیبایی در دکوراسیون داخلی ایجاد خواهد کرد.

جهت اطلاع از قیمت آجر قزاقی اینجا کلیک کنید

انواع رنگ آجر قزاقی

به دلیل تنوعی بی‌نظیری که در طرح، اندازه و رنگ دارد براحتی هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد. به علاوه کاربران با وجود آجر قزاقی می‌توانند طرح خود را در هر سبکی پیاده کنند. ناگفته نماند این نوع آجر با هر متریال دیگری براحتی هماهنگ خواهد شد. در این زمینه باید خلاقیت داشت و از طریق مشاوره‌ با طراح، بتوان سبک مورد نظر خود را با توجه به نوع ساختمان (اداری یا مسکونی) پیاده کرد.

آجرهای قزاقی علاوه بر زیبایی در معماری امروزه به دلیل مزایای فراوانی که دارند بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند. از جمله می‌توان گفت این متریال عایق بسیار مناسبی در برابر تغییرات دمایی و همچنین سر و صداهای بالاست. همچنین این محصول تعادل دمایی را در ساختمان مهیا می‌سازد. آجر قزاقی عمر مفید سازه را افزایش می‌دهد، زیرا توان بالایی در برابر ترک و خوردگی دارد. به علاوه این محصول در برابر آب حاوی سولفات و شوره‌ زدن مقاوم است و به دلیل اینکه توان بالایی در جذب ملات دارد از سست شدن و سقوط ممانعت می‌‌کند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا