حوادث

کلاهبرداری و سرقت اینترنتی ۳ میلیاردی در ساری

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «سامع خورشاد» با اعلام این خبر، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از تعدادی شهروند در شهرستان ساری، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و تحقیقات گسترده پلیسی موفق شدند رد متهم اصلی این پرونده را در یکی از زندان‌های تهران شناسایی کنند. فردی که با تلفن همراه در اختیار، اقدام به برقراری تماس تلفنی با بیرون از زندان می‌کرد.

رئیس پلیس فتای مازندران، اظهار کرد: متهم با برقراری ارتباط تلفنی با شهروندان به بهانه برنده شدن آنان در قرعه‌کشی برنامه‌های رادیویی، اطلاعات اینترنت بانک آنان را سرقت و از حساب‌های بانکی این افراد به صورت غیرقانونی برداشت می‌کرد که در نهایت با  هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی به همراه همدستش دستگیر شد.

سرهنگ خورشاد، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به خرید طلا و جواهرات با وجوه سرقتی به ارزش ۳ میلیارد ریال از سطح استان‌های البرز و تهران اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده، به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتای مازندران در پایان به شهروندان توصیه کرد: مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان در فضای مجازی و درگاه‌های اینترنتی باشند و به محض مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره ۰۹۶۳۸ اعلام کنند.

دستگیری سوداگران مرگ در میاندورود

همچنین فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود نیز از کشف انواع مواد مخدر و دستگیری ۵ سوداگر مرگ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ «مجتبی راست خدیو» در تشریح این خبر گفت: در پی‌کسب خبری مبنی بر ورود موادمخدر به شهرستان میاندورود توسط دو قاچاقچی مواد مخدر، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، متهمان را شناسایی و در عملیات ضربتی آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ راست خدیو از کشف ۶ کیلو و ۲۵۵ گرم انواع مواد مخدر از متهمان خبر داد و یادآور شد: در این ارتباط پنج عامل افیونی دستگیر و یک دستگاه خودرو توقیف شد.

وی از تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی خبر داد و گفت: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر، به عنوان یکی از مهمترین عوامل فروپاشی خانواده‌ و سر منشأ اکثر ناهنجاری‌های اجتماعی بوده که مبارزه با آن نیازمند همکاری همه جانبه مردم و نهادهای مسئول با مجموعه انتظامی است.

سرهنگ راست خدیو با تاکید بر تعامل و همکاری آحاد جامعه با پلیس در مقابله با این بلای خانمانسوز از مردم خواست، با اطلاع رسانی به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحیح به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، پلیس را در ارائه خدمات انتظامی و برخورد با بر هم زنندگان نظم و امنیت یاری کنند.

دستگیری ۲ مخل نظم و امنیت عمومی در آمل

فرمانده انتظامی شهرستان نیز آمل از شناسایی و دستگیری ۲ نفر از مخلان نظم و امنیت اجتماعی که موجب رعب و وحشت شهروندان شده بودند، خبر داد.

سرهنگ «علی داداش تبار» گفت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری تعدادی اراذل و اوباش، ایجاد مزاحمت و تخریب شیشه خودروی شهروندان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس امنیت عمومی، در یک عملیات اطلاعاتی و پلیسی متهمان ۲ نفر از عوامل اصلی این درگیری را که با  ایجاد رعب و وحشت در  مردم از محل متواری شده بود، شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ داداش تبار از کشف دو قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و ۲ قیضه قمه از متهمان خبر داد و تصریح کرد: این عاملان شرارت و ناامنی  پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع  قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی آمل با تاکید بر این که پلیس با کسانی که بخواهند امنیت مردم را به مخاطره بیاندازند به صورت قاطع و بدون اغماض برخورد خواهد کرد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه ناامنی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

کشف ۲ و نیم تن چوب جنگلی قاچاق در بهشهر

جانشین انتظامی شهرستان بهشهر از کشف ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق از خودروی نیسان خبر داد.

سرهنگ «ابوالقاسم ابراهیمی» در تشریح این خبر اظهار کرد: به منظور مقابله با قاچاق چوب و فراورده‌های جنگلی، موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۲ خلیل شهر قرار گرفت.

وی افزود: با اجرای طرح مراقبتی، ماموران موفق به شناسایی یک قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان شدند و با همکاری کارشناسان اداره منابع طبیعی، در عملیاتی ضربتی و غافگیرانه متهم را در ایست، بازرسی این شهرستان دستگیر کردند.

جانشین انتظامی شهرستان بهشهر تصریح کرد: در بازرسی از خودروی متهم، ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق، فاقد هرگونه مجوز برداشت، کشف شد.

سرهنگ ابراهیمی، با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای غیرمجاز توسط افراد فرصت طلب و سود جو، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

تیم خبری حوادث

نویسنده حوادث با توانایی شناسایی ترندها و انتقال اخبار به زبان ساده هستم. تلاش می‌کنم تا خوانندگان را به روز با ترندهای روز دنیای اخبار نگه دارم.
دکمه بازگشت به بالا