عمومی

جدی می‌فرمایید؟! – تیتر اول

قلعه‌نویی دوشنبه‌شب در جواب مجری برنامه تلاش کرد علت ناکامی تیمش برابر قطر را به بدشانسی ربط دهد و البته اعتقاد داشت تیمش در این تورنمنت از نظر آماری عملکرد خوبی داشته و تا حد زیادی مطابق برنامه پیش رفته است، اما بدشانسی مانع از نتیجه‌گیری او و تیم پرامیدمان شده است.

به گزارش تیتر اول، فرهیختگان نوشت: امیر قلعه‌نویی دوشنبه‌شب راهی برنامه فوتبال برتر شد تا از عملکرد خود و تیمش در جام ملت‌های آسیا دفاع کند. سرمربی تیم ملی که شاگردانش در قطر با شکست برابر میزبان فرصت طلایی رسیدن به فینال و قهرمانی در آسیا را از دست دادند تا در عین ناباوری بدون دستاوردی به ایران برگردند. قلعه‌نویی دوشنبه‌شب در جواب مجری برنامه تلاش کرد علت ناکامی تیمش برابر قطر را به بدشانسی ربط دهد و البته اعتقاد داشت تیمش در این تورنمنت از نظر آماری عملکرد خوبی داشته و تا حد زیادی مطابق برنامه پیش رفته است، اما بدشانسی مانع از نتیجه‌گیری او و تیم پرامیدمان شده است. در اینکه شانس در ورزش و فوتبال نقش دارد و می‌تواند در سرنوشت مسابقه یا تورنمنتی تاثیرگذار باشد، شکی نیست اما اینکه سرمربی تیم تمام ماجرا را در بدشانسی تیمش دنبال می‌کند و با وجود فکت‌هایی که درباره عملکرد پرنوسان تیم در این تورنمنت وجود داشت و تقریبا همه علاقه‌مندان تیم و کارشناسان به این موضوع اذعان داشتند، اعتقادی به اشتباهات خود و کادرش ندارد، نگران‌کننده است.

سرمربی تیم ملی در این گفت‌وگوی تلویزیونی اعتقاد داشت که تیمش موقعیت‌ها را تبدیل به گل نکرده است و اگر بازیکنانش قدر این فرصت‌ها را می‌دانستند بحث نوسان در تیم مطرح نبود، درحالی‌که مشخص است تیم ملی در حد و اندازه‌های ایران برابر رقبایی چون هنگ‌کنگ و فلسطین، باید تیم برتر میدان باشد و این انتظار از ملی‌پوشان ما می‌رود که در چنین دیدارهایی آمارهای خوبی داشته باشند. از سوی دیگر قلعه‌نویی معتقد است حرکات اکرم عفیف، ستاره قطری‌ها در این تورنمنت توسط کادرفنی ما به‌خوبی آنالیز شده بود، اما اینکه این بازیکن درنهایت مهار نشد و توانست نقش اصلی را در موفقیت تیمش ایفا کند، نشان می‌دهد کادرفنی نتوانسته وظایف خودش را در این باره به‌خوبی انجام دهد و باید قبول کنیم که آنالیز قطری‌ها از خط دفاعی ما بهتر بوده که توانستند سه‌بار دروازه تیم ما را باز کنند.

یکی از نکاتی که در این مصاحبه قلعه‌نویی به آن اشاره کرد مربوط به برخوردی بود که با احمد نوراللهی صورت گرفت و به‌دنبال رفتار اشتباهی که این بازیکن در یکی از اردوهای تیم ملی داشت از تیم کنار گذاشته شد. در اینکه برخورد با نوراللهی به‌درستی انجام شده تردیدی نیست، اما شاید می‌شد با مدیریتی مناسب کاری کرد تا بتوان از ظرفیت این هافبک توانمند در تورنمنتی همچون جام ملت‌ها استفاده کرد و با توجه به عملکرد خوب او در لیگ امارات طی هفته‌های اخیر، اینکه قلعه‌نویی می‌گوید در غیاب او کمبودی را حس نکردیم با توجه به عملکرد خط میانی تیم در این تورنمنت شاید گزاره درستی نباشد.

قلعه‌نویی اصرار داشت که آنالیزهای تیمش درست بوده و تیم به‌خصوص در ساختار دفاعی عملکرد خوبی داشته و کادرفنی تیم در این مدت توانسته در این بخش تغییرات خوبی ایجاد کند، اما اینکه تیم ما تنها یک کلین‌شیت در این مسابقات داشت، نشان می‌دهد تیم ما از نظر کارهای دفاعی نتوانسته موفق باشد و حتی اگر تمامی آمارها در این زمینه به‌زعم قلعه‌نویی به سود تیم ما باشد اما درنهایت این نتایج است که تکلیف تیم‌های برنده و درنهایت قهرمان را مشخص می‌کند نه آمارها. کاش سرمربی تیم ملی می‌پذیرفت که حرف‌هایش در نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی‌های تیم ملی چقدر روی تیمش تاثیر منفی داشته و برخی صحبت‌های مطرح شده از جانب او باعث شد تعدادی از ستاره‌های تیم از این اتفاق دلخور شوند.

قلعه‌نویی دوشنبه‌شب باز هم از سعید الهویی حمایت کرد، اما این سوال همچنان مطرح است که آیا بهتر نبود به‌جای او که سابقه زیادی در مربیگری و فوتبال ندارد از مربیانی که وزن نیمکت تیم ملی را بالاتر می‌برند، استفاده کرد؟ سرمربی تیم ملی اصرار عجیبی روی نقش شانس در ناکامی تیمش در این تورنمنت داشت، اما باید به او یادآور شد گل دوم تیم ما برابر ژاپن که در دقایق پایانی به ثمر رسید حاصل اشتباه مدافع حریف و خوش‌شانسی ما بود و آیا در اینجا هم باید گفت ما خوش‌شانس بودیم که ژاپن را بردیم و سرمربی این تیم هم بعد از این تورنمنت چنین توجیه‌هایی را برای حذف تیمش از این مسابقات ارائه کرد؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا