برای درد دندان ایمپلنت چه باید کرد؟

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی قسمت بی دندانی دندان است. ترس افراد از ایمپلنت دندان به دلیل درد این ناحیه در حین جراحی ایمپلنت دندان است. در طول جراحی ایمپلنت دندان، افراد باید انتظار کمی درد داشته باشند زیرا جراحی ایمپلنت دندان شامل برداشتن بافت و ساختار استخوان فک و لثه برای قرار دادن پایه ایمپلنت است. البته میزان درد برای هر فردی متفاوت است، اما این درد هرگز برای کسی غیرمنتظره نبوده و هیچ شکایتی از درد در حین جراحی ایمپلنت دندان وجود نداشته است. شدت درد بعد از کاشت دندان به میزان تغییر ساختار لثه و تعداد ایمپلنت های کاشته شده در استخوان فک بستگی دارد. در زیر عوامل و مدت درد بعد از ایمپلنت دندان را توضیح می دهیم.

بیماری ایمپلنت

علت درد ایمپلنت دندان چیست؟

علت درد دندان کاشته شده تغییرات بافت و ساختار لثه با تجهیزات مخصوص کاشت دندان است. برای پاسخ به این سوال که آیا ایمپلنت درد می کند یا خیر، باید گفت که در حین جراحی ایمپلنت دندان، تمام رگ های خونی و بافت های عصبی این ناحیه و همچنین استخوان و بافت های نرم درگیر می شوند، بنابراین طبیعی است که بعد از کاشت درد داشته باشید اگر می خواهید بدانید درد بعد از کاشت چقدر طول می کشد، باید گفت که این شرایط برای هر فردی متفاوت است و این درد و مدت آن به وضعیت جسمانی و سلامت فرد و نحوه کار جراح ایمپلنت بستگی دارد. درد بعد از کاشت دندان برای 5-10 روز طبیعی است.

ایمپلنت دندان

عوامل ایجاد درد شدید بعد از کاشت ایمپلنت دندان اورژانسی در شرق تهران

برای پاسخ به این سوال که درد چند روز بعد از کاشت یا چند روز بعد از کاشت درد طول می کشد، باید بگوییم که احساس درد در محل کاشت دندان 1-2 هفته بعد از کاشت طبیعی است. روند کاهش درد ایمپلنت با مصرف داروهای تجویز شده توسط متخصص ایمپلنت دندان انجام می شود. اما در عین حال عوامل موثری که باعث افزایش درد دندان های ایمپلنت می شوند عبارتند از:

شل شدن قسمت بهبودی ایمپلنت

پاکسازی پایه خون

عفونت

آسیب عصبی

رد پایه ایمپلنت توسط بدن

درد ایمپلنت دندان

دندان کاشته شده چگونه درمان می شود؟ بهترین جراح ایمپلنت در تهران پارس

پس از اتمام جراحی ایمپلنت دندان؛ مراقبت ها و توصیه های لازم برای دندان های ایمپلنت شده را به شما توضیح خواهیم داد.برای کاشت ایمپلنت بدون درد تمامی توصیه ها را به دقت رعایت کنید.

از مسکن ها به موقع استفاده کنید.

برای تسکین درد هنگام کاشت دندان از کمپرس یخ، یخ استفاده کنید.

برای از بین بردن بیماری لثه، دهان خود را با آب و نمک بشویید.

غذای سرد بخورید و بنوشید.

بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و به طور مرتب از مسواک و نخ دندان استفاده کنید.

اطلاعات بیشتر: بهترین متخصص ایمپلنت دندان کرج

دکمه بازگشت به بالا