جامعه

ثبت ۲ زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد/«پل سفید» با زلزله ۳ لرزید

در هفته گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲ زمینلرزه به ثبت رسید و در ۲۷ کیلومتری استان تهران در پل سفید استان مازندران زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ رخ داد.

به گزارش تیتر اول، در هفته گذشته در سی سخت استان کهگیلویه وبویر احمد زلزله ۳.۶ و در لیکک این استان زلزله ۲.۸ رخ داد. همچنین در راور استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ و ۲.۹، در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۵ و در ماهان این استان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

در پل سفید استان مازندران زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ رخ داد که این زلزله در ۲۷ کیلومتری فیروزکوه استان تهران گزارش شد. 

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است.

شنبه ۹ دی

کوشکنار استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۹ کیلومتری لرزید و کانون این زلزله در ۶۱ کیلومتری کوشکنار و ۷۵ کیلومتری پارسیان استان هرمزگان و ۶۳ کیلومتری عسلویه بوشهر بوده است.

یکشنبه ۱۰ دی

در راور استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۸ کیلومتری به ثبت رسید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۵۸ کیلومتری راور، ۸۸ کیلومتری هجدک و ۱۰۰ کیلومتری کیانشهر این استان گزارش شد.

در لیکک استان کهگیلویه وبویر احمد زلزله ۲.۸، در چقابل استان لرستان زلزله ۲.۷ و در چوپانان استان اصفهان زلزله ۲.۶ رخ داد.

رامیان استان گلستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ لرزید که عمق آن در ۸ کیلومتری و مرکز آن در ۲ کیلومتری رامیان، ۹ کیلومتری آزادشهر و ۱۱ کیلومتری خان ببین این استان گزارش شد.

دوشنبه ۱۱ دی

در دوزین استان گلستان زلزله ۲.۹، در خورموج استان بوشهر زلزله ۲.۵، در سرخه استان سمنان زلزله ۲.۹ و در راور استان کرمان زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

سه‌شنبه ۱۲ دی

در آواجیق استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷، در قره آغاج استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۵ و در اندیمشک استان خوزستان زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

چهارشنبه ۱۳ دی

در مجن استان سمنان زلزله ۲.۶ و در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۵ رخ داد.

مسجد سلیمان استان خوزستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون این زلزله در ۱۶ کیلومتری مسجد سلیمان، ۱۶ کیلومتری قلعه خواجه و ۳۷ کیلومتری لالی در استان خوزستان به ثبت رسید.

پل سفید استان مازندران زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و رومرکز آن در ۲۵ کیلومتری پل سفید، ۲۶ کیلومتری آلاشت استان مازندران و ۲۷ کیلومتری فیروزکوه استان تهران گزارش شد. زلزله ۲.۵ از دیگر رخدادهای این منطقه است.

پنج‌شنبه ۱۴ دی

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۹، در راز استان خراسان شمالی زلزله ۲.۸، در نوسانات استان فارس زلزله ۲.۹ و در قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۸ گزارش شد.

در سی‌سخت استان کهگیلویه و بویر احمد زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد و کانون این زلزله در ۱۳ کیلومتری سی سخت و ۲۶ کیلومتری یاسوج استان کهگیلویه وبویر احمد و ۱۸ کیلومتری کمه در استان اصفهان گزارش شد.

سروستان استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و رومرکز آن در ۱۰ کیلومتری سروستان، ۱۸ کیلومتری خرامه و ۳۰ کیلومتری کوهنجان این استان به ثبت رسید.

بندر خمیر استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ لرزید. عمق آن در ۱۰ کیلومتری و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۲۷ کیلومتری بندر خمیر، ۴۱ کیلومتری لافت و۴۹ کیلومتری کنگ این استان گزارش شد.

جمعه ۱۵دی

در بندر لنگه استان هرمزگان زلزله ۲.۹، در کوار استان فارس زلزله ۲.۶، در اسکو در استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۶ و در ماهان استان کرمان زلزله ۲.۵ رخ داد.

در فین استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید که کانون آن در ۳۳ کیلومتری فین، ۳۵ کیلومتری فارغان و ۴۳ کیلومتری قلعه قاضی این استان بوده است.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا