استان ها

4 درصد زندانیان استان قزوین شغل پایدار دارند

به گزارش خبرنگار اجتماعی تیتر اول از قزوین؛ حمیدرضا جهانگیری درباره فعالیت های فرهنگی در حال انجام در زندان های استان به خبرنگار ما گفت: معتقدیم فضای زندان باید بتواند با تغییر نگرش مددجو به افزایش مهارت و ظرفیت فرهنگی کمک کند تا دیگر گناه نکند.

وی گفت: در این راستا توجه به برنامه های فرهنگی برای ما بسیار حائز اهمیت است و با کمک اساتید و صاحب نظران برنامه هایی تدوین شده است که به غنی سازی وقت مددجویان و ایجاد مهارت برای کار کمک می کند.

14000222001187637564478611477965_58227_PhotoX

جهانگیری یادآور شد: برنامه های فرهنگی متنوعی برای زندانیان در زندان شوبیندر برگزار می شود که موجب تقویت آرامش و شکوفایی استعدادهای نهفته مددجویان می شود.

وی افزود: در حال حاضر 8 نمایش گروه مشتری فعال شده است و نمایش مستمر تئاتر در زندان چوبیندر داریم و به زودی این نمایش ها در سطح شهر روی صحنه می روند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی نیز در 5 سوره فعالیت صورت می گیرد و برنامه های مذهبی و قرآنی و نماز جماعت نیز به صورت مستمر برگزار می شود.

وی افزود: 15 روحانی داریم که به اقامه نماز کلیسا می پردازند و همچنین کلاس های احکام، اخلاق و اصول اعتقادی برگزار می شود که به تقویت روحیه معنوی زندانیان کمک کرده است.

مدیرکل امور زندان ها و فعالیت های تامینی و تربیتی استان قزوین گفت: جامعه درمان محور، کتابخوانی، روزنامه دیواری، مسابقات کتابخوانی و نشست های کتابخوانی از دیگر فعالیت های فرهنگی در زندان چوبیندر است.

14000222001187637564478545556706_11325_PhotoX

این مسئول گفت: مسابقات ورزشی، فوتسال و دروازه های کوچک، طناب کشی به صورت مستمر در حال برگزاری است و با سالن رزم و گود زورخانه ای زمینه برای تمرکز بسیاری از مشتریان به ورزش باستانی فراهم شده است.

جهانگیری درباره سوادآموزی در زندان نیز گفت: علاوه بر جشنواره ها و المپیک های ورزشی، برنامه های آموزشی و سوادآموزی ارباب رجوع نیز در حال انجام است و در حال حاضر 162 دانش آموز و سه دانش آموز در این زمینه داریم که 39 نفر از آنها فارغ التحصیل و تعدادی نیز هستند. بی سواد مطالعه در دوره تثبیت

جهانگیری یادآور شد: فعالیت‌های آموزشی و تربیتی نیز برنامه‌ریزی را مدون می‌کند و مهارت‌های مختلف را از طریق درس‌های مهارتی زنده می‌کند.

وی بیان کرد: برنامه های هنری در خوشنویسی، سرود، خودکار، صنایع دستی و حرفه آموزی و ارتقای اشتغال نیز فعالیت های خوبی است.

این مقام مسئول در خصوص لزوم ایجاد اشتغال برای مددجویان تصریح کرد: اشتغال یکی از وظایف ما در تحول قوه قضائیه است که در این راستا نسبت محکومان در استان 8 درصد بوده که تاکنون 70 درصد آن محقق شده است. “

وی گفت: حتی یک زندانی نداریم که کاری انجام دهد و دستمزد نگیرد و به هیچ مشتری زور نزنیم و تمام خدمات و محصولات آنها پولی باشد.

5592050

4 درصد زندانیان دارای شغل ثابت هستند / 1200 نفر شاغل هستند

جهانگیری همچنین گفت: برای حدود 4 درصد از زندانیان استان شغل پایدار ایجاد شده است و سال گذشته به 70 میلیارد نفر وام کار به ارزش یک میلیارد تن (به طور متوسط ​​هر کدام 30 تا 70 میلیون تن) پرداخت شده است.

این مسئول اضافه کرد: اشتغال مشتریان در کارگاه های خیاطی، قالی بافی، مونتاژ کلید و پریز، قطعات رادیاتور، کارگاه منبت، کارگاه معرق و قلم زنی، دامداری و مقواسازی خارج از زندان نیز تضمین شد.

وی گفت: همچنین 80 درصد مشتریان کارواش از آن برای کار استفاده می کنند که این امر به بازگشت شرافتمندانه آنها به جامعه کمک کرده است.

157181850

این مقام مسئول بیان کرد: سال گذشته بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تن تسهیلات به کارفرمایان پرداخت شد که پس از آزادی برای 50 زندانی زمینه کار فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: 80 صندلی در داخل زندان و در خوابگاه ها و کارگاه های صنایع دستی و در مجموع 1200 نفر در کارگاه های داخل و خارج زندان مشغول به کار هستند.

محصولات ساخته شده توسط زندانیان را بخرید

جهانگیری یادآور شد: مغازه صنایع دستی در داخل زندان راه اندازی شده و برای تامین درآمد زندانیان مواد اولیه و خرید و فروش کالا را انجام می دهیم.

5799442_959

همه زنان زندانی کار می کنند

وی بیان کرد: حدود 1.5 درصد از زندانیان استان زن هستند و خوشبختانه همگی در مشاغل مختلف از جمله مونتاژ خیاطی، آهنگری، کلید و پریز مشغول به کار هستند و هیچ فردی بیکار نیست.

جهاننگیری گفت: سال گذشته با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی 2000 گواهینامه فنی و حرفه ای برای زندانیان صادر شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا