عینکی برای ناشنوایان ! – تیتر اول

قبلاً عینک مجهز به دوربینی را دیده بودیم که به مرد نابینا می گوید به چه چیزی نگاه کند. عینک جدیدی که «صدا» نام دارد با عینک های قدیمی تفاوت اندکی دارد زیرا دارای میکروفونی است که متن متفاوتی را نشان می دهد.

این عینک که در اسلوونی ساخته شده است، در حال حاضر به عنوان نمونه اولیه عرضه می شود. این عینک که دارای یک میکروفون حذف نویز در جلو است، مجهز به صفحه نمایش مشابه عینک گوگل، ریزپردازنده مبتنی بر اندروید، صفحه نمایش لمسی برای کنترل عملکرد و باتری لیتیوم پلیمری است. آنها به طور پیش فرض دارای لنزهای شفاف هستند.

به گفته طراحان، فناوری Voicee می تواند گفتار شخصی را که با یک کاربر در یک متن صحبت می کند، ارائه دهد.

این عینک بدون هیچ وسیله پشتیبانی دیگری کار می کند، به یکی از پنج زبانی که تاکنون در مورد آن صحبت شده قابل تنظیم است و گفته می شود کمتر از 100 گرم وزن دارند. طبق گزارش ها، یک بار شارژ باتری می تواند بیش از 24 ساعت دوام بیاورد.

Voicee اولین شرکتی نیست که چنین محصولی را ارائه می دهد. نمونه‌های دیگر شامل صفحه‌نمایش واقعیت افزوده LTCCS است که نتوانست به هدف بودجه خود دست یابد. مثال دیگر TranscribeGlass است که در حال حاضر در حال توسعه است. مثال سوم اپلیکیشن ارائه شده توسط گوگل گلس است. با این حال، اسپیکر باید با یک گوشی هوشمند اندرویدی صحبت کند.

عینک های صوتی را می توان با قیمتی در حدود 540 دلار خریداری کرد، زیرا هنوز یک محصول تجاری کامل نیست. در صورت رسیدن این شیشه ها به مرحله تولید، با قیمت 675 تومان عرضه می شود.

دکمه بازگشت به بالا