استان ها

وزارت بهداشت مطالبات 300 میلیارد تومانی استان قزوین را ندهد به کمیسیون اصل 90 شکایت می کنیم

به گزارش خبرگزاری Born from قزاقستان; این مراسم روز شنبه با حضور باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرزانه مدیرکل حراست وزارت بهداشت، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین و روحل عباسپور رئیس ستاد نماز جمعه برگزار شد. . ، لطف الله سیاهکلی، رجب رحمانی و فاطمه محمدبیگی دادستان مجلس شورای اسلامی، محمد قاسمی، قبادی، معاون اقتصادی استاندار، فرمانده نهادهای نظامی و انتظامی، پزشکان و پرستاران دانشگاه قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی قزوین معرفی شد.

روحل عباسپور در این مراسم گفت: شاید پس از دوران دفاع مقدس فرهنگ خودداری و شهادت به فراموشی سپرده شده و بیگانگی احساس می شد، اما با بروز معضل کرونا، افراد بی ادعا و مخلص به صحنه آمدند. آنها دوباره نحو مورد نظر را نشان دادند.

وی گفت: پرستاران، پزشکان و کارکنان خدماتی در دوران کرونا سلامت خود را به خطر انداختند تا تحریم ها سلامت انسان ها را به خطر نیندازد. “

12

رئیس مجلس استانی قزاقستان یادآور شد: پس از انقلاب چالش های زیادی داشتیم اما در حوزه سلامت پیشرفت زیادی داشتیم و امروز 97 درصد داروها در داخل تولید می شود.

عباسپور گفت: در گذشته به پزشکان فیلیپین و بنگلادش نیاز داشتیم اما امروز با رفع نیازهای پزشکی خود می توانیم با طرح گردشگری سلامت به مردم کشورهای دیگر خدمات درمانی ارائه کنیم.

وی افزود: امروز کشور در حوزه بهداشت و درمان از جایگاه خوبی برخوردار است اما برای حل مشکلات به اتحاد و تعامل قوای سه گانه نیاز است.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز بدون دولت نمی توان کاری انجام داد و دولت نیاز به مجلس دارد و اگر هماهنگی صورت نگیرد، گره از کار گسسته نمی شود و دولت می خواهد حرکت کند. بدون توجه به جلسه، جلسه با مشکل مواجه خواهد شد. ناچار است از ظرفیت قانونی خود اعم از تحقیق، بازجویی و سایر موارد استفاده کند.

عباسپور افزود: از دولت انتظار داریم در موضوعات مهم با نمایندگان مشورت کرده و به تذکرات و خواسته های آنان که خواست مردم است توجه بیشتری داشته باشد.

وی گفت: استان های همجوار قزاقستان دو برابر ما اعتبار بهداشتی دریافت می کنند و نصف استان های دیگر اعتبار داریم و نمی توانیم آسیب پزشکی را جبران کنیم.

عباسپور گفت: پایین بودن تخت های سرانه نباید ملاک دریافت اعتبارات بهداشتی باشد و باید در این مورد تجدید نظر کنیم و وزارت بهداشت در حال حاضر 300 میلیارد دلار به استان قزاقستان بدهکار است که خواهش می کنیم این الزام به وزیر منعکس شود. نیازهای آنها را برطرف کنید. انجام دهید.

وی گفت: هیچ کاری برای ساخت بیمارستان 700 تختخوابی انجام نشده است و اگر سپاه و بسیج در ایام کرونا به کاسوینا کمک نمی کردند، دچار بحران جدی می شدیم.

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید سهمیه ای از صندوق توسعه ملی در استان قزوین پرداخت کنند تا بتوانیم کمبود تخت را جبران کنیم.

image_2021_11_13-15_56_41_293_ljx

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که وزارت بهداشت به مطالبات مردم استان قزاقستان پاسخ ندهد و بدهی 300 میلیارد تنی را پرداخت نکند، مجلس نمایندگان با شکایت از طریق کمیسیون اصل 90 به موضوع رسیدگی خواهد کرد. به ما یادآوری کنید که ما را به چالش نکشید و به استان اعتبار دهید.

عباسپور همچنین دکتر نجاري كه در دو سال گذشته و در دوران كرونا خدمات ارزنده اي به مردم استان ارائه كرد و تعاملات بسيار خوبي با سپاه و بسيج داشت.

دکمه بازگشت به بالا