رشد قابل توجه فعالیت کیفی و کمی دانشگاه ها در کیش

غلامحسین مظفری از کیش: بر اساس اخبار آنلاین کیش ، با اشاره به اینکه امروز کشورهای جهان سعی در پیوند دادن آموزش عالی با برنامه های توسعه خود دارند ، اظهار داشت: می توان گفت دانشگاه ها یکی از با ارزش ترین منابع جامعه هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: با گسترش دانشگاه ، نه تنها نیروی انسانی مورد نیاز جامعه آموزش می بیند ، بلکه زیرساخت های فکری و فرهنگی جامعه نیز برای بهره مندی از روش ها و فناوری های نوین آموزش می بینند. زیرا آموزش عالی م effectiveثرترین راه برای سرمایه گذاری در منابع انسانی است.

وی با تأکید بر اهمیت آموزش عالی برای توسعه اقتصادهای مبتنی بر فناوری های پیشرفته در کشورهای نوظهور ، گفت: کیفیت آموزش عالی همچنین باعث می شود ما به عنوان یک شرکت کننده فعال و مثبت ، در مورد فرهنگ و رفتار اجتماعی ملت ها در عرصه جهانی فکر کنیم.

غلامحسین مظفری اظهار داشت: بین المللی سازی آموزش عالی و توسعه این موضوع در دستور کار و در سیاست های خاص این منطقه آزاد قرار دارد و تلاش ها و پشتیبانی های لازم معطوف به افزایش ترافیک و ارتباط بین اساتید ، دانشجویان و محققان منطقه است.

وی اظهار داشت: ارتقا of آموزش عالی در مناطق آزاد ، آغاز تأسیس شعب بین المللی به دانشگاه های بزرگ داخلی و همچنین دانشگاه های خارجی ، ضمن ایجاد بستری برای تقویت قدرت علمی مردم بومی منطقه ، موجب رشد و توسعه همه جانبه خواهد شد. به طور موثر دانشجویان خارجی را جذب می کند و فعالیت های تحقیقاتی را در مناطق ارتقا می دهد.

مدیر اجرایی مناطق آزاد کیش جذب دانشجویان خارجی و توسعه همکاری های علمی و پژوهشی بین المللی با تمرکز بر کشورهای آسیایی را زمینه همکاری دوجانبه و استفاده از قابلیت های موجود دانست و گفت: این یکی از موضوعات اساسی است که سازمان در سالهای اخیر مورد توجه قرار داده است. بود.

وی افزود: کشورهای همسایه و خلیج فارس به دلیل همجواری جغرافیایی و مسیرهای پروازی به راحتی می توانند از فرصت های تحصیلات عالی در این منطقه آزاد بهره مند شوند ، در حالی که جزیره کیش با وجود اقامتگاه بسیار مطلوب ، امکانات کم فرودگاه و بندری و بیمارستانهای تخصصی که می توانند اقامت دانشجویان در این جزیره را برای علاقه مندان به تحصیل در کیشینو لذت بخش کنند.

غلامحسین مظفری تأکید کرد: با توجه به رویکردهای مختلف آموزش عالی در مناطق آزاد نسبت به سرزمین اصلی ، توجه ویژه به تهیه زمینه های لازم برای مشاغل اصلی هر منطقه توجه می شود ، بنابراین موقعیت جغرافیایی و در طیف گسترده ای از رشته های مرتبط با صنعت نفت و حمل و نقل دریایی و تحقیقات در این زمینه ، که در نهایت دانش و مهارت جوانان و نیروی کار ماهر را بهبود می بخشد. این امر منجر به کیش و تقویت رونق اقتصادی این جزیره می شود.

مدیرعامل سازمان مناطق آزاد کیش اظهار داشت: به لطف قوانین ساده و ویژه ، مناطق آزاد بستر مناسبی برای آموزش دانشجویان و نیروهای متخصص در مناطق تخصصی مورد نیاز همان منطقه است.

یکی از موضوعات این منطقه آزاد در ماه مه ایجاد مرکز نوآوری کیش با هدف ایجاد یک شهر دانش و اجرای ایده اکوسیستم نوآوری بود. و در خارج از کشور برای پیشرفت چشمگیر در فعالیتهای علمی و محصولات مبتنی بر فناوری.

غلامحسین مظفری گفت: ایده اکوسیستم نوآوری در علم یک اکوسیستم کامل است و مرکز نوآوری کیش نوعی مرکز است که می تواند اعضای این اکوسیستم از جمله دانشگاه ها ، سرمایه گذاران و موسسات مالی فعال در دستیابی به اهداف نوآورانه کیش را به هم متصل کند. . به عبارت دیگر ، سازمان منطقه آزاد کیش شرکت هایی را با ایده و پیشرو ، دانش بنیان ، خلاق و فعال در فناوری های جدید در زمینه های گردشگری ، فناوری دریایی ، هتل ها ، حمل و نقل هوشمند ، بهداشت و مدیریت پسماند سازمان می دهد که از محورهای مهم هستند. و قدرت مالی سرمایه گذاران علاقه مند در این زمینه ها را آزمایش کنید. حضور گسترده اساتید و فعالیتهای شعب دانشگاههای بین المللی برای تقویت بنیه علمی جزیره کیش نقش بسیار مهمی در این روند دارد.

مدیرعامل سازمان مناطق آزاد کیش به عنوان یکی از راه های توسعه مناطق آزاد ، سرمایه گذاری در بخشهای مختلف را نیز معرفی کرد و افزود: جزیره کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی ، مزایای سرمایه گذاری و معافیت های گمرکی برای فعالان اقتصادی داخلی و خارجی. مسلم است که استفاده بهینه از فرصت های مبادله ای و فرابورس در کیش به عنوان بخشی از بودجه بنگاه های اقتصادی و زمینه توسعه زیرساخت امن استقرار دیجیتال در جزیره کیش برای تجارت و تجارت برای رونق تجارت و تجارت در بورس بین المللی کیش ، فرصتی برای فعالیت اقتصادی است. و به شرکتها و شرکتهای داخلی و خارجی امکان تجارت می دهد.

وی با اشاره به نقش مهم صنعت گردشگری در جهان اظهار داشت: صنعت جهانگردی که در حال حاضر سومین صنعت پردرآمد جهان است ، حرکت سریع و موفقی داشته و مرکز گردشگری ایران از زیرساخت ها و تجهیزات فرودگاه و بندر لازم برخوردار است. محل اقامت بهتر ، طبیعت زیبا و شرایط آب و هوایی دلپذیر مقصد مناسبی برای گروه مناسب گردشگران خارجی و محلی است ، منطقه ای رایگان که گردشگران خارجی می توانند از مزایای سفرهای بدون ویزا بهره مند شوند.

مظفری همچنین از گردشگری سلامت ، بوم گردی ، گردشگری علمی و ورزشی به عنوان برخی از بخشهایی یاد کرد که زیرساختهای مورد نیاز هر بخش در جزیره کیش در آنها به خوبی فراهم و توسعه یافته است.

وی در ادامه با بیان اینکه کیش بازار بزرگی برای سرمایه گذاری در جهانگردی است ، سالانه بیش از یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر داخلی و خارجی را پذیرفته و در منطقه استراتژیک خلیج فارس واقع شده است ، افزود: معرفی مناسب در سال های اخیر این بازار بزرگ باعث جذب سرمایه گذاران خارجی شده است ، و خوشبختانه پروژه های بزرگ گردشگری با سرمایه گذاری های بزرگ محلی و خارجی در جزیره کیش در حال انجام است.

غلامحسین مظفری ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان گفت: “امیدوارم این دیپلماسی علمی ، جلسات و کنفرانس ها نتایج مثبتی در گسترش روابط از طریق رشته ها و مراکز مشترک دانشگاهی داشته باشد. مشارکت. ” تشکیل شود.

گفتنی است داریوش سلیمی ، دستیار ویژه مدیر کل سازمان منطقه آزاد کیشا در زمینه فناوری ، دکتر کاخا شنگلیا ، رئیس اتحادیه جهانی روسای دانشگاه ها ، جرارد ریزینگر ، دبیرکل اتحادیه روسای دانشگاه ها ، دکتر سالار عاملی ، معاون وزیر علوم در امور بین الملل. در این وبینار نمایندگان برجسته ایران و سایر کشورها و همچنین رهبران پردیس های دانشگاه کیش حضور داشتند.

در این وبینار ، کلیه روسای دانشگاه در مورد تاریخچه دانشگاه ، فعالیت های علمی و آموزشی انجام شده ، سازماندهی کنفرانس ها و سمینارها ، سطوح مختلف و بیشترین تعداد دانشجویان ارائه شده در این مراکز و فرصت های دانشجویان و دانشجویان محلی صحبت کردند. امور خارجی ، تعامل بین المللی و همکاری دانشگاه برخی از مواردی بود که در این وبینار شرح داده شد.

46

دکمه بازگشت به بالا