مشخصات فنی هیوندای سانتافه
امروزه ، لوازم یدکی هیوندای بخصوص در نسخه فول آپشن دو دیفرانسیل یک خودرو چند منظوره واقعی محسوب میشود. از نظر کیفیت سواری و ارگونومی کابین وضعیت قابل قبولی (به نسبت کلاس بدنه) دارد، در نسخههای فول از امکانات کافی بهره میبرد، ایمنی مناسبی به شما هدیه میکند و تمامی این خصلتهای خوب را با یک ظاهر زیبا تزئین نموده است. ضمن اینکه سانتافه در بازار دستدومها نیز شرایط بسیار خوبی در قیاس با بسیاری از رقبای خود دارد و از معدود خودروهای گرانقیمتی است که به راحتی به پول نقد تبدیل میشود.
بررسی هیوندای سانتافه
همانطور که اشاره شد، هیوندای سانتافه بخصوص در نسخه فول آپشن دو دیفرانسیل یک خودرو چند منظوره واقعی محسوب میشود. از نظر کیفیت سواری و ارگونومی کابین وضعیت قابل قبولی (به نسبت کلاس بدنه) دارد، در نسخههای فول از امکانات کافی بهره میبرد، ایمنی مناسبی به شما هدیه میکند و تمامی این خصلتهای خوب را با یک ظاهر زیبا تزئین نموده است. ضمن اینکه سانتافه در بازار دستدومها نیز شرایط بسیار خوبی در قیاس با بسیاری از رقبای خود دارد و از معدود خودروهای گرانقیمتی است که به راحتی به پول نقد تبدیل میشود.
ارائه مدلهای 7 نفره سانتافه باعث شده که این ماشین برای خانوادههای جمعیتی هم گزینه خوبی باشد. ضمن اینکه نسخههای فول آپشن با داشتن امکاناتی نظیر: کنترل حرکت در شیب، تقسیم هوشمند گشتاور میان تمامی چرخها و قفل دیفرانسیل الکترونیکی در کنار ارتفاع کمی بیشتر از سطح زمین میتوانند نیم نگاهی هرچند محدود به مسیرهای خارج جادهای سبک هم داشته باشند. البته این محصول با توجه به نبود شاسی مستقل و دنده کمکی درست و حسابی و شرایط خاص تایرها و ارتفاع سپرها، برای آفرود مناسب نیست اما بر خلاف هاچبک کراسها یا کراساوورهای تک دیفرانسیل میتواند در مسیرهای ساده بیرون جادهای نیز تا حدی کارآمد ظاهر شود.
البته در این بین تمامی این مزایا، نکات متوسطی نظیر نقاط کور نسبی (بخصوص برای رانندگی در شهرهای شلوغی همچون تهران)، شتاب معمولی (در مدلهای 2.4 لیتری عرضه شده در کشور)، فرمان پذیری متوسط و لذت رانندگی نه چندان عالی وجود دارند که باید با آنها کنار بیائید. ضمن اینکه سانتافه از نظر کیفیت متریال کابین و استهلاک قطعات فنی، مقداری ضعیفتر از رقبای ژاپنی خود عمل نموده است.
داخل هیوندای سانتافه
با ورود به داخل کابین هیوندای سانتافه با فضایی بسیار جادار روبرو میشویم که به نوعی خوراک سفرهای دسته جمعی به نظر میرسد. بخصوص که این ماشین در نسخه 7 نفره هم به بازار عرضه شده که میتواند برای این هدف بسیار کاربردی باشد. حتی در صورت عدم نیاز به این تعداد صندلی میتوانید با خواباندن دو ردیف عقب به یک محفظه بار عالی مشابه یک پیکاپ دست یابید و انواع و اقسام وسایلتان را با ماشین شخصی خود حمل کنید. ضمناً هیوندای جدا از تفکر بر روی کاربردی بودن محصول، از عنصر زیبایی هم غافل نشده و با طراحی مناسب کابین، فضایی دلچسب را پیش رویمان قرار داده است.
هیوندای سانتافه
ارائه مدلهای 7 نفره سانتافه باعث شده که این ماشین برای خانوادههای جمعیتی هم گزینه خوبی باشد. ضمن اینکه نسخههای فول آپشن با داشتن امکاناتی نظیر: کنترل حرکت در شیب، تقسیم هوشمند گشتاور میان تمامی چرخها و قفل دیفرانسیل الکترونیکی در کنار ارتفاع کمی بیشتر از سطح زمین میتوانند نیم نگاهی هرچند محدود به مسیرهای خارج جادهای سبک هم داشته باشند. البته این محصول با توجه به نبود شاسی مستقل و دنده کمکی درست و حسابی و شرایط خاص تایرها و ارتفاع سپرها، برای آفرود مناسب نیست اما بر خلاف هاچبک کراسها یا کراساوورهای تک دیفرانسیل میتواند در مسیرهای ساده بیرون جادهای نیز تا حدی کارآمد ظاهر شود.
البته در این بین تمامی این مزایا، نکات متوسطی نظیر نقاط کور نسبی (بخصوص برای رانندگی در شهرهای شلوغی همچون تهران)، شتاب معمولی (در مدلهای 2.4 لیتری عرضه شده در کشور)، فرمان پذیری متوسط و لذت رانندگی نه چندان عالی وجود دارند که باید با آنها کنار بیائید. ضمن اینکه سانتافه از نظر کیفیت متریال کابین و استهلاک قطعات فنی، مقداری ضعیفتر از رقبای ژاپنی خود عمل نموده است.
با ورود به داخل کابین هیوندای سانتافه با فضایی بسیار جادار روبرو میشویم که به نوعی خوراک سفرهای دسته جمعی به نظر میرسد. بخصوص که این ماشین در نسخه 7 نفره هم به بازار عرضه شده که میتواند برای این هدف بسیار کاربردی باشد. حتی در صورت عدم نیاز به این تعداد صندلی میتوانید با خواباندن دو ردیف عقب به یک محفظه بار عالی مشابه یک پیکاپ دست یابید و انواع و اقسام وسایلتان را با ماشین شخصی خود حمل کنید. ضمناً هیوندای جدا از تفکر بر روی کاربردی بودن محصول، از عنصر زیبایی هم غافل نشده و با طراحی مناسب کابین، فضایی دلچسب را پیش رویمان قرار داده است.
داخل هیوندای سانتافه
خطوط شکسته داشبود در کنار حجمدهی جسورانه قسمتهای فوقانی حس قدرت و جسارت را به انسان القا میکنند و ترکیب این اِلمانها با آپشنهای پر شمار و نشانگرهای پشتآمپر اسپرت و کنسول جذاب ماشین، تمامی سلایق را راضی نگاه میدارند. البته هیوندای سانتافه از نظر کیفیت متریال داخلی بهترین گزینه این رده نیست اما باید اعتراف کنیم که از نظر کیفی هم شرایط قابل قبولی دارد و اگر سختگیر نباشید شما را راضی نگاه خواهد داشت.
ایراد گرفتن از طراحی بدنه هیوندای سانتافه کار بسیار دشواری است؛ چراغهای کشیده، جلوپنجره بزرگ جذاب، خطوط پویا و هدفمند کناری در کنار سپرهای شیک و رینگهای بزرگ، سانتافه را به خودرویی زیبا، اسپرت و پر ابهت تبدیل نمودهاند. مهمتر از همه اینکه سانتافه موفق شده این زیبایی را در تمامی زوایا حفظ نماید و با استفاده از خطوط ساده و هماهنگ، به یک هارمونی کلی دست یابد. تنها مشکل این است که این ظاهر زیبا مدتی است برایمان تکراری شده؛ در واقع استقبال گسترده از نماینده هیوندای در کشورمان باعث شد که سانتافه در قیاس با رقبایش نظیر نیسان ایکستریل و رنو کولیوس بیشتر دیده شود و خاص بودنش را از دست بدهد. در واقع تمامی زیباییهای سانتافه اکنون برای ما عادی شده و در نتیجه دیگر نمیتواند با اغواگری، مثل روزهای اول سرها را به سمت خودش برگرداند.
طراحی هیوندای سانتافه
حتی عرضه نسخه فیس لیفت شده هم تفاوت زیادی در این قضیه ایجاد نکرد چرا که در آن مدل تغییرات به موارد جزئی نظیر بازطراحی مختصر سپرها، مهشکنها، خطوط جلوپنجره و موارد اینچنینی محدود شده است.